Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جلسه تنظیم بازار استان البرز و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: اجرای طرح خرید شفاف بر اساس تکالیف قانونی تعیین شده و با همکاری تمام دستگاه‌های عامل در سطح کشور در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیش از این سه نوع قیمت برای مصرف کننده روی اقلام کالایی اعمال می‌شد که شامل قیمت مصرف کننده روی کالا، قیمت مصرف کننده در شلف و قیمت مصرف کننده در سیستم پرداخت بود و عملا در یک فرآیند کاملا غیر شفاف، شرایط موجود مانع از اطلاع دقیق مردم از قیمت واقعی یک کالا در سطح عرضه می‌شد. 

 تابش با اشاره برخی تخفیف‌های غیر واقعی و اغوا کننده در عرضه انواع کالا، تصریح کرد: در فرآیند موجود فاکتور مشخصی برای محاسبه قیمت واقعی کالا وجود ندارد و مصرف کننده از تخفیفات تولید کننده محروم و در عمل سود تخفیفات به جیب شبکه توزیع غیرشفاف واریز می‌شود. 

رئیس سازمان حمایت تاکید کرد: درج قیمت تولید کننده بر روی کالا به واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان و در جهت کاهش مالیات آنها و در حقیقت به حذف فرآیند درج قیمت غیر واقعی روی کالا، حذف حاشیه سود غیر متعارف و به حذف تخفیفات اغوا کننده می‌انجامد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۴ هزار قلم انواع کالا برای اجرای طرح خرید شفا شناسایی شده و سه مرحله از طرح درج قیمت تولید کننده عملیاتی شده و به زودی مرحله چهارم طرح نیز عملیاتی خواهد شد. 

تابش اضافه کرد: تاکنون ۳۳۰۰ قلم کالا مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده شده و در خصوص ۱۷۰۰ قلم کالا این طرح اجرایی شده است که در بررسی اولیه قیمت ۱۸۰۰ قلم شاهد کاهش ۳ تا ۶۵ درصدی قیمت کالا در سطح عرضه بوده‌ایم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اصلاح و ابلاغ ضرایب شرکت‌های پخش عملیاتی شده و در خصوص ضرایب بخش خرده فروشی نیز مقرر شده تا دو هفته آینده اتاق اصناف ایران با بررسی و آنالیز اولیه خود اعلام نظر نمایند تا این مورد نیز ابلاغ شود. 

تابش با اشاره به اجرای قطعی این طرح در سطح کشور گفت: واحدهایی که تاکنون اقدام عملیاتی برای اجرای طرح انجام نداده؛ امروز را به عنوان فصل الخطاب قرار می‌دهیم و حتما مشمول برخورد قانونی خواهند شد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمام تلاش ما معطوف بر این نکته است که در مراحل اجرایی این طرح با واحدهای تولیدی و اصناف برخورد انجام نشود و روش‌های اقناعی شرایط همکاری عزیزان را فرآهم نماید؛ با این حال هر واحد تولیدی یا صنفی که بدون منطق در برابر اجرای یک سیاست حاکمیتی قرار بگیرند حتماً برخورد قانونی انجام خواهد شد و امیدواریم وارد این فضا نشویم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مصرف کننده روی کالا درج قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط قابل قبول

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت عدد ۶۳ را نشان می‌دهد که نشانه شرایط قابل قبول یا همان سالم است و این درحالی است که در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۴ (قابل قبول) قرار داشت.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای پایتخت قابل قبول است
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • هوای تهران پاک است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است