Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: اعضای شورای هماهنگی تعهد کرده‌اند به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی کنند که تا پایان سال، کار جمع‌آوری و ساماندهی ۷ هزار معتاد متجاهر مشهد که آمار ارائه شده‌ی شورا می‌باشد به اتمام برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سهم هر یک از دستگاه‌ها در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر خراسان رضوی، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، بهزیستی، شهرداری و سازمان زندان‌ها اعضای مجری تقسیم کار نگهداری و ساماندهی هستند.سایر دستگاه‌ها بنا به وظایف ذاتی و تکالیفی که در قانون برایشان مشخص شده، مسؤولیت‌های دیگری در زمینه بازتوانی، توانمندسازی، حرفه‌آموزی، اشتغال و بازگشت به خانواده برعهده دارند.

غلامحسین دلبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: از 7 هزار معتاد متجاهری که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سطح استان برآورد کرده، سهم بهزیستی 3 هزار و 600 نفر، شهرداری 3 هزار نفر و سازمان زندان‌ها 400 نفر است.

وی با بیان اینکه از سهم بهزیستی هم اکنون 2 هزار و 700 نفر در کمپ‌های ماده 16 و تبصره 2 بسر می‌برند گفت: مابقی این تعداد تا سقف 3 هزار و 600 نفر که سهمیه بهزیستی است در حال جمع‌آوری و ساماندهی هستند که تا پایان سال تمام آنها به مراکز تحت نظارت بهزیستی منتقل می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: تا کِی معتادان متجاهر را جمع کنیم و دوباره رها شوند؟/ ایران‌گردی معتادان با تغییر فصل!ایجاد ظرفیت‌های جدید برای نگهداری معتادان متجاهر در تهران طی هفته‌های آتیدبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: 10 اردوگاه برای معتادان متجاهر احداث می‌شود

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:سازمان زندان‌ها در حال انجام تمهیداتی است که سهمیه 400 نفری خود را تحویل گرفته و به مکان‌های تحت نظارتش منتقل کند.شهرداری نیز پذیرفته که در زمینه ساماندهی 3 هزار نفر تعهداتش را انجام دهد.

جانشین رئیس کمیته نظارت بر مراکز ماده 16  در زمینه وظایف سایر دستگاه‌ها گفت: در جلسه اخیر کمیته نظارتی مقرر شد که با آماده‌سازی و تجهیز سه مکان دیگر برای نگهداری و ساماندهی افرادی که جمع‌آوری می‌شوند، دو ورزشگاه از مجموعه 5 ورزشگاه شهرداری تخلیه و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا این نهاد، برای ساماندهی و بازتوانی کارتن‌خواب‌های مورد تعهدش، از آنها استفاده کند.

دلبری در زمینه مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز و کمپ‌های تعیین شده گفت: اگر چه در آیین‌نامه از نگهداری به مدت سه ماه صحبت شده، اما با توجه به وضعیت اجتماعی، افزایش هزینه‌ها و شرایط کرونایی و محدودیت‌های بهداشتی، این مدت تحت نظارت شورای هماهنگی به یک سال افزایش یافته که در مورد تعدادی از افراد، این مدت به سر آمده و زیر نظر نماینده دستگاه قضایی، این افراد در حال ترخیص یا انتقال به استان‌های دیگر که از آنجا آمده‌اند هستند.

به گفته‌ جانشین رئیس کمیته نظارتی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد، همه اعضای شورای هماهنگی تعهد کرده‌اند به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی کنند که تا پایان سال، کار جمع‌آوری و ساماندهی 7 هزار معتاد متجاهر مشهد که آمار ارائه شده‌ی شورا می‌باشد به اتمام برسد.

250 معتاد پر خطر حاشیه شهر مشهد جمع‌آوری شدند

سرهنگ حسین دهقان‌پور، فرمانده انتظامی مشهد نیز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 250 معتاد پر خطر حاشیه شهر مشهد  جمع آوری و به مراکز بازپروری تحویل داده شدند، طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر روز گذشته در محدوده بلوار توس مشهد اجرا شد.

دهقان‌پور از کشف 200 کیلوگرم مواد مخدر در استان با اجرای 2 عملیات خبر داد و افزود:در مرحله نخست این عملیات ضربتی با ردزنی و توقیف یک خودروی سواری در مشهد 2 متهم دستگیر و 100 کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی اضافه کرد: تیم مبارزه با مواد مخدر پلیس تربت حیدریه نیز در عملیاتی غافلگیرانه با توقیف یک دستگاه خودروی کامیون که به مقصد مشهد در حرکت بود 100 کیلوگرم تریاک را کشف و یک متهم را دستگیر کردند. 

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمع آوری و ساماندهی مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر شورای هماهنگی تا پایان سال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پژمان شفیعی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضائی پلمب شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته، ۱۵۰ اخطار کتبی برای واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات صادر شده که از این میزان ۱۷ مورد به‌طور کامل پلمب و به سایرین جهت جمع‌آوری و انتقال به حریم شهر تذکر داده شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی به‌عنوان تهدیدی علیه بهداشت عمومی، دپوی حجم انبوهی از پسماندها و انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و آلودگی صوتی در محدوده مناطق مسکونی از دلایل تذکر و پلمب واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات بوده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و بررسی کارشناسان سازمان، موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری پیگیری و رصد می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت پیگیری و دنبال می‌شود، اضافه کرد: در بخش اول ساماندهی و خروج از محدوده مرکزی و در بخش دوم احداث سایت‌های ساماندهی خارج از محدوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 748755

دیگر خبرها

  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر