Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- درخواست برای جریان دائمی زاینده‌رود، پیگیری مشکلات و چالش‌های مردم و توجه ویژه به احیای بافت فرسوده در نصف‌جهان، از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ظهر امروز در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به موضوع جهاد تبیین اشاره داشتند که امیدواریم بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید با تبیین صحیح مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بازگشایی زاینده‌رود در روزهای اخیر ادامه داد: امیدواریم که کشاورزان شرق برای کشت محصولات خود بتوانند بهره کافی را از این آب جاری شده ببرند با این وجود امید ما به آینده است چرا که جریان دائمی آب زاینده رود حق طبیعی و مسلم اصفهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شهادت شهید علی اکبر رنجبر یکی از کارکنان نیروی انتظامی در روزهای اخیر برخورد قاطعنه و مستمر با اراذل و اوباش را به منظور وجود آسایش وآرامش همیشگی در جامعه ضروری دانست و پیرامون بررسی بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق گفت: بعد از بررسی دقیق، اظهارنظر درباره بودجه صورت می‌گیرد، اما نکته این است که نباید بار مالی بر دوش مردم باشد و از ظرفیت‌های شهری باید استفاده شود.

مهروی پور بیان کرد: تذکر وظیفه قانونی اعضای شورای شهر است همچنین از شهردار و مدیران شهری خواهشمندم که نسبت به این تذکرات حساسیت داشته باشند و پاسخ تذکرات را به شورای شهر ارائه دهند. اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات را به لحاظ قانونی ندارند. 

وی با بیان آنکه ما نیز در انتصابات دخالتی نداریم، تصریح کرد: ما ناظر بر عملکرد مدیران هستیم که از این حق مسلم استفاده می‌کنیم، اما نکته این است که در انتصابات ضمن در نظر داشتن مقبولیت افراد باید از مدیران کاربلد استفاده شود و اگر مدیرانی که منصوب شدند همراهی لازم را با شهردار نداشتند نسبت به تغییر آن‌ها اقدام شود.

تلاش برای عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران

آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه با بیان آنکه جمهوری اسلامی برای ایجاد عدالت اجتماعی تلاش بسیاری کرده که موفق هم بوده است، خاطر نشان کرد: با وجود آنکه در برخی امور بی‌تدبیری‌هایی انجام شده اما اقدامات قابل توجهی برای پیشرفت و آبادانی در همه نقاط کشور صورت گرفته که واضح است.

وی ضمن اشاره به تلاش دشمن برای کم‌رنگ نشان دادن این پیشرفت‌ها اظهار داشت: جهاد تبیین برای معرفی این دستاوردها به مردم لازم است. این در حالی است که شبکه‌های معاند و فارسی‌زبان همواره در تلاش برای فریب افکار عمومی هستند.

آغاز مطالعات جامع در حوضه زاینده رود/ سند تخصیص منابع آبی حوضه آبریز زاینده‌رود تدوین می‌شودکارگروه ویژه احیا آب زاینده رود تشکیل شدبرنامه کوتاه، میان و بلندت مدت برای احیای رودخانه زاینده رود چیست؟

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان آنکه طبق آیات قرآن معامله با غیرمسلمان حرام نیست خاطر نشان کرد: اما دشمن برای فریب افکار عمومی همکاری تجاری ایران با چین را زیرسوال می‌برد و با ذکر این نکته که امام (ره) گفت نه شرقی و نه غربی سعی در دروغ‌پردازی دارد، این در حالی است که امام خمینی (ره) فرمودند ملت ایران زیر سلطه شرق و غرب نمی‌رود و بحث معامله و تجارت مطرح نبود. 

وی افزود: ما هیچ‌گاه زیر سلطه محارب و کافر نمی‌رویم که خطاب به شما اعضای شورای شهر می‌گویم که نیت شما برای انجام امور مردم و خدمت به آن‌ها باید الهی باشد و اینگونه خداوند شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

ضرورت اتخاذ تصمیم های عملیاتی برای احیای بافت فرسوده

در ادامه رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد اختلاف طبقاتی در شهر هستیم. ابتدای کار و فعالیت ما با شعار محله محوری و احیای بافت تاریخی تاریخی بوده است اما اکنون ضروری است که عمل ما از ادعا و شعار دور باشد و تصمیمات عملیاتی برای احیای بافت فرسوده گرفته شود. 

وی با اشاره به فصل بودجه‌ریزی ادامه داد: اکنون زمان این کار است و اگر کاری در این زمینه انجام نشود در آینده هم انجام نخواهد شد بنابراین باید از امروز برای آن اقدام کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مشکلات بافت فرسوده گفت: یکی از مهمترین مشکلات بافت تاریخی و فرسوده شهر، گلوگاه‌ها هستند و اولویت اول شهرداری 155 گلوگاه معادل 23 هزار و 555 متر است. اولویت دوم، 194 و اولویت سوم نیز 254 گلوگاه است که رقمی بالغ بر 500 میلیارد تومان برای آزادسازی این گلوگاه‌ها در سال آینده لازم است که با اولویت یک می‌توانیم این اقدام را صورت دهیم.

جایگاه تاریخی شهر اصفهان را به خوبی برای هموطنانمان تبیین نکرده‌ایم

وی با بیان آنکه گاهی بودجه‌ای را برای بزک شهر استفاده می‌کنیم اما حاضر نیستیم این بودجه را به محلات محروم و کم برخوردار استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: افتخار می‌کنیم که بالاترین میراث تاریخی را در اصفهان داریم و با آن می‌توانیم به درآمدی پایدار برسیم، اما متأسفانه آنگونه که باید و شاید نتوانستیم جایگاه تاریخی شهر اصفهان را حتی برای هم‌وطنان خود اثبات کنیم.

میرباقری افزود: درخصوص سرانه ها باید عدالت در نظر گرفته شود چرا که ما شیوه بودجه ریزیمان همچنان به سبک 40 سال پیش است به همین موجب برخی مناطق روز به روز قوی‌تر و محلات دیگر روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، امروز قلب اصفهان به یکی از آسیب پذیرترین مناطق شهر تبدیل شده است، چون فقط به اطراف آن را رسیدگی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان از دو محور تاریخی ارزشمند برخوردار است که می تواند به جهان معرفی شود، اظهار کرد: محور گردشگری سلامت، یکی از این محورهاست. ما در این منطقه مدرس ابن سینا را داریم که بسیاری از مردم از آن بی خبر هستند در حالی که پزشکان ما باید به این میراث افتخار کنند که سال آینده، هزارمین سالگرد تولد ابن سینا است که باید این فرصت را غنیمت شماریم و محور گردشگری سلامت رابرای جذب گردشگر احیا کنیم.

ضرورت بررسی ویژه تذکرات مطرح شده در شورای اسلامی شهر

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در بیان تذکر خود اظهار داشت: 23 آبان در هفدهمین جلسه علنی شورای شهر بر لزوم اصلاح بودجه 9 ماهه و عملکرد 9 ماهه شهرداری قبل از ارائه بودجه 1401 تذکر دادیم که متاسفانه شاهد هستیم در مسیر بررسی بودجه این اتفاق رخ نداد که این ایراد اشکالات عدیده ای را در روند بررسی بودجه ایجاد کرده است.

وی با بیان آنکه از شهردار اصفهان درخواست می‌کنیم که بخش مربوط دلایل عدم ارائه عملکرد 9 ماهه و اصلاح بودجه 9 ماهه را به صورت مکتوب به شورا اعلام کنندپیرامون تذکر دیگر عنوان کرد: در تذکر دیگری از شهردار اصفهان می‌خواهم براساس شیوه نامه اجرایی خزانه داری در شهرداری‌ها، سازمان‌های وابسته، موسسات و شرکت‌های تابعه ابلاغیه اسفند 99 توسط سازمان شهرداری و دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ابلاغیه اردیبهشت 96 و اصلاحیه اسفند 99گزارش خود را در رابطه با میزان اقدام انجام شده تا قبل از رأی گیری بودجه به شورای شهر ارائه دهد.

30 نقطه شناسایی شده موثر در وقوع انقلاب اسلامی در اصفهان بروزرسانی شود

ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود در جلسه علنی امروز اظهار داشت: سال 87 طرحی در شورا به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تصویب رسید که براساس آن 30 نقطه موثر در وقوع انقلاب اسلامی در شهر اصفهان شناسایی شود و برنامه‌ریزی مناسبت برای معرفی این نقاط صورت گیرد، که باید گفت که خانه آیت الله خادمی و معراج شهدا از جمله این نقاط شناسایی شده است که ضرورت احیا دارند. 

وی با بیان آنکه اقدامات انجام شده پس از تصویب این طرح تداوم نیافت، تصریح کرد: اکنون در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و اگر قرار به اجرای این مصوبه شود ضروری است که این نقاط بروزرسانی شود. 

وی ضمن درخواست از شهرداری به منظور پیگیری این موضوع خاطر نشان کرد: با این پیگیری مشخص می شود که علت توقف اجرای این طرح چیست تا طرح جنبه عملیاتی به خود گرفته و در دستور معاونت‌های مربوط قرار گیرد، همچنین در همان سال طرح دیگری در ارتباط با بحث محله محوری پیرامون معرفی مشاهیر و مفاخر اصفهان تصویب شد که در این خصوص نیز اقدام لازم باید انجام شود.

انتهای پیام/174/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان انقلاب اسلامی خاطر نشان رئیس کمیسیون بافت فرسوده احیای بافت زاینده رود جلسه علنی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.

وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار