Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرزایی گفت: با نگاهی اجمالی و گذرا به دستاوردهای حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در می یابیم که به لطف و برکات نظام شکوهمند انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری در نظام سلامت خراسان جنوبی رقم خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد موسوی میرزائی در گفتگو با خاورستان، با اظهار اینکه در سالهای قبل از پیروزی انقلاب، افراد برای تحصیل در رشته های پزشکی به خارج از کشور چشم داشتند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سال ۱۳۶۴ راه اندازی شد و خوشبختانه تا به امروز توانسته است بخش اعظمی از مشکلات درمانی را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بسیاری از مدیران فعلی دانشگاه و از جمله بنده، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر هرساله پزشکان زیادی در تخصص های مهم و مختلف از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه درمان و اینکه قبل از انقلاب فضاهای درمانی زیادی وجود نداشته است گفت: در حال حاضر ۱۷ بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان وجود دارد.

دکتر موسوی میرزائی با اظهار اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری پس از استان های تهران و سمنان در سرانه تخت ویژه در صد هزار نفر جمعیت را دارد افزود: همین استان محروم رتبه چهارم سرانه تخت فعال به نسبت جمعیت استان در کشور را دارد واین پیشرفت ها با تلاش های فراوان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

وی با اعلام اینکه ۳۱۳ عضو هیئت علمی دانشگاه وظیفه تربیت حدود ۴۰۰۰ دانشجو در ۶۵ رشته آموزشی را برعهده دارند گفت: در سایر حوزه های پژوهشی، عمرانی، غذا و دارو، بهداشتی، تامین تجهیزات پزشکی و… نیز شاهد اقدامات بزرگی از ابتدای انقلاب تا به امروز بوده ایم.

سرپرست دانشگاه با بیان اینکه دستاوردهای نظام سلامت با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست افزود: این اختلاف بزرگ و معنادار است و نمی شود چنین قیاسی را کنار یکدیگر قرار داد.

دکتر موسوی میرزائی با اظهار اینکه ایران اسلامی از لحاظ وضعیت پزشکی، تربیت پزشک متبحر و وجود زیرساخت ها و امکانات پزشکی از کشورهای رده بالای دنیا به شمار می رود و همه به این مسئله واقفند گفت: شیوع ویروس کرونا به همگان ثابت کرد ایران نسبت به بسیاری از کشورهای صاحب نام اروپایی و حتی آمریکا مشکلات کمتری داشت و زودتر توانست این بیماری را مهار و کنترل کند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های فراوانی در زمینه های مختلف بعد از پیروزی انقلاب حاصل شده است و در حوزه سلامت به طرز قابل توجهی چشمگیرتر بوده است گفت: آمار نشان می دهد وضعیت حوزه بهداشتی نیز نسبت به دوران قبل از انقلاب رشد کمی و کیفی زیادی داشته است وافزایش قابل توجه تعداد خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، شبانه روزی و تعداد پزشکان، دندانپزشکان و سایر نیروها مشهود است.

دکتر موسوی میرزائی با بیان اینکه در دوران انقلاب به دنیا آمده ایم، رشد کرده ایم و تلاش می کنیم این انقلاب به نقطه ایده آل برسد تصریح کرد: به جایگاهی که اکنون انقلاب در آن قرار دارد افتخار کرده و سرمان را بالا می گیریم که جزئی از این خانواده هستیم و کمک می کنیم در زیر سایه انقلاب بیشتر در خدمت مردم و جامعه خدمت باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قبل از انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ۵۲۰ مبلغ  با حضور در شهر‌ها، بخش‌ها وروستا‌ها  بصورت گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند. 

حجت الاسلام محمد قناعت افزود: برگزاری نمازجماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و  مقام معظم رهبری درخصوص جهادتبیین، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق (ع) ، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت وطهارت ، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه درجامعه، امیدآفرینی، حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی وآگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی از جمله برنامه های مبلغان در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) است. 

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد