Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:28:16 GMT

«دسته دختران» ادای دینی به زنان رزمنده و شهید است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۷۷۷

«دسته دختران» ادای دینی به زنان رزمنده و شهید است

حسین سلیمانی، بازیگر فیلم دسته دختران در گفت وگو با ایرنا درباره حضورش در این فیلم بیان کرد: دسته دختران قطعا فیلم ویژه ای است. یکی از کارهایی است که من به آن افتخار می کنم و بابت بازی در این فیلم خوشحالم. از نقش هایی بود که خودم انتخابش نکردم؛ بلکه انتخاب شدم. خیلی از بازیگران قبلا برای این نقش تست داده بودند که بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال کار کردن با خانم قیدی افتخار است.

وی با بیان این که دسته دختران یک فیلم زنانه و فمنیستی نیست اظهار داشت: این اثر یک فیلم بزرگ با محوریت زنان است. در مملکتی زندگی می کنیم که نمی دانیم چقدر زن شهید داریم. فرهنگسرا و کوچه و خیابان به اسم‌شان نزده‌ایم. اسم آنها را حتی روی یک جای کوچک هم نگذاشته‌ایم. در حالی که بر اساس اعلام بنیاد شهید ۵۰۰ زن رزمنده شهید داشته‌ایم. من فیلمی را بازی کردم که موضوع جدیدی داشت. داستان خانم هایی بود که به آنها پرداخته نشده بود. در این سی سال هیچ کس جرات نزدیک شدن به این موضوع را نداشت. همین الان هم خیلی‌ها نمی دانند چند زن شهید داریم. این فیلم جسارت مثال زدنی داشت.

سلیمانی دسته دختران را ادای دین به زنان شهید و همچنین مردم آبادان، خرمشهر و اهواز عنوان کرد و گفت: این فیلم ادای دین به آدم هایی است که مظلوم هستند و اسم منطقه شان منطقه آزاد شده است ولی هنوز در حبس بی مهری هستند.

وی درباره نقش خودش در این فیلم توضیح داد: من نقش جوانی را بازی می‌کنم که از جبهه فرار می‌کند. برخی از تماشاگران پرسیدند که چرا همه خانم ها می‌جنگند و یک مرد فرار می‌کند. به نظر من اصلا چنین چیزی نبود. خیلی از مردها هم در فیلم داشتند می‌جنگیدند. همچنین در لحظه ترک شهر هم هر دو جنس حضور داشتند. شخصیتی که من بازی کردم در مسجد داشت کمک می کرد. ولی چون در آن لحظه تصویر ناواضح بود او را زیاد ندیدیم. این شخصیت را از لحظه فرار کردن از پشت وانت دیدیم. همین ماجرا باعث شد شخصیت را این طوری تحلیل کنند.

سلیمانی با گرامیداشت یاد علی انصاریان، بازیگر درگذشته گفت: من سال گذشته فیلم کولبرف به کارگردانی میلاد منصوری را در کنار علی عزیز بازی کردم. یک سری تهیه کننده از این فیلم شکایت کردند و به همین دلیل نتوانست پروانه نمایش بگیرد. این فیلم چند جایزه جهانی گرفته است. نمی دانم چرا تکلیف این فیلم مشخص نمی شود. حداقل در سینمای هنر و تجربه می‌توانست پخش بشود. من از سال ۷۷ با علی انصاریان رفاقت داشتم و حتی در ورزشگاه از او لباس گرفتم. چند روز پیش سالگردش بود. روحش شاد. دلم خیلی برایش تنگ شده است.

برچسب‌ها دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر شهید پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر شهید دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر شهید دسته دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های دسته روی ویژه فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به شرح زیر است"

ایلام: میدان ۲۲ بهمن الی مسجد امام جعفر صادق (ع) - ساعت ۱۰

ایوان: مسجد جامع (تجمع) / ساعت ۱۱ آبدانان؛ مسجد جامع الی حوزه علمیه جواد الائمه (ع) - ساعت ۱۷‌

دهلران: میدان بسیج الی مسجد جامع - ساعت۹‌

مهران: میدان امام خمینی (ره) الی میدان نماز -ساعت ۱۷‌

دره شهر: پارک شهرداری الی مسجد جامع -ساعت ۱۷

بدره: مسجد جامع الی گلزار شهید حسنی و شهیدِ گمنام - ساعت ۹‌

چرداول: درمانگاه بقیه الله الی مصلی شهر سرابله - ساعت ۹‌

زمان: شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵

کد خبر 6093824

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • تراکتور، قبل از استقلال، گیتار را به دست ارسلان داد + عکس
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)