Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به شیوع برق‌آسای اومیکرون در کشور گفت: «نظر می‌رسد در حال حاضر باید شروع به اعمال دوباره محدودیت ها کنیم.» وی افزود افراد مختلف باید تزریق واکسن خود را کامل کرده و با این حال از تجمع پرهیز کنند.

مردانی در ارتباط با تعلل برخی افراد برای دریافت واکسن آسترازنکا گفت: «مردم باید بدانند واکسنی که در حال حاضر دریافت می‌کنند واکسن اول و آخرشان نیست و ممکن است واکسن نوبت چهارم و پنجم هم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه نباید معطل نوع خاصی از واکسن بمانند و خودشان را در معرض آسیب‌های ناشی از ابتلا به این ویروس قرار دهند.»

وی تاکید کرد که واکسن آسترازنکا واکسن خوبی است و حتما در حد نیاز اقدام به واردات آن خواهد شد. مردانی در ارتباط با عوارض واکسن آسترازنکا گفت: «عارضه شدید آسترازنکا، همان لخته خون است و برای چهار نفر در یک میلیون نفر، به خصوص در افراد جوان، ممکن است رخ دهد.»

مردانی با اشاره به اینکه این درصد اصلا درصد بالایی نیست افزود: «در نتیجه جای نگرانی وجود ندارد و از طرفی میزان عوارض آن نیز قابل مقایسه با دیگر واکسن های موجود است و نمی‌توان نتیجه گیری کرد که واکسنی را به خاطر عوارض محدودش تزریق نکنیم.»

میساء قیم متخصص داخلی، نیز درباره عارضه لخته خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا به ایسنا گفت: «عارضه نادر لخته خون از روز اول بعد از تزریق و معمولا طی یک هفته و ۱۰ روز نخست ممکن است رخ دهد. در برخی مطالعات نیز این احتمال، به‌صورت نادر، تا ۴۸ روز نیز در نظر گرفته‌ شده است.»

دکتر قیم با تاکید بر تزریق واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت به‌عنوان دوز سوم یا تقویتی، گفت: بهتر است افراد زیر ۵۰ سال، با توجه به تاکید اخیر وزارت بهداشت، واکسن‌های دیگری به جز آسترازنکا را به‌عنوان دوز سوم دریافت کنند اما اگر به هر علت تمایل به تزریق این واکسن داشتید علائم خطر را بدانند و با آگاهی کامل این واکسن را تزریق کنید.

نشانه‌های لخته شدن خون ناشی از تزریق آسترازنکا

این پزشک متخصص با بیان اینکه حتی در صورت بروز عارضه لخته خون، درمان ساده‌ای برای آن وجود دارد و به راحتی می‌توانیم بیمار را نجات دهیم، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد، افراد علائم خطر را جدی نگرفته‌اند و با وجود توصیه‌ها، با سردردهای بسیار شدید بعد از ۱۰ روز به پزشک مراجعه کرده‌اند که متاسفانه دیر است.

وی توضیح داد: «هرگونه تغییر در سایز ساق پاها، ضایعات پوستی بنفش و صورتی رنگ در اندام‌ها مثل پاها و بازوها و قفسه سینه، تنگی نفس، درد در قفسه سینه در کنار سردردهای شدید و تهوع و استفراغ باید جدی گرفته شود و فورا با پزشک مشورت شود. در این موارد فورا آزمایش‌های انعقادی و لازم درخواست و اقدامات لازم انجام می‌شود.

دکتر قیم خاطرنشان کرد: افرادی که قبلا واکسن آسترازنکا را تزریق کرده‌ و چنین مشکلاتی نداشته‌اند، بعد از گذشتن دوره حساسی که اشاره شد نباید نگران باشند. وی با تاکید بر اینکه عارضه لخته شدن خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا بسیار نادر است، گفت با این حال با آگاهی از این علائم نسبت به واکنش بدن خود هوشیار باشید و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 655180 برچسب‌ها واکسن آسترازنکا اميكرون خبر مهم خون واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن آسترازنکا اميكرون خبر مهم خون واکسن کرونا واکسن آسترازنکا تزریق واکسن لخته خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان

 به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، اولین واکسن سفارشی مبتنی بر فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» برای بیماران مبتلا به ملانوما، کشنده‌ترین سرطان پوست، در بریتانیا آزمایش شد.
 

 دکتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، گفت که این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن یک نئوآنتی ژن درمانی فردی است. این برای تحریک سیستم ایمنی طراحی شده است تا بتواند با نوع خاصی از سرطان و تومور بیمار مقابله کند.

شاو گفت: «این یک درمان کاملاً فردی است و از برخی جهات بسیار هوشمندانه‌تر از یک واکسن است». واکسن «سفارشی» به این معنا است که آن را برای بیماری که آن را می‌زند طراحی می‌کنند و ممکن است برای بیمار بعدی مؤثر نباشد. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن بیمار هماهنگ است و به سیستم ایمنی او آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی را برای حمله به آنتی‌ژن‌ها یا پادگن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی این درمان سفارشی، نمونه تومور بیمار برداشته می‌شود و دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی می‌کنند که هوش مصنوعی نیز در این فرآیند نقش دارد.

داده‌های فاز ۲ نشان داد که احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوم‌های پرخطر که همراه با ایمونوتراپی کیترودا تزریق شده بودند در مقایسه با افرادی که فقط کیترودا دریافت کردند، تقریباً نصف (۴۹%) بود.

نحوه استفاده این واکسن برای بیماران به این صورت است که ۱ میلی گرم از واکسن MRNA را هر سه هفته برای حداکثر ۹ دوز و ۲۰۰ میلی گرم کیترودا هر سه هفته (حداکثر ۱۸ دوز) برای حدود یک سال دریافت می‌کنند.

تاریخچه تولید واکسن «ام‌آر‌ان‌ای»
تولید «ام‌آر‌ان‌ای» و تزریق آن در بدن بیش از سی سال قدمت دارد. ساخت واکسن معمولا ده تا پانزده سال طول می‌کشد، اما با همه‌گیری کرونا، فرآیند تولید واکسن شتاب گرفت و به لطف پژوهش‌هایی که پیشتر بر روی سرطان انجام شده بود، یک سال بیشتر طول نکشید. همین، پژوهشگران را تشویق کرد تا امیدوارانه به تولید این واکسن‌ها برای درمان و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان ادامه دهند.

دو نوع واکسن پیشگیری از سرطان وجود دارد که توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند؛ واکسن «اچ‌پی‌وی» که از فرد در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت می‌کند. اگر این ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

واکسن دیگر «هپاتیت بی» است که از فرد در برابر این ویروس که می‌تواند باعث سرطان کبد شود محافظت می‌کند.

واکسن‌هایی که سرطان را درمان می‌کنند از روشی درمانی به نام ایمونوتراپی بهره می‌برند که کارشان تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان است. پزشکان به افرادی که سرطان دارند واکسن درمانی می‌دهند تا هر سلول سرطانی را که پس از پایان درمان در بدن باقی مانده است از بین ببرند و یا از رشد یا گسترش تومور جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان