Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:54:50 GMT

دومین «شب شعر و موسیقی پرچم» در تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۰۷۶

دومین «شب شعر و موسیقی پرچم» در تهران برگزار می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه شاعرانی همچون امیر عاملی، محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، علی داوودی، محمدرضا طهماسبی، محمدحسین نجفی، جواد شیخ‌الاسلامی، سیده فرشته حسینی، محمدرضا درخشان، محمدعلی درریز و فاطمه نانی‌زاد به شعرخوانی می‌پردازند.

مهدی سینا و وهاب ابراهیمی به عنوان خواننده و آرمان مهربان به عنوان نوازنده در دومین رویداد «شب شعر و موسیقی پرچم» حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند سه‌شنبه(۱۹ بهمن) ساعت ۱۵ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام afarinesh.adabi مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۹۶۶۵۳۵۴۶ تماس بگیرند.

اهدای «نشان هنر انقلاب اسلامی» به آثار هنری تولید شده در سال ۱۴۰۰

معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد در سال ۱۴۰۱ «نشان هنر انقلاب اسلامی» را به برترین آثار تولید شده در سال ۱۴۰۰ اهدا کند.

سرپرست معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اهدای «نشان هنر انقلاب اسلامی» در سال ۱۴۰۱ گفت: این نشان به برترین آثار تولید شده در هنرهای موسیقی، تجسمی، نمایش، فیلم، خوشنویسی و شعر در مراسمی که به همین مناسبت برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.

امیرحسین سمیعی افزود: هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ آثاری با موضوع هنر انقلاب اسلامی تولید کرده‌اند، می‌توانند با ارسال یک نسخه از اثر خود به دبیرخانه این مراسم، برای حضور اعلام آمادگی کنند.

نشانی دبیرخانه تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان دائمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طبقه ۹. شماره تماس: ۰۲۱۹۶۶۵۳۵۰۵

تمدید مهلت شرکت در مسابقه «هزارهزار پولک نور»

فرهنگسرای سرو پس از اعلام فراخوان برای شرکت گروه‌های سرود دانش‌آموزی در مسابقه «هزارهزار پولک نور» مهلت ارسال آثار در این جشنواره را که پیشتر تا ۱۶ بهمن اعلام شده بود تا ۲۶ بهمن تمدید کرد. تاکنون ۳۵۷ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

مسابقه «هزارهزار پولک نور» با هدف بازآفرینی هنرمندانه سرود ملی کشورمان توسط گروه‌های سرود دانش‌آموزی در ۲ بخش گروهی و انفرادی در سه رده سنی زیر ۶ سال، ۶ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۲ سال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند در بخش‌های گروهی یا انفرادی اقدام به خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران کنند و پس از ضبط و ثبت ویدئو به ۲ شیوه در قالب لوح فشرده به همراه فرم دریافت شرکت در مسابقه به دبیرخانه مسابقه به نشانی تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم، فرهنگسرای سرو و یا به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۹۷۹۵۹۴ ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به نشانی https://farhangsara.ir/sarv/ نسبت به دریافت فایل صوتی مسابقه یک و ۲ اقدام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۸۱۸۷۹ دبیرخانه مسابقه تماس حاصل کنند.

اجرای نمایش خیابانی «کله دم سبز شمرونی» به مناسبت دهه فجر

نمایش خیابانی «کله دم سبز شمرونی» کاری از گروه تئاتر بدون مرز به نویسندگی و کارگردانی مارال ایزدبخش، بازیگری سیدپویا امامی و آهنگسازی علی خاتمی همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر به همت فرهنگسرای خانواده روزهای ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ در میادین اصلی و بوستان‌های منطقه ۶ شهرداری تهران اجرا می‌شود.

مکان و زمان اجرای این نمایش خیابانی بدین شرح است: ۱۷ بهمن ساعت ۱۵ در میدان هفت تیر، ۱۸بهمن ساعت ۱۵ در میدان ولیعصر، ۲۰ بهمن ساعت ۱۱ در بوستان لاله، ساعت ۱۵ در بوستان شفق و ۲۱ بهمن ساعت ۱۵ در بوستان هنرمندان.

معرفی دستاوردهای انقلاب، هویت انقلابی و افزایش آگاهی مردم از تاریخ انقلاب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این نمایش میدانی است.

برچسب‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای ارسباران دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای ارسباران دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای ارسباران دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هنر انقلاب اسلامی ساعت ۱۵ بهمن ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس