Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهمورث فتاحی روز یکشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) افزود: برای اجرا و تکمیل این زنجیره‌های تولید، برنامه‌ریزی شده است تا با بهره‌برداری از زنجیره تولید، فعالان این حوزه حمایت شوند.

به گفته وی، هم‌اکنون چندین سرمایه‌گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی در این هفت زنجیره اعلام آمادگی کردند که با توجه به تلاش‌هایی که انجام شده، استقرار این سرمایه‌گذاران در کارگروه سرمایه‌گذاری و فنی مدیریت صنایع و برنامه‌ریزی استان مطرح و به‌ عنوان اولویت تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:تاکنون زنجیره آبزیان از تولید تخم ماهی تا فرآوری و صادرات ماهی به صورت ۱۰۰ درصد، لبنیات ۹۰ درصد، سردخانه ۵۰ درصد زنجیره تولید تکمیل شده است و هم‌اکنون ۳۵۰ واحد صنایع تبدیلی دارای پراونه بهره‌برداری از جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان است که ظرفیت اسمی این واحدها بیش از یک‌هزار و۳۴۴ تن است.

فتاحی گفت: کمبود نقدینگی به عنوان مشکل اصلی در حوزه صنایع تبدیلی است که برای رفع این مشکل نیاز است بانک‌های استان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان چهار هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت سالانه محصولات کشاورزی فرآوری شده در استان در بخش زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان در مجموع۹۰۰ هزار تن است که توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره تولید، در کاهش ضایعات و افزایش درآمد بهره‌برداران همه بخش‌های کشاورزی اثرگذار است.

فتاحی افزود:هم‌اکنون در کارخانه‌های فعال خوراک دام، طیور و آبزیان استان، نیاز واحدهای تولیدی بخش خوراک و آبزیان و ماهیان سردآبی چهارمحال و بختیاری و ۲۶ استان دیگر کشور و کشورهای عراق، افغانستان نیز تامین می‌شود.

فتاحی افزود: در چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی یک میلیون و ۴۶۶ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دام و طیور، شیلات، گلخانه‌ای و قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود که میزان ضایعات محصولات کشاورزی در استان ۲۰ درصد است و با توسعه زنجیره تولید می‌توان این میزان را تا زیادی کاهش داد.

به گفته وی، در استان ۶۳ سردخانه با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن شامل ۱۶ سردخانه استاندارد ۲ مداره و ۴۰ انبار سرد سنتی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاوری فعالیت دارند.

برچسب‌ها صنایع تبدیلی کشاورزی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع تبدیلی کشاورزی چهارمحال وبختیاری صنایع تبدیلی کشاورزی چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری صنایع تبدیلی زنجیره تولید هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی