Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در ۹ ماه اخیر پرونده‌های کیفری وارده شده به دادسراهای خراسان جنوبی ۶۲ هزار پرونده بوده است که اکثر آن‌ها پرونده‌های مهمی است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌کرد: در ۱۰ ماه اخیر ۶۷ تن مواد مخدر توسط مأموران در خراسان‌جنوبی کشف شده که پرونده آنها در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسایی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در سال جاری تا به امروز ۱۸ درصد افزایش داشته است، ادامه‌داد: همچنین در همین مدت تعداد هفت هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز در استان دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده‌اند.

کشف ۷۵ درصد سرقت‌ها

وی با بیان اینکه خوشبختانه ۷۵ درصد از سرقت‌های در خراسان‌جنوبی کشف شده است، گفت: در زمینه وضعیت زندان‌های خراسان‌جنوبی نیز خوشبختانه در ایام کرونا هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا در زندان‌های استان نداشته‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند اظهار کرد: خود زنی و اعتصاب غذا نیز در سال جاری در زندان‌های استان وجود نداشته است که نکته بسیار مهمی است.

نسایی با تأکید بر اینکه به همت ستاد دیه در خراسان‌جنوبی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند، بیان‌کرد: در سال گذشته میزان کمک انجمن حمایت از زندانیان به خانواده زندانیان دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده است ولی این آمار از ابتدای سال از مرز ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گذشت.

وی افزود: در زمینه حمایت از حقوق عامه نیز ۲۰۸ هکتار از اراضی بیت‌المال به بیت‌المال بازگشت و وضعیت موتورسیکلت‌های توقیف شده در پارکینگ‌ها نیز تدبیر و تعیین تکلیف شدند.

دستگیری مافیای پشت پرده بازار مرغ و تخم مرغ در خراسان جنوبی

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: هر چند نظارت بر بازار وظیفه دستگاه قضائی نیست ولی از بابت حفظ حقوق عامه در این زمینه ورود پیدا کردیم و در زمینه مافیای پشت صحنه بازار مرغ و تخم مرغ برخورد و ۷-۸ نفر نیز دستگیر شدند.

نسایی با اشاره به اینکه مسئولان مرتبط نیز باید در پیرامون وضعیت نهاده‌ها و ترک فعل‌هایشان در این زمینه پاسخگو باشند، اظهار کرد: حفظ حقوق عامه را در حوزه‌های مختلف پیگیری خواهیم کرد.

وی در زمینه پرونده‌های تسهیلات بانکی که از بحث تولید منحرف شده است، بیان‌کرد: در مورد تسهیلات بانکی منحرف شده از بحث تولید، پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده است و اقدامات مربوطه آن انجام شده ولی هنوز منجر به صدور به کیفر خواست نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در زمینه پیگیری بحث سگ‌های بلا صاحب بعد از گذشت زمان یک ماهه از مهلت تعیین شده مقام قضائی برای ساماندهی آنان بیان‌کرد: این موضوع یک معضل کشوری است و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز برای ساماندهی سگ‌های بلا صاحب مهلت زمان یک ماهه تعیین کردند.

هزار و ۲۰۰ سگ بلا صاحب جمع‌آوری و به پناهگاه برده شده

نسایی گفت: در این زمینه هزار و ۲۰۰ سگ جمع‌آوری و به پناهگاه برده شده ولی هنوز سگ‌های رها شده‌ای در شهر وجود دارند و اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند با او برخورد خواهد شد.

وی در زمینه ساخت و سازهای در اراضی قدیم پادگان بیرجند نیز یادآور شد: به نظر من ساخت و ساز در اراضی قدیم پادگان بیرجند باید طبق قوانین و مقررات قانونی و طبق نظر شهرداری صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی سرقت در خراسان جنوبی و ۲۶ درصدی در کشور گفت: هر چند میانگین افزایش سرقت در خراسان جنوبی پایین‌تر از کشوری است ولی بنای ما بر این است که اولاً فضا را برای هنجار شکنان امنیت مالی مردم ناامن کنیم و همچنین مجازات سرقت حدی در صورت وجود شرایط اجرا شود.

کد خبر 5417975

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی سرقت مواد مخدر دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف شیوع کرونا عکس استانها جشنواره فیلم فجر گرگان تبریز ایلام دادستان عمومی و انقلاب بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته این متهم به ۱۷ مورد سرقت از زمین‌های کشاورزی و اماکن خصوصی اعتراف کرد.


سرهنگ جواد افشاری بااشاره به فعالیت و رصد مستمر کارشناسان پلیس آگاهی این شهرستان افزود: وقوع سرقت در ایام نوروز و تعطیلات روند کاهشی داشته و همچنین در زمینه درون شهری آمار تصادفات جرحی و فوتی صفر بوده و در زمینه برون شهری آمار تصادفات جرحی ۶۶ درصد و مصدومان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است