Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا درباره افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده اظهارکرد: در شرایط سخت کشور در سال های اخیر که گمان می رفت فضای ایثار و شهادت و موضوعات مرتبط با آن در عرصه های مختلف به بهانه‌های متعددی نظیر محدودیت های اقتصادی به فراموشی سپرده شده ، با تصمیم  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جان تازه ای یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر ( ۱۴ آذرماه گذشته ) تشکل های ایثارگری در اطلاعیه‌ای بنا به درخواست جامعه ایثارگران از محضر رییس جمهوری درخواست کردند تا در بودجه سال ۱۴۰۱ تأخیرها و کاستی های به وجود آمده را با پیشنهادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران که خادمین یادگاران دفاع مقدس هستند، لحاظ نمایند و دولت سیزدهم نیز امسال هم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران  رقم بودجه پیشنهادی را افزایش داده است. 

این فرزند شهید و از نخبگان شاهد وایثارگر،خطاب به رئیس و اعضای محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : تردید نداریم که این گام بزرگ که پس از ۱۰ سال تاخیر برداشته شد دستاوردی عظیم در تحقق سیاست‌های کلی نظام مرتبط با فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بخش قابل توجهی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

منصوری افزود: به خاطر این اقدام شجاعانه، سجده شکر بجا می آوریم و امید آن داریم تا ریاست محترم و نمایندگان محترم مجلس با رأی قاطع خویش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به افزایش بودجه ایثارگران در سال آینده ، موجبات رضای خالق متعال وخشنودی خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و در رأس ایشان مقام معظم رهبری را فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی تشکل های شاهد و ایثارگر کشور توضیح داد: در اجرای احکام مندرج در قانون جامع ایثارگران و قانون ششم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش اعتباری در اختیار بنیاد قرار می گیرد تا به منظور ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، اشتغال ، تامین مسکن ، شهریه ایثارگران ، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی و ... و مواردی که در قوانین موضوعه مغفول مانده بود، هزینه شود و همه اعتبار جدید مربوط به جامعه هدف است و برای کارکنان بنیاد نیست.

فرح روز فاتحی فرزند شهید فاتحی و دبیر کمیسیون فرهنگی تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  ضمن تقدیر از عملکرد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تحقق افزایش بودجه سال آینده جامعه ایثارگری گفت : این نیاز اصلی جامعه ایثارگر ان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در ترویج ایثار و شهادت و ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، اشتغال ، تامین مسکن ، شهریه ایثارگران ، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی خواهد بود.

قابل توجه است پاسدار شهید ناصر منصوری پدر آقای منصوری از رزمندگان بسیجی لشگر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ در نبرد حساس و خونین تنگه چزابه در حالی که می خواست دیده بان مجروحی را نجات دهد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مهدی منصوری با تحصیلات دکتری و تخصص کامپیوتر مدرس دانشگاه ،مولف کتاب و دارای مقالات علمی و پژوهشی در مجلات و کنفرانس های ایرانی و خارجی و عضو نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثار کشور و رئیس هیات مدیره انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کانون هنری نخبگان شاهد و ایثارگر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران مجلس شورای اسلامی شاهد و ایثارگر افزایش بودجه شاهد و ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد