Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرماندار همدان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این ساختمان با عنوان «دومین خانه فرزندان موسسه خیریه تبسم شکوفه یاس» افزود: کودکان در معرض آسیب نیازمند کمک، حمایت و توانمند سازی هستند. 

«محمد علی محمدی» ادامه داد: در بازدید های شامگاهی از سطح شهر همدان، موارد در معرض آسیب و آسیب دیده را به بهزیستی ارجاع می دهیم و امور مربوط به کودکان، زنان و جوانان با جدیت پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز اظهار داشت: هزینه های بی‌شمار فرزندان و افراد دارای معلولیت مقیم مراکز بهزیستی با کمک خیرین آسان‌تر تامین شده به نحوی که می توانند با موسسات خیریه کشوری همچون کهریزک و شیرخوارگاه آمنه برابری کنند.

«مهدی دیناری» خاطرنشان کرد: این ساختمان به ارزش چهار میلیارد تومان، با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان کمک نیکوکاران بهسازی شده و هم اکنون فرزندان بی سرپرست به نحو احسن از بخش های مختلف آن در ۲ طبقه استفاده می کنند.

خیرین با وقف و اهدا، بال قدرتمند بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان نیز با اشاره به اینکه خیرین با وقف و اهدا، بال قدرتمند بهزیستی هستند گفت: ساختمان های وقفی نیکوکاران همدانی، اهدای ارزاق، کالا و کمک های نقدی با نظارت بهزیستی و مطابق با نیت آنها استفاده یا بین نیازمندترین افراد کم توان جسمی و مالی توزیع می شود. 

«مرتضی حیدری» خاطرنشان کرد: مرکز شبانه روزی کودکان و نوجوانان یا خانه های فرزندان مطابق با خانه های عادی و مشابه آنها اما با بهره گیری از دستور العمل و پروتکل های حمایتی و اصول فرزند پروری عمل می کنند و ضمن نگهداری و پرورش طبق اصول تربیتی زمینه انتقال موقت یا دائم آنها را فراهم می آورند.

وی از فعالیت چهار خانه یا مرکز شبانه روزی پسرانه، چهار خانه دخترانه و یک شیرخوارگاه در دفتر شبه خانواده خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ مرکز تخصصی توانبخشی، مشاوره و سلامت روان برای خدمت رسانی به گروه سالمندان، افراد دارای معلولیت و تمام اقشار عادی جامعه در شهرستان همدان وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: فقط در دفتر شبه خانواده حوزه امور اجتماعی بهزیستی همدان تعداد ۱۶۲ فرزند بی سرپرست نزد خانواده ها ساماندهی شده اند و ۱۷۳ نفر نیز هنوز در مراکز نگهداری می شوند.

حیدری گفت: هم اکنون در خانه های مستقل تعداد ۱۷ نفر زندگی می کنند تا پس از یادگیری زندگی و شغل مستقل به جامعه و زندگی مستقل وارد شوند.

وی اظهار داشت: ۲۷ شیرخوار در سال جاری به خانواده های واجد شرایط و ثبت نام شده در سامانه فرزندخواندگی، تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، با حضور مدیرکل بهزیستی استان و فرماندار شهرستان همدان و جمعی از نیکوکاران، دومین مرکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه خیریه تبسم شکوفه یاس در ساختمان اهدایی خانواده نیکوکار الوندی به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها همدان کودکان بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان کودکان بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور همدان کودکان بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور دهه فجر شهرستان همدان بی سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه