Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیر الله خادمی روز شنبه در حاشیه بازدید از محور دماوند - فیروزکوه به منظور احداث کنار گذر و کمربندی در این محور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح های مختلفی برای عبور از منطقه جمعیتی دماوند مدنظر داریم، چرا که این منطقه همواره به عنوان یک گلوگاه در پیک ترافیکی شمال کشور عمل می‌کند.

وی افزود: هم طرح کنار گذر جنوبی و هم شمالی مورد بازدید قرار گرفت و با بررسی های فنی‌تر یکی از گزینه ها را برای اجرا آماده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و پیگیری هایی که به عمل خواهد آمد، هم بتوانیم از بحث اخذ ماده ۲۳ قانون -که در سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است- و هم طرح مشارکت بهره مند شویم.

خادمی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اجرای طرح کنار گذر بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان هزینه دارد که حدود ۵۰‌ درصد آن باید به منظور تملک مسیر هزینه شود.

وی خاطر نشان کرد:  علی رغم اینکه این پروژه یک کنار گذر بوده، اما به لحاظ مالی پروژه بزرگی است و مضاف بر اهمیت این پروژه برای شهر دماوند، با توجه به اینکه مسیر بزرگراه منتهی به شمال کشور ما نیز محسوب می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: احداث این کنار گذر و رفع گلوگاه ترافیکی باید به عنوان یک اولویت در آینده در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم آن‌را اجرایی کنیم.

پیگیری دو راه حل جهت احداث کمربندی جنوبی دماوند

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماحصل سفر معاون وزیر راه و شهرسازی اتخاذ دو راه حل به منظور احداث کنار گذر در محور ترانزیتی دماوند - فیروزکوه بود، اظهار داشت: با توجه به موافقت اولیه ریاست سازمان بنیاد مستضعفان، نماینده این نهاد در بازدید امروز آمادگی خود را به منظور اجرای این پروژه یا به صورت سرمایه گذاری کامل و یا مشارکت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه راه حل دوم به منظور اجرای این پروژه اعمال ماده ۲۳ قانون بوده و به صورت موازی پیگیری آن انجام خواهد شد، افزود: وزارت راه و شهرسازی موافقت خود را در این خصوص به مجلس اعلام کرده و به دنبال اخذ ردیف در این خصوص خواهیم بود تا در آینده اجرای پروژه به صورت مشارکتی - همانند دیگر پروژه‌ها مابین دولت و بنیاد مستضعفان - انجام شود.

فرماندار:پیگیر تحقق مطالبات مردم شهر دماوند هستیم

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند نیز که در این بازدید حضور داشت گفت: این شهرستان در مجاورت مسیر مواصلاتی تهران فیروزکوه و هراز است که محور تردد میلیون‌ها خودروی سبک و سنگین در طول سال می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دماوند در محور ترانزیتی فیروزکوه به عنوان یکی از شریان‌های مهم تردد بین چهار استان تهران، مازندران، سمنان و گلستان قرار دارد، پیگیر پروژه کمربندی جنوبی یا شمالی در شهرستان هستیم.

طاهرخانی افزود: کمربندی مذکور از مطالبات دیرینه مردم شهرستان دماوند بوده و هست چراکه در برخی مواقع شاهد حوادث دلخراشی در شهر دماوند بوده‌ایم بنابراین با حضور مسئولان استانی پیگیر احداث کمربندی برای رفع این مشکلات و تحقق مطالبه مردم شهر دماوند هستیم.

برچسب‌ها شهرستان دماوند وزارت راه و شهرسازی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند وزارت راه و شهرسازی استان تهران شهرستان دماوند وزارت راه و شهرسازی استان تهران شهرستان دماوند راه و شهرسازی شهر دماوند کنار گذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد

 آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای تشکل‌های کارگری و جمعی از دستگاه‌های تابعه وزارت کار در سیستان و بلوچستان اظهار کرد کرد: جایگاه کار در منظومه معارف اسلامی ویژه است و آنچه از مضامین اسلام به دست می‌آید این است که اسلام بیکاری فردی که توانایی کار را دارد نمی‌پسندد و در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مشاهده می‌کنیم که از یک طرف کارگران را مورد تکریم قرار داده و در مقابل از فرد بیکار پرهیز دارند.

️امام جمعه زاهدان افزود: روایتی وجود دارد که یک جوانی از جلوی پیامبر اکرم(ص) عبور کرد، جوان برازنده‌ای بود، و امام از این جوان خوششان آمد، صدایش کردند و از او سوال کردند کار تو چیست؟ گفت بیکارم؛ حضرت فرمودند: سَقَطَ مِن عَینی؛ این جوان از چشمم افتاد و این نشان از اهمیت کار در معارف اسلامی است و بیکاری را نمی‌پسندند.

وی بیان کرد: در دوران امام علی(ع) نیز همین گونه بود و در زمانی که مدیریت جامعه اسلامی فراهم نبود ایشان بیکار ننشسته و اقدام به کشاورزی و حفر چاه می کرد و پس از اینکه چاه به آب می‌رسید آن را برای مردم وقف می‌کردند.

️آیت‌الله محامی ادامه داد: نامگذاری یک روز تحت عنوان کار و کارگر تنها جهت تکریم این قشر زحمت‌کش است اما نکته مهم اینست که کاری برای این افراد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: بنده در گذشته هم عنوان کرده‌ام که باید مهمترین مشکلات حوزه کارگران و کارفرمایان احصا شود و سپس‌ هر یک از مشکلات را اولویت بندی و برای حل اولویت‌ها تلاش کنیم و با این وجود در پایان سال می‌توانیم عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ا️مام جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر درخواست ما از مدیران و مسوولان متولی کار مشخص کردن همین اولویت‌هاست.

وی بیان کرد: گام دوم این است که کارگران و کارفرمایان به تشریح وضعیت کاری خود و میزان پیشرفت‌ها یا پس‌رفت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بپردازند.
️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در کنار این مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چند اقدام شاخصی که جهت حل مشکلات جامعه کارگران و کارفرمایان صورت گرفته را نیز بیان کنند چرا که جزئی از خدمات نظام اسلامی است.

️وی افزود: جامعه کارگران و کارفرمایان نیز باید مطالبات خود را به طور مشخص فهرست کنند تا مورد پیگیری مسوولان قرار گیرد و نتیجه پیگیری‌ها را بیان کنند و این وظیفه ذاتی دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آ️یت الله محامی اظهار کرد: در حال حاضر استاندار نگاه مثبتی نسبت به حوزه‌های اقتصادی دارند و از طرفی با اهتمام رئیس جمهور نسبت به سیستان و بلوچستان فضا برای پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم است و در صورت لزوم بنده هم آمادگی لازم جهت پیگیری مشکلات را دارم و البته باید امورات به صورت کارشناسی شده به بنده ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان