Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@01:50:56 GMT

آیا احتمال ابتلای دوباره به اومیکرون وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۲۰۰۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو،  ال پائیس نوشت ابتلای مجدد به ویروس کرونا بستگی به میزان آنتی بادی‌های خنثی کننده‌ای دارد که فرد مورد نظر در بدن خود دارد اگر تعداد آنتی بادی‌ها کم باشد احتمال عفونت مجدد بسیار بیش‌تر است. برای پرداختن به این موضوع، علم همواره به داده‌های موجود توجه می‌کند. در حال حاضر، هنوز اطلاعات کمی در مورد سویه اومیکرون وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، از سویه غالب پیشین (دلتا) تا آخرین نسخه ویروسی که مسری‌تر است (یعنی اومیکرون) می‌توانند به ما در درک این موضوع کمک کنند.

اومیکرون بیش‌تر ما را آلوده می‌کند، زیرا می‌تواند از مصونیتی که ممکن است پیش‌تر داشته‌ایم فرار کند چه مصونیتی که از طریق واکسیناسیون ایجاد شده چه مصونیتی که به وسیله عفونت قبلی با ابتلا به انواع سویه‌های دیگر ایجاد شده است. در نتیجه، احتمال آن وجود دارد فرد یک بار دیگر به همان سویه یا انواع سویه‌های احتمالی که ممکن است در آینده ظاهر شوند مبتلا شود. همه این موارد به تعداد آنتی بادی‌های خنثی کننده‌ای که در بدن فرد وجود دارند بستگی دارد. تنها گزینه برای دانستن اینکه آیا یک فرد در معرض خطر عفونت مجدد است یا خیر این است که بدانیم آیا مقدار کافی از این آنتی بادی‌ها را در بدن دارد یا خیر. با این وجود، این نوع آزمایش بسیار پیچیده است و تنها در چارچوب پروژه‌های تحقیقاتی انجام می‌شود.

علاوه بر این، این آزمایشات باید به طور منظم انجام شوند. درست پس از عفونت، زمانی است که ما بالاترین سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده را داریم اگرچه افراد آلوده شده‌ای نیز وجود دارند که در نهایت آنتی بادی‌های خاص به مقدار زیاد در بدن‌شان تولید نمی‌شود. با گذشت زمان، پس از عفونت و کاهش فعال شدن پاسخ ایمنی خطر ابتلا به عفونت مجدد افزایش می‌یابد، زیرا مقدار آنتی بادی‌های خنثی کننده نیز کاهش می‌یابند. به همین دلیل است که افراد مبتلا به عفونت نیز باید مدتی پس از ابتلا به این بیماری واکسینه شوند. داده‌های ارائه شده در تابستان امسال توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نشان می‌دهند که در میان افرادی که به عفونت کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲) مبتلا شده بودند واکسیناسیون محافظت بیشتری در برابر عفونت مجدد ایجاد کرده است.

همین امر در مورد افراد واکسینه شده که آلوده نشده‌اند نیز رخ می‌دهد، زیرا با گذشت زمان آنتی بادی‌های خنثی کننده در بدن آنان از بین می‌روند. به همین دلیل است که برای افزایش میزان این آنتی بادی‌ها و کاهش خطر عفونت، تزریق دوز‌های تقویتی واکسن توصیه می‌شود. هم چنین، اگر گونه تازه‌ای از ویروس ظاهر شود که قادر باشد از مصونیت ایجاد شده توسط اومیکرون، مصونیت ایجاد شده توسط سویه‌های قبلی یا مصونیت ایجاد شده توسط واکسن‌هایی که در حال حاضر داریم فرار کند احتمال عفونت مجدد فرد می‌تواند افزایش یابد.

موارد بسیاری گزارش شده‌اند که افرادی مجددا به کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲) آلوده شده‌اند. زمانی که افراد به سویه‌های مختلف آلوده می‌شوند نشان دادن این امر از نقطه نظر علمی آسان‌تر است به این دلیل که امکان تشخیص عفونت مجدد را فراهم می‌کند و این وضعیت بهتری برای مطالعه علمی در مقایسه با وضعیتی است که در آن ویروس در ارگانیسم پنهان مانده است و پس از گذشت زمان مشخصی دوباره ظاهر می‌شود.

این وضعیتی است که می‌تواند در مورد افرادی که سیستم ایمنی آنان به خطر افتاده است رخ دهد. همان گونه که در هفته‌های اخیر دیده‌ایم به نظر می‌رسد اومیکرون خطر عفونت مجدد را به شدت افزایش داده است. گزارش منتشر شده از مرکز تجزیه و تحلیل بیماری‌های عفونی جهانی در بریتانیا به این موضوع اشاره دارد که در حال حاضر با افزایش خطر عفونت مجدد بین ۴.۸ تا ۶ برابر بیش‌تر از عفونت با سویه دلتا مواجه هستیم. این افزایش میزان عفونت و آلودگی با ظرفیت سویه تازه کووید در فرار از مصونیت ایجاد شده توسط سویه‌های قبلی و مصونیت ایجاد شده بر اثر تزریق واکسن مرتبط است. برای جلوگیری از ورود اومیکرون به سلول‌ها می‌دانیم که مقادیر بیش‌تری از آنتی بادی‌های خنثی کننده مورد نیاز هستند. این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد چرا مطالعات بالینی با واکسن‌هایی که به طور خاص برای اومیکرون طراحی شده‌اند آغاز شده است. با این حال، نمی‌توانیم احتمال بروز سویه‌هایی در آینده که قابلیت انتقال بیش‌تری در مقایسه اومیکرون خواهند داشت را رد کنیم. سویه‌هایی که ممکن است سریع‌تر و بهتر از اومیکرون بتوانند از مصونیت فرار کنند. به همین خاطر است که نظارت و بررسی سویه‌های تازه امری ضروری است.

در حالی که احتمال عفونت مجدد امری محتمل و واقعی است باید توجه داشت که خطر بستری شدن در بیمارستان یا ابتلا به علائم شدید ناشی از بیماری از لحظه‌ای که یک عفونت طبیعی را پشت سر می‌گذاریم یا به طور کامل واکسینه می‌شویم به شدت کاهش می‌یابد.

این موضوع اثبات شده که ایمنی سلولی و ایمنی هومورال (ایمنی مزاجی نوعی از دفاع اختصاصی (دستگاه ایمنی تطبیقی) است که در آن، پادتن‌ها به عنوان ریزمولکول‌های واسطه وارد عمل می‌شوند) در برابر ویروس برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر فارغ از نوع آلوده شدن‌مان امری کلیدی است. به همین دلیل بسیار مهم است که واکسن‌ها در دسترس کشور‌های مختلف جهان باشد. در حالی که واکسیناسیون نمی‌تواند به طور کامل پیشرفت عفونت‌های جدید یا عفونت‌های مجدد را متوقف کند، اما می‌تواند از مرگ افراد آلوده در مقیاس جهانی جلوگیری کند.

منبع: فرارو این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات آنتی بادی ویروس کرونا کرونا اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون واریانت اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط اومیکرون از کجا آمده است؟ اومیکرون با کودکان شوخی ندارد + فیلم اومیکرون، تهدیدی برای کودکان اومیکرون احتمالا آخرین سویه کروناست اومیکرون صدای زنگ پیک ششم را به صدا در آورد اومیکرون رکورد دلتا را می‌شکند؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها آیا احتمال ابتلای دوباره به اومیکرون وجود دارد؟ پیگیری دستور رییسی برای آزادسازی سواحل چهار روش برای تقویت هوش ابزاری که سرطان ریه را در مراحل اولیه تخشیص می دهد آخرین وضعیت آب و هوای کشور چند نفر در کنکور ۱۴۰۱ثبت نام کرده اند؟ آیا محبوبیت اینستاگرام افول می کند؟ دندان پزشکی در صدر آمار قصور پزشکی چگونه رفتارهای اعتیادی را درمان کنیم؟ بیماری های قلبی چه علائمی دارند؟ آیا پیام‌ رسان واتساپ ایمن است؟ خانه‌ ای که در ۶ دقیقه ناپدید می‌شود + فیلم خوشنویسی ربات ها در المپیک + فیلم بیماران با چه شرایطی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟ تخریب پل تاریخی به خاطر جف بزوس + فیلم واکسن کرونا، ایمنی کامل ایجاد نمی کند توئیتر ویژگی جدید خود را آزمایش می کند اعلام شرایط اختصاصی کنکور قیمت ماهی سر به فلک کشید (جدول) رییسی: ایران آمادگی رسیدن به نتیجه با عربستان را دارد تاکید امیرعبداللهیان بر حفظ منافع ملی مسابقه طناب کشی طلبه ها + عکس کیک هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس + فیلم رتبه بندی؛ طرح خاک خورده آموزش و پرورش هزینه ماهانه کارگر ۸.۹ میلیون تومان تعیین شد توصیه سازمان ملل در مورد اوکراین قیمت جدید ماشین‌ لباسشویی سامسونگ + جدول اکران استقلالی فیلم بیرو استان های شرقی منتظر بارندگی باشند رقم سبد معیشت کارگران اعلام شد وکیل کنعانی زادگان و یک ادعای تازه مظاهری طلایی پوش شد بازداشت دو مامور قلابی در کرج سیگنال بازار فردایی؛ دلار وارد کانال ۲۵ هزار تومان می شود؟ هوای البرز سرد می شود بشر حس بویایی‌ را از دست می‌ دهد! علامت تازه شناخته شده کرونا چیست؟ گران قیمت ترین یخچال اسنوا چند؟ (جدول) بررسی تیم‌های صعودکننده به جام جهانی ۲۰۲۲ / قرعه احتمالی تیم ملی و جنگ جهانی سوم! تشکیل کارگروه «حقوق بشر» اسکودا شفافیت آرای نمایندگان مجلس ۶۶ رای است شکست تحقیرآمیز استراماچونی با عزت اللهی و دیاباته مقابل السد ۱۰ نفره! در جلسه مدیرعامل پرسپولیس با رییس سازمان خصوصی سازی چه گذشت؟ یک گام تا توافق / مذاکره مستقیم به تحقق می‌پیوندد؟ تور گوا هند چند؟ (جدول) دو واکسن ایمن برای کودکان زیر ۱۲ سال راه اندازی سفر دریایی از بندرعباس به امارات مگر ما مقصر غیر اقتصادی بودن القایی ها هستیم؟ هاردفورگ جدید اتریوم برای کاهش کارمزدها نحوه پرداخت سود سهام عدالت غیرمستقیم تغییر کرد + عکس DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی ویروس کرونا کرونا اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون واریانت اومیکرون آنتی بادی های خنثی کننده آنتی بادی ها عفونت مجدد خطر عفونت شده اند بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه ازین گیاه به علت خواص شگفت‌انگیز و مفید برای پوست و مو، به عنوان یکی از مواد اصلی و کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 درمان جوش و آکنه

اگر تجربه ناخوشایند جوش و آکنه را داشته باشید می‌دانید که تقریبا هیچ داروی شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و در نهایت درمان‌های خانگی بهترین راه مدارا با آن‌ها هستند. این گیاه که به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. شما می‌توانید سیر را به طور موضعی بر روی جوش‌های خود بمالید و یا با ترکیب کردن آن با عسل، یک ماسک معجزه‌آسا برای خود تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از اینکه چیزی به صورت خود بزنید، آن را بر روی ساعد خود تست کنید.

 درمان جوش‌های سرسیاه

حذف این جوش‌های مزاحم و کوچک که در اثر نامتوازن بودن چربی پوست به وجود می‌آیند، کار بسیار سخت و غیرممکنی به نظر می‌رسد، اما با حضور سیر، دیگر غیرممکن نیست! ترکیبات قوی آن باعث پوست انداختن و کوچک شدن حفره‌های جوش‌های سرسیاه می‌شود. این گیاه که یک لایه‌بردار طبیعی نیز به شمار می‌رود، از به جا ماندن لک جوش‌ها بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 درمان عفونت‌های قارچی

عفونت‌های قارچی می‌تواند در هر نقطه از پوست بدن ظاهر شود و پوست را دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید کند. یا اگر این عفونت قارچی به پوست سر شما برسد، می‌تواند عواقب خطرناکی مانند ریزش موی سر با خود به همراه داشته باشد. سیر که دارای خواص ضدقارچی بسیار قوی است، می‌تواند به راحتی این عفونت‌ها را درمان کند.

 تحریک رشد مو

مدت‌هاست تلاش می‌کنید که موهای‌تان رشد کند، اما از یک مقداری بیشتر بلند نمی‌شود؟ بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. روغن نارگیل را کمی داغ کنید و چند حبه سیر خرد شده را داخل آن بریزید. آن را داخل یک بطری فشرده بریزید و قبل از هر بار حمام آن را بر پوست کف سر بریزید. این ترکیب شگفت‌انگیز به سرعت باعث تحریک و رشد موی سر شما می‌شود.

 جلوگیری از ریزش و ضخیم کردن تار‌های مو

آیا با ریزش موی ناگهانی و بی‌دلیل روبرو شده‌اید؟ یا حتی تار‌های نازک مو‌ها در کف سر باعث جلوه ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شود؟ چاره‌ی این مشکل قطعا سیر است! شما می‌توانید آب یا روغن سیر را بر کف سر خود بمالید. سیر با تحریک فولیکول مو، باعث تحریک رشد و ضخیم شدن مو‌ها می‌شود.

درمان شوره سر:

یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان شوره سر چیزی جز سیر نیست. بسیاری از ترکیبات موجود در سیر مانند گوگرد، آلیسین و مواد معدنی باعث درمان قطعی شوره سر می‌شوند.

 تقویت ناخن

اگر ناخن‌های شکننده و ظریفی دارید و از بلند کردن آن‌ها ناامید شده‌اید، کافی است روند درمانی آن‌ها با سیر را امتحان کنید! به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی، سیر پوسته‌ی ناخن را قوی می‌کند و از بروز عفونت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. تنها با مالیدن مقدار کمی از سیر خام بر روی ناخن‌ها علاوه بر سالم کردن، آن‌ها را درخشان و زیبا نیز می‌سازید!

 سیر و کاهش وزن

چه کسی است که به اندام متناسب علاقه نداشته باشد و برای رسیدن به آن دست به تلاش نزند؟! خبر خوب برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند این است که سیر نیز در این مسیر همراه آن‌ها است! خوردن آنباعث افزایش متابولیسم و سوختن سریع‌تر کالری‌های دریافتی می‌شود و همچنین هضم را سریع‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون