Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-بیست وششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بررسی چند لایحه حمایت از مراکز نگهداری معتادین متجاهر،نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا، لایحه رعایت الزام، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در بیست وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر در دستورکار قرار گرفت همچنین موضوع «اصلاح و به‌روزرسانی محدوده و میانگین ارزش به‌روز املاک بلوک‌های همگن» از دستور کار جلسه خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت شورای ششم خدمت به مردم است نه پرداختن به حواشی

 حسن موحدیان،رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس ضمن تبریک حلول ماه رجب و دهه مبارک فجر، اظهارداشت: ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که لرزه بر اندام مستکبرین عالم انداخت و موجب سقوط دستگاه طاغوتی شاهنشاهی شد، مانوس با نام خمینی(ره) است.

وی افزود: امروز در تمام دنیا، انقلاب اسلامی را با نام حضرت امام(ره) می‌شناسند و معرفی می‌‎کنند؛ شناخت شخصیت بزرگ امام‌راحل(ره) و شهدای انقلاب، یک وظیفه همگانی بوده و لازمه ماندگاری فرهنگ انقلاب و روحیه استکبارستیزی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه دهه مبارک فجر همیشه ما را یادآور الطاف خفیه الهی می‌اندازد، تصریح کرد: باید بدانیم که این انقلاب در پناه الطاف خداوند به بار نشست و هیچکس تصور نمی‌کرد که این انقلاب ظرف 14 ماه به پیروزی برسد؛ امیدواریم دهه مبارک فجر، دهه تجدید پیمان ما با آرمان‌های انقلاب باشد.

موحدیان گفت: برخی رسانه‎‌های معاند در دهه فجر تلاش دارند که مسائل و مشکلات کشور را بیان کنند، وظیفه سنگینی به دوش ماست تا کم‌کاری‌هایمان سوژه‌ای برای رسانه‌های معاند که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، نشود.

وی با گرامیداشت 17 بهمن‌ماه، روز «تحکیم خانواده»، افزود: خانواده، اولین و مهمترین رکن اجتماع ماست؛ بقاء، دوام و سلامت جامعه در گرو استحکام نهاد خانواده است و نهادهای متولی باید به آسیب‌شناسی معضلات این نهاد اجتماعی بپردازند.

موحدیان تاکید کرد: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این راستا از هیچ تلاش و اقدامی مضایقه نخواهد کرد و آماده تقویت و استحکام‌بخشی به نهاد خانواده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه با تبریک نوزده بهمن‌ماه که همافران به دیدار حضرت امام رفتند و با ایشان بیعت کردند، گفت: این اقدام کمر طاغوت را شکست.

موحدیان با اشاره به بی‌اخلاقی‌هایی که طی روزهای اخیر علیه اعضای شورای شهر شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: همیشه خود را توصیه به صبر و بردباری کرده‌ایم و نباید پرداختن به حواشی موجب هدررفت وقتی شود که باید به خدمت مردم و حل گره آنها اختصاص یابد.

وی افزود: شورای ششم برای خدمت به مردم عزم راسخ و قاطعانه دارد و حتی‌الامکان باید کاری کنیم مشکلی از مسائل شهروندان برطرف شود.

موحدیان در پایان یاد و خاطره شهید «علی اکبر رنجبر» مامور ناجا که به دست اشرار مسلح به مقام رفیع شهادت نائل آمد را گرامی داشت.

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر بود اظهارداشت:متاسفانه درخلال و پس از جلسه گذشته صحن علنی حاشیه‌هایی به وجود آمد که به زعم بنده موجب ظلمی عظیم به شخصیت همکار ارجمندمان جناب دکتر حاج شیخ حسن منصوریان، رئیس محترم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شد.

وی افزود:متاسفانه علت شروع این حواشی ذکر ناصحیح تعبیری از سخن ایشان بود که در همین راستا گله دارم از آن خبرگزاری که با عدم انعکاس درست و امانتدارانه مطلب، سبب این حواشی شد و انتظار می‌رفت پس از آنکه کاملا درجریان صحبت اصلی و تحریف نشده جناب آقای منصوریان قرار گرفتند، خبر منتشر شده را اصلاح نمایند که متاسفانه این امر تحقق نپذیرفته و انتظار اصلاح همچنان به قوت خود باقی است. وقتی رسانه‌های معاند مدام درحال تخریب و لجن‌پراکنی علیه نظام و خدمتگزاران مردم هستند، همراهی رسانه‌های داخلی با آنها چه معنی دارد و چرا رسانه‌های داخلی باید آتش تهیه رسانه‌های دشمن را در این مسایل فراهم کنند؟ و پر واضح است آنجایی را که دشمن می‌کوبد نقطه قوت ماست و براساس نظرات امام همسویی با آنچه مورد تایید و توجه دشمن است دوری از راه و مسیر صحیح انقلاب است.

سخنگوی شورای شهر مشهد: قوانین حوزه ساخت‌وساز با نگاه حمایتی از سرمایه‌گذاران خرد تدوین شودرئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر مشهد: بردرآمدهای پایدار به‌جای شهر فروشی در بودجه 1401 تاکید شده استسخنگوی شورای شهر مشهد: با کاهش چشمگیر سهم شهرداری‌ها در بودجه 1401 مواجه هستیم

دبیریان ادامه داد: از  جناب منصوریان حلالیت می‌طلبیم از اینکه با سعه صدر و اخلاق‌مدارانه در مقابل هجمه بوجود آمده صبر پیشه کرده و بدون توجه به حواشی به نحو احسن انجام وظیفه می‌نمایند، کمال تشکر و مسالت توفیق دارم.

وی عنوان کرد: امام خمینی کبیر در بیان نورانی خویش با ذکر عدالت اسلامی و عدالت الهی از شاخص‌هایی سخن به میان می‌آورد که می‌شود آنها را از رویکردهای ایشان در عدالت اجتماعی تعبیر نمود، برخورداری و تساوی مردم در برابر عدالت، اصل بودن قانون و مساوی بودن همه در پاسخ و عمل به آن، تلاش در برطرف کردن شکاف طبقاتی با توزیع عادلانه ثروت، عدم تبعیض در عمران و آبادانی مناطق مختلف، خادم و مردمی بودن مسئولان، نقد آزادانه عملکرد حکومت و ... از جمله این شاخص‌ها می‌باشد، وجه دیگر نامگذاری امروز نیز فسادستیزی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بی‌گمان یکی از پیشران‌ها و یا حداقل، محرک های تحقق عدالت و فساد ستیزی در جامعه وجود افراد و گروه‌های نقاد و مطالبه‌گر است. مادامی که نقد هر امری ، مخصوصاً عملکرد مسئولین و صاحبان جایگاه های تصمیم‌گیری و اجرا در جامعه رویکردی منصفانه و اصلاح‌گرانه داشته باشد، موجب رشد و پویایی است و اگر خدای ناکرده تبدیل به تشکیک و طرح شبهات بدون مبنا و خراش بر چهره خدمتگزاران مردم انداختن، در یک کلام تخریب و زشت جلوه دادن زحمات باشد ، نه تنها به رشد و پویایی جامعه و امور کمک نخواهد کرد بلکه موجب اصطکاک و صرف انرژی در مسیرهای بدون اولویت و غیر ضروری خواهد شد که قطعا به نفع جامعه و مردم نخواهد بود.

دبیریان خاطرنشان کرد:کسانی که با طرح مسائل مبهم ، حاشیه ای ، کذب و سطح پایین با مشوش نمودن افکار عمومی و نیز تخریب چهره  خدمتگزاران مردم و با سوء استفاده از مجال موسع رسانه‌های امروزی به دنبال جریان سازی خاصی هستند ، را به راستگویی و درستکاری و امانت داری دعوت می‌کنم و امیدوارم در دام ناپرهیزکاری و خدای ناکرده گناه تهمت و افترا و یا ایجاد سوء ظن بی مبنا نیافتند و بدیهی است اگر جداً دلسوز جامعه و خواهان مبارزه با فساد هستند می‌توانیم همراه و کمک کننده ایشان در بیان مشکلات واقعی و زمینه‌های فساد و تبعیض و سوء استفاده‌ها باشیم، و در این راه مثمر ثمر واقع شویم، باشد که خداوند به هر حرکتی در مسیر حق برکت دهد.

مشروح مصوبات بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در پایان بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارداشت: در ابتدا، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی سطح شهر به نام شهدای گرانقدر در دستورکار قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس این لایحه مصوب، معبر فرعی مهرمادر 15 واقع در بلوار خواجه‌ربیع با حفظ شماره به نام شهید «ابراهیم فاطمیان خبوشان»، معبر فرعی طبرسی شمالی 22 واقع در بلوار طبرسی شمالی با حفظ شماره به نام شهید «صفرعلی مبارکی»، معبر فرعی شهید بابانظر 4 واقع در بزرگراه شهید بابانظر با حفظ شماره به نام شهید «غلامحسین زمانی» و معبر فرعی شهید نقیبی فرد 11 واقع در بلوار المهدی، المهدی 6 با حفظ شماره به نام شهید «قاسم رضازاده» نامگذاری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در ادامه این جلسه، لایحه رعایت الزام، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی در دستورکار قرار گرفت و به تصویب رسید، گفت: طبق مصوبه، شهرداری مشهد مقدس (سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی) مستند به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مکلف است با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (مستند به مباحث 3 و 22 مقررات ملی ساختمان ایران)، نسبت به بازدید رعایت الزامات، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی حداقل 300 ساختمان با اهمیت خیلی زیاد و زیاد (منطبق بر گروه‌بندی ساختمان‌ها در مقررات ملی ساختمان) طی مدت حداکثر 6 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام نمایند.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، باید اخطار و تذکرات کتبی لازم را در خصوص نواقص موجود در ساختمان‌های مذکور و راه حل‌های رفع آن را به مالکین، ابلاغ رسمی نمایند.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: فهرست ساختمان‌هایی که بعد از ابلاغ اخطار نسبت به رفع نواقص اقدام نکرده‌اند، باید توسط شهرداری مشهد و سازمان آتش‌‎نشانی و خدمات ایمنی منتشر و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مردم و دستگاه های نظارتی برسد.

وی افزود: تمامی اقدامات شهرداری مشهد مقدس در این زمینه نافی مسئولیت‌ها و وظایف سایر دستگاه‌های مرتبط نیست.

حاجی‌بگلو گفت: بررسی لایحه حمایت از مراکز نگهداری معتادین متجاهر، آخرین دستورکار بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس بود.

وی افزود: طبق مصوبه امروز اعضای شورای شهر، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد که پس از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی، نسبت به حمایت از مراکز نگهداری معتادین متجاهر مشهد مقدس، حداکثر به مبلغ یکصد میلیارد ریال با رعایت بندهایی اقدام کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در تشریح بندهای مصوبه مذکور، اظهارکرد: شهرداری باید تفاهم نامه مذکور را به منظور انطباق با مصوبات شورای اسلامی شهر به کمیسیون مشترک فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه و برنامه، بودجه، فناوری، اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر ارسال کنند.

حاجی‌‎بگلو افزود: در بند دیگری شهرداری مکلف شده آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در تفریغ بودجه سال 1400 سازمان منعکس کند.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز نگهداری معتادین متجاهر ضوابط و مقررات ایمنی و آتش نشانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس حفظ شماره به نام شهید دهه مبارک فجر شهرداری مشهد مشهد مقدس معبر فرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»