Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعاتی کوچک نشان داده است افرادی که بر اثر کرونای شدید می‌میرند، ناهنجاری‌های مغزی شبیه به تغییرات مشاهده شده در بیماری آلزایمر دارند، در این حالت، تجمع پروتئینی به نام تاو در داخل سلول‌های مغز و مقادیر غیر طبیعی پروتئین بتا آمیلوئید در پلاک‌های آمیلوئید تجمع می‌یابد.

به گزارش از رویترز، دکتر اندرو مارکز و همکارانش در دانشگاه کلمبیا، مغز ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا را مطالعه کردند و نقایصی را در پروتئین‌هایی به نام گیرنده‌های رایانودین را یافتند که عبور کلسیم به سلول‌ها را کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیماری آلزایمر، گیرنده‌های رایانودین معیوب با تجمع تاو در به اصطلاح درهم‌تنه‌های نوروفیبریلاری مرتبط هستند. تیم کلمبیا روز پنجشنبه در مورد آلزایمر و زوال عقل گزارش داد که این گره‌ها در سطوح بالایی در مغز بیماران کرونا وجود داشت.

بر اساس گزارش‌هایی که در The Lancet به صورت آنلاین ارسال شده است، تیم‌های تحقیقاتی دیگر به دنبال سطوح آمیلوئید غیرطبیعی در مغز بیماران کرونایی بوده‌اند.

در تمام مطالعات، بیماران شدیدترین اشکال کرونا را تجربه کرده بودند. مارکز گفت، اگر تغییرات مشابهی در مغز بیماران مبتلا به بیماری خفیف‌تر رخ دهد، ممکن است به توضیح «مه مغزی» مرتبط با کرونای طولانی‌تر کمک کند. وی افزود: "بیماران مبتلا به کرونای شدید ممکن است در آینده در معرض خطر ابتلا به زوال عقل باشند، اما هنوز زود است که بدانیم. توصیه ما یک دوز واکسن تقویت کننده (دوز سوم) است که از ابتلا به ویروس جلوگیری کند. با این روش، اگر به کرونا مبتلا شوید، احتمالاً نخواهید مرد، اما ما هنوز چیز‌های زیادی در مورد اثرات طولانی مدت آن نمی‌دانیم. "

یک مطالعه جدید تأیید می‌کند که سالمندان می‌توانند با خیال راحت واکسن آنفولانزا با دوز بالا و دوز سوم واکسن کرونا را به طور همزمان دریافت کنند.

منبع: سایت انتخاب

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلزایمر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد