Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:39:13 GMT

تظاهرات گسترده ضد دولتی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۲۱۱۱

تظاهرات گسترده ضد دولتی در فرانسه

باشگاه خبرنگاران جوان - مخالفان نظام سرمایه داری و معترضان به سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه، برای سی امین هفته پیاپی به خیابان‌های پاریس، پایتخت این کشور آمدند. اجباری شدن گواهی واکسیناسیون از دیگر دلایل اعتراضات سراسری در فرانسه بود.

معترضان فرانسوی در تظاهرات گسترده امروز شعار "آزادی آزادی" و "مقاومت" سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان به اجباری شدن گواهی واکسیناسیون، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه را در سفر به سَن-نَزِر (Saint-Nazaire) واقع در غرب این کشور هو کردند.

در خبری دیگر، پلیس فرانسه به سمت دانش آموزان دبیرستان بروکینیی شهر رِن، واقع در شمال غربی این کشور، گاز اشک آور شلیک کرد و آن‌ها را با باتوم کتک زد. این دانش آموزان فرانسوی در حمایت از معلمان خود که امکانات و منابع بیشتری از دولت می‌خواهند، خیابانی را که دبیرستانشان در آن قرار دارد، با سطل‌های زباله مسدود کردند.

میزان نارضایتی از مکرون به دلیل سوء مدیریت همه گیری کرونا و نیز ناتوانی در کنترل شرایط نامساعد اقتصادی افزایش یافته است به طوری که نظرسنجی ها نشان می دهد وی از اقبال کمی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی برخوردار است. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان

نیس فرانسه برای مهار خشونت و بی‌نظمی در میان جوانان، قوانین منع رفت‌وآمد بین ساعات 11 تا 6 صبح را اعمال کرده است و در صورت مشاهده این افراد، والدین جریمه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر نیس فرانسه رسماً منع رفت و آمد را برای کودکان زیر ۱۳ سال اعمال کرده است که از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح اعمال می‌شود. در بعضی مناطق، این اقدام حتی برای افراد زیر ۱۶ سال نیز اعمال خواهد شد. منع آمد و شد در طول دوره تابستان با هدف جلوگیری از بزهکاری نوجوانان و افزایش امنیت عمومی اجرا خواهد شد.

این تصمیم به این معناست که افراد زیر این محدودیت‌های سنی در صورت همراه نداشتن بزرگسالان نمی‌توانند در مکان‌های عمومی حضور داشته باشند. اگر مشخص شود که آنها مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند، ممکن است کودکان توسط پلیس بازداشت و به خانه هدایت شوند و والدین آنها باید تا ۱۵۰ یورو جریمه بپردازند.

این اقدام تا حدودی چالش‌برانگیز تلقی می‌شود و اکنون به بحث داغ برای سیاستمداران تبدیل شده است. کریستین استروسی، شهردار نیس، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که اعلام چنین مقررات منع آمد و شد مایه تأسف است زیرا باعث می‌شود دولت مسئولیت‌های والدین را بر عهده بگیرد.

سیاستمداران چپ فرانسه استدلال می‌کنند که این فقط یک «سیاست ظاهری» است و مقامات باید در عوض روی کمک به والدین مجرد تمرکز کنند تا ریشه‌های اجتماعی این موضوع را برطرف کنند.

منع رفت و آمد جوانان در نیس امر جدیدی نیست. این اقدام قبلاً بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۰ لازم‌الاجرا بود و به گفته شهردار مؤثر بوده است، اگرچه هنوز مخالفان زیادی دارد.

آمارها نشان می‌دهد که افراد زیر ۱۳ سال تنها ۲ درصد از حملات و یک درصد سرقت‌ها را مرتکب می‌شوند که کارآمدی چنین مقررات منع آمد و شد را در بهبود وضعیت کلی امنیتی زیر سوال می‌برد.

کد خبر 750434

دیگر خبرها

  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • فیلم/تظاهرات دانشجویان فرانسوی در حمایت از مردم غزه با وجود اعمال محدودیت پلیس