Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:52:14 GMT

کتاب «نوشیدنی کج» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۵۲۷۴

کتاب «نوشیدنی کج» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نوشیدنی کج» نوشته سمیرا بختیاری به‌تازگی توسط نشر معارف چاپ و به بازار عرضه شده است.

نویسنده این‌کتاب معتقد است در جامعه‌ای که طرح کرامت خانواده و پاسداشت زندگی زناشویی در خیلی از موارد دچار خدشه شده، ما با زنی روبرو هستیم که برای حفظ زندگی زناشویی‌اش تلاش می‌کند و این کتاب می‌تواند در جهت حفظ و استحکام خانواده گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای زنان جوانی که به محض دیدن کوچک‌ترین خطایی از همسر خود کلمه طلاق را پیش می‌کشند و اقدام می‌کنند. زندگی خانوادگی حرمت دارد، اینکه بعد از طلاق قرار نیست اتفاق فوق العاده‌ای بیفتد. نگاه جامعه به امر ازدواج و نگه داشتن زندگی مشترک، نویسنده را به نوشتن این رمان ترغیب کرده است.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

«اگر مردی که عاشقش هستی را از دست بدهی چه می‌کنی؟ می‌توانی او را نداشته باشی یا با دیگران قسمتش کنی؟ برای به دست آوردنش از چه راهی وارد می‌شوی؟ اگر شک و تردیدها و هزاران علامت سوال به ذهنت هجوم بیاورد، بدون آنکه جوابی برایش داشته باشی؛ باز هم عاشقانه‌ات را ادامه خواهی داد؟ اگر توان داشته باشی وارد میدان مبارزه شوی کدام راه را انتخاب می‌کنی؟ مبارزه یا …؟!

نگار در نوشیدنی کج به فکرِ گرفتن یک جشن تولد می‌افتد. بدون اینکه او خبر داشته باشد. می‌خواهد او را غافلگیر کند. در این راه همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا نگار را از پا بیندازد. افکار درونی نگار و ابر، باد، مه، خورشید و فلک … همه با هم می‌خواهند او را به زمین بیندازند. نگار خودش را روی تخته چوبی در دریای طوفانی می‌اندازد و...
کجی‌ها از نگار، دست بر خواهند داشت؟

زنبوری به جانم افتاده بود و توی مغزم وز وز می‌کرد… علامت ذره‌بین را می‌زدم، اسم‌ها را می‌نوشتم و پیِج‌ها را نگاه می‌کردم. عکس‌ها و ویدئوها را. این کار یکی از تفریحات و سرگرمی‌های دلهره‌آور بعد از ظهرهایم شده بود. بعد از ناهار بدنم نبض داشت تا بروم سراغ موبایل و اینترنتش را وصل کنم و… آرام نمی‌شدم. قلبم توی دهانم می‌کوبید و شقیقه‌هایم چکش می‌خورد. می‌چرخیدم و می‌گشتم و صفحه‌ها را ورق می‌زدم. دنبال چه می‌گشتم؟ نمی‌دانستم. نمی‌خواستم بخوابم؛ اما وزن‌های آویزان کرده بودند روی پلک‌هایم که هر لحظه سنگین‌تر می‌شد. عکسی افتاد جلوی پلک‌های نیمه بسته‌ام. عکس رفت و پلک‌ها روی هم افتاد. سرم تیر می‌کشید. صدای زنگی مثل زنگ‌های تفریح توی مدرسه در سرم می‌پیچید و یک دفعه نعره می‌کشید. تیری می‌شد که از کمان رها شده و از توی مغزم بیرون زده است. چشم‌هایم باز شد و انگشتم دنبال دکمه برگشت می‌گشت.

آنچه را می‌دیدم، باور نمی‌کردم. این چشم‌های من نیستند که اینها را می‌بینند. نه، من نیستم. نمی بی نم. دستی روی شانه احسان؟ … چسبیده به تنش؟»

این‌کتاب با ۱۳۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5418193 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی نشر معارف انقلاب اسلامی ایران ترجمه ادبیات جهان معرفی کتاب مهر انقلاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گام دوم انقلاب دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتشارات علمی و فرهنگی مرکز فرهنگی شهر کتاب جایزه کتاب سال تجدید چاپ انتشارات پیدایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود