Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلنا: یکی از معلمان حق‌التدریسی می‌گوید: من با کارشناسی ارشد و بعد از ده سال سابقه‌ی کارِ معلمی ۸۰۰هزار تومان حقوق می‌گیرم. قراردادهای ما کوتاه مدت است و آموزش و پرورش هیچ تعهدی در قبال ما برعهده نمی‌گیرد.   جمعی از معلمان حق‌التدریس استان ایلام ، از مطرح نشدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس ابراز نگرانی کردند و گفتند: نگرانیم مافیای پیمانکار با لابی‌گری، مانع تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود چند هفته پیش این طرح با گرفتن رأی نمایندگان به صورت دوفوریتی به صحن ارائه شود که متاسفانه هنوز مسکوت مانده است.   یکی از این معلمان می‌گوید: من با کارشناسی ارشد و بعد از ده سال سابقه‌ی کارِ معلمی ۸۰۰هزار تومان حقوق می‌گیرم. قراردادهای ما کوتاه مدت است و آموزش و پرورش هیچ گونه تعهدی در قبال ما برعهده نمی‌گیرد. به همین دلیل اگر بابت دستمزد پایین اعتراض کنیم به راحتی می‌گویند بروید!   به گفته‌ی این معلمان؛ آموزش و پرورش به آن‌ها نیاز دارد اما حاضر نیست به شکل منصفانه‌تری آن‌ها را به خدمت بگیرد. یک از این معلمان حق التدریسی می‌گوید: من سه پایه تدریس می‌کنم و ۴۰ دانش‌آموز در کلاس با پایه‌های مختلف دارم. آموزش و پرورش می‌داند تدریسِ این تعداد دانش‌آموز در یک کلاس آن هم با پایه‌های مختلف کار بسیار سختی است. جدا از اینکه این موضوع کیفیتِ کار را پایین می‌آورد، حقوق زیر یک میلیون تومانی‌ای که به ما می‌دهند انگیزه‌ای برای ما باقی نگذاشته است. آیا این انصاف است؟   آموزش و پرورش سالهاست کمبود نیروی معلم خود را با معلمان خرید خدمات، حق التدریسی، نهضتی، سرباز معلم و پیش دبستانی جبران می‌کند. این معلمان حداقل حقوق وزارت کار را نیز دریافت نمی‌کنند و بسیاری از آن‌ها حقوقشان به یک و نیم میلیون تومان هم نمی‌رسد. این درحالیست که آن‌ها باید هزینه‌ی رفتن به مناطق محروم و دور افتاده را از جیب خودشان بپردازند.   در حال حاضر بسیاری از نیروهای پیمانکاری منتظرند ببینند آیا طرح مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب خواهد شد یا نه و اگر تصویب شود چه کسانی مشمول آن می‌شوند. براساس این طرح؛ کارگران شاغل در نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی، خصولتی و عمومی با گذراندن مراحلی تبدیل وضعیت می‌شوند و مهم‌تر آنکه شرکتهای پیمانکاری نیز حذف خواهند شد.   پیشتر ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفتگویی با ایلنا از تلاش برای جمع آوری ۵۰ امضا برای تصویب دو فوریت این طرح در مجلس خبر داده بود؛ وعده‌ای که تاکنون محقق نشده و باعث نگرانی بسیاری از نیروهای پیمانکاری شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ساماندهی استخدام کارکنان دولت آموزش و پرورش حق التدریسی معلمان حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان