Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبر جدید از واریز یارانه منتشر شد . در ادامه جزئیات مهم از واریز یارانه را می خوانید . دولت در نظر دارد که در سال آینده تغییری در واریز یارانه داشته باشد . حذف یارانه نیز یکی از تغییرات واریز یارانه خواهد بود .

با واریز یارانه نقدی در هفته آینده، دولت تنها باید تا پایان سال هر دو یارانه را در یک نوبت تکرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن باید منتظر تصمیم دولت برای تغییر یارانه‌ها در سال آینده بود

تغییر یارانه‌های از موضوعات مطرح چند ماه اخیر است. دولت در هفته قبل یارانه معیشتی بنزین را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد و باید در هفته آینده نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را واریز کند. با واریز یارانه در هفته آینده، دولت باید این دو یارانه را یک بار دیگر در امسال تکرار کند که به واریز یارانه‌ها در اسفند ماه مربوط می‌شود.

دولت سیزدهم از زمانی که قدرت را به دست گرفت بارها وعده تغییر یارانه‌ها را داده اما تاکنون نتوانسته به آن عمل کند. ابتدا قرار بود در آذر ماه یارانه‌ها افزایش یابد، اما افزایش یارانه‌ها از آذر به دی و سپس به بهمن ماه موکول شد و در هیچ ماهی عملی نشد.

به نظر می‌رسد تا پایان سال خبری از افزایش یارانه‌ها نشود، مگر این که دولت قصد داشته باشد که نزدیک عید از خانوارها حمایت کند.

تغییر یارانه‌ها در سال آینده

در مجموع به نظر می‌رسد برای تغییر یارانه‌ها باید منتظر تصمیم دولت در سال آینده بود.

اولین تغییر به مبلغ یارانه مربوط می‌شود. دولت طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به مجلس ارائه کرده و نمایندگان مجلس باید تا پایان سال درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند. اگر تصمیم مجلس و دولت بر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی باشد، دولت باید از منابعی که آزاد می‌شود مبلغ یارانه را افزایش دهد.

نمایندگان مجلس می‌گویند که در سال آینده مبلغ ۱۱۰ هزار تومان یارانه جدید پرداخت می‌شود. آنطور که گفته می‌شود قرار است یارانه جدید به ۶۰ میلیون نفری پرداخت می‌شود که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

دومین تغییر یارانه‌ها در سال آینده، حذف یارانه‌بگیران است. براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است که، سه دهک از یارانه‌بگیران را برای حذف شناسایی کند.

بنابراین این که مجلسی‌ها می‌گویند یارانه جدید به ۶۰ میلیون نفر می‌رسد، منظور حذف یارانه‌بگیران است.

مبلغ ۳ یارانه واریزی

در واقع برنامه واریز یارانه‌ در سال آینده این است که فقط ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر باقی بمانند و حدود ۲۰ میلیون نفری که تنها یارانه نقدی دریافت می‌کنند در سال آینده هیچ یارانه‌ای نگیرند.

مبلغ یارانه‌ها نیز به شرح زیر است:

نقدی: ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر

معیشتی بنزین: ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای هر خانوار

جدید: ۱۱۰ هزار تومان برای هر نفر (براساس جدیدترین اظهارنظر نمایندگان مجلس)/ رصداقتصادی

 

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه ۴۵ تومانی یارانه معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟

  به گزارش پارس نیوز ، 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شد.

دولت از ۱۷ بهمن‌ماه 1402 به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است. 

  طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دارد؟/ استقبال 87 درصدی مردم از طرح فجرانه

اقتصادنیوز: با توجه به استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی و ارتقا امنیت غذایی هفت دهک جامعه با دریافت یارانه تشویقی، احتمال اینکه این طرح با بررسی عمیق و تأمین بودجه به همین شکل یا اشکال دیگر از پرداخت یارانه مضاعف به مردم تمدید شود، دور از انتظار نیست.

در این زمینه، سیدرضا یحیوی   مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که «حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.»

زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه 1403

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه ها اردیبهشت ماه دهک ها به این شرح است:

منبع : اقتصاد نیوز

             

دیگر خبرها

  • ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد