Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:00:49 GMT

هوای مازندران تا پایان هفته بارندگی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۶۴۱

هوای مازندران تا پایان هفته بارندگی ندارد

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خروج سامانه ناپایدار جوی از اواخر امشب، آسمان مازندران از فردا تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش دمای هوای روزانه مواجه است و در روز پنجشنبه نیز اندکی از دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای و مناطق کوهستانی کاسته می شود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا از فردا تا روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین هفت تا ۱۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش می‌بابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه هم دمای هوای این مناطق به طور میانگین بین ۲ تا چهار درجه کاهش می یابد.

طبق این جدول، بیشترین میزان افزایش دمای روزانه در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در گلوگاه خواهد بود. دمای هوای این شهرستان از هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ درجه افزایش به ۱۸ درجه سانتی گراد افزایش می یابد. دمای هوا ساری نیز از ۹ درجه سانتی گراد در روز جاری با ۹ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

بیشترین میزان افزایش دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز در طی این مدت در ارتفاعات کجور و سوادکوه خواهد بود. دمای هوای کجور از ۲  درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۱ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوا سواده کوه نیز از ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با همین میزان افزایش در روز چهارشنبه به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، دمای هوا در روز پنجشنبه در مقایسه با روز قبل از آن در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا چهار و در مناطق کوهستانی نیز بین سه تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه نیز ابری با بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات با بارش برف پیش‌بینی شده است. 

ثبت بیشترین بارندگی در قائمشهر

گزارش دریافتی از ایستگاه های بارانسنجی مازندران هم نشان می دهد که از صبح روز شنبه تا صبح روز یکشنبه بیشترین میزان بارش باران با ۹۴ میلی متر در بازیارخیل قائم شهر به ثبت رسید و پس از آن دارابکلا با ۶۴ و بورخانی با ۶۰ میلی متر باران شاهد بیشترین حجم بارندگی بودند.

گزارش ایستگاه های بارانسنجی مازندران نشان می دهد که ارتفاعات ارضت بهشر با ۳۱، شوراب سوادکوه با ۲۵ و دلیر چالوس با ۱۵ سانتی متر برف، شاهد بیشترین میزان بارش برف از صبح روز شنبه تا صبح روز یکشنبه بودند.

هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر در روز جاری را مواج اعلام کرده است.

برچسب‌ها ساری ایرنا مازندران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا مازندران ساری ایرنا مازندران سازمان هواشناسی درجه سانتی گراد بالای صفر هواشناسی مازندران مناطق کوهستانی ساحلی و جلگه ای روز جاری بیشترین میزان روز چهارشنبه دمای هوای دمای هوا پیش بینی صبح روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا اواسط روز سه‌شنبه جوی پایدار در اصفهان حاکم است، اظهار داشت: از شامگاه سه شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب به تدریج وقوع ناپایداری‌هایی را تا پایان هفته انتظار داریم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته ابرناکی، گاهی وزش تند باد لحظه ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعد و برق به ویژه در غرب و جنوب استان پیش بینی می شود که به تدریج از بعدازظهر اکثر مناطق استان را فراخواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز تا سه شنبه وضعیت جوی صاف و گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش تند باد لحظه ای پیش بینی می شود، افزود: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، مهاباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6092271

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت