Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:02:00 GMT

راه‌اندازی سامانه سمنان من برای توسعه خدمات برخط

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۵۲۴۱

راه‌اندازی سامانه سمنان من برای توسعه خدمات برخط

شهردار سمنان با اشاره به لزوم توسعه ابعاد خدمات‌رسانی شهرداری، گفت: سامانه سمنان من با امکان ارائه ۱۴۳ خدمت غیرحضوری برای شهروندان و ۲۶ محور خدمتی الکترونیک برای مهندسان سازمان نظام مهندسی، بستری را فراهم آورده که شهروندان بتوانند به صورت ۲۴ ساعته تقاضای خود را مطرح و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد امروز _۱۷ بهمن ماه_ در نشست خبری کارشناسان و رابطان فناوری اطلاعات شهرداری سمنان، اظهار کرد: با توجه به سیاست افزایش اختیارات و تقویت شهرداری‌های مناطق و اهداف ناحیه محوری و محله‌گرایی در مدیریت شهری، توسعه خدمات تعاملی و الکترونیکی در شهرداری اجتناب‌ناپذیر بوده و سامانه‌های هوشمند شهرداری سمنان با هدف تسریع در انجام کار شهروندان و جلب رضایت و پاسخگویی سریع به آنها راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه سمنان من به آدرس my.semnan.ir با امکان ارائه ۱۴۳ خدمت غیرحضوری برای شهروندان و ۲۶ محور خدمتی الکترونیک برای مهندسان سازمان نظام مهندسی، بستری را فراهم آورده که شهروندان بتوانند به صورت ۲۴ ساعته تقاضای خود را مطرح و پیگیری کنند.

شهردار سمنان با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان در راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند شهری، تصریح کرد: شهروندان برای توسعه ابعاد خدمات‌رسانی شهرداری می‌توانند عضو سامانه "سمنان من" شده و از خدمات شهروندی آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از قابلیت‌های خدمات الکترونیکی و تعاملی شهرداری در راستای نوآوری توسعه و ارتقا کیفیت خدمات شهری، مزایای فراوانی دارد که کاهش مراجعات شهروندان و کاهش اتلاف زمان در ساختارهای اداری، کاهش سفرها و ترددهای شهری به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا از جمله این موارد است.

به گزارش ایمنا، سامانه سمنان به آدرس my.semnan.ir با امکان دسترسی الکترونیکی شهروندان به تمام خدمات و سرویس‌های بر خط شهرداری سمنان و دستیابی به اطلاعات مختلف مورد نیاز به صورت شبانه‌روزی و هفت روز هفته به شیوه‌ای با ثبات، قابل اطمینان و امن و محرمانه در سال ۱۳۹۸ توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان طراحی و رونمایی شد.

کد خبر 553731

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سامانه خدمات غیرحضوری دولت الکترونیک خدمات دیجیتال خدمات الكترونيكي خدمات شهروندان فناوری اطلاعات و ارتباطات رضایت شهروندان پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع شهر سمنان شورای شهر سمنان شهرداری سمنان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری سمنان سامانه سمنان سمنان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود

شهردار مشکین‌دشت از اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در سطح شهر با آغاز سال جدید خبر داد و گفت: سرای بانو مختص بانوان شهر مشکین‌دشت، سال جدید احداث خواهد شد.

علی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به اهمیت اثرگذاری رسانه، اظهار کرد: رسانه‌ها به مردم کمک می‌کنند که از حقوق خود مطلع شوند و در راستای احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با انتقادهای سازنده خود می‌توانند به اُمیدافزایی در جامعه کمک کنند، افزود: شهرداری مشکین‌دشت پذیرای انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران است تا شاهد پویایی زندگی شهری و توسعه پایدار در شهرمان باشیم.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش مشارکت مردمی در جامعه، خاطرنشان کرد: شهرداری در این راستا از طرح‌های شهروندان استقبال می‌کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری مشکین‌دشت احداث و توسعه جاده‌های سلامت را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: احداث این پروژه حداقل کاری است که می‌توان برای ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام داد.

وی با اشاره به احداث پروژه‌های مختلف عمرانی، تصریح کرد: احداث بوستانی در حاشیه ابراهیم‌آباد به مساحت ۵ هکتار در سال جاری کلید می‌خورد و عملیات احداث کتابخانه بعثت نیز با اعتبار سه میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به اینکه افزایش نشاط اجتماعی یکی از اهداف مدیریت شهری مشکین دشت است، گفت: در این راستا پروژه‌های مختلفی برای تمام سنین در نظر گرفته شده و سرای بانو یکی از این پروژه‌ها است که مختص بانوان خواهد بود.

سلگی با اشاره به بافت فرسوده موجود در شهر مشکین‌دشت، عنوان کرد: ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای موضوعی بود که بر افزایش بافت فرسوده تأثیر گذاشت، در این راستا با راه‌اندازی طرح بازآفرینی شهری تلاش کرده‌ایم به املاک قولنامه‌ای نیز خدمات ارائه دهیم.

وی بودجه سال جاری این شهرداری را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم با افزایش درآمدهای پایدار شهری بودجه را نیز افزایش دهیم.

کد خبر 748213

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود