Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد گلخانه‌ای در اردبیل گفت: استان اردبیل هم‌اکنون ۱۵۰ هکتار گلخانه فعال در قالب واحدهای کوچک و مجتمع‌های گلخانه‌ای بزرگ دارد که در آنها انواع محصولات گلخانه‌ای تولید و به بازار عرضه می شود.

وی برنامه تدوین شده برای احداث مجتمع گلخانه‌ای در استان اردبیل را حدود یک هزار و ۷۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: هم اکنون بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در شمال استان و در جوار مجتمع کشت و صنعت مغان در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر این، حدود ۱۰۰ هکتار گلخانه در شهرک‌های کشاورزی استان و نیز ۵۰ هکتار گلخانه به شکل واحدهای کوچک توسط مردم در مناطق مختلف استان در حال احداث است.

وی با اشاره به فعال کردن مجتمع گلخانه‌ای در شهرک‌های کشاورزی سامیان اردبیل، فیروزآباد کوثر، فیروزآباد پارس‌آباد و آنقوتلار مغان اظهار کرد: با فعال شدن همه مجتمع‌های گلخانه‌ای، بخش کشاورزی استان اردبیل متحول می‌شود.

نیکشاد، میزان سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از یک هکتار مجتمع گلخانه‌ای را با توجه به نوع سازه و نحوه احداث، بین ۵۰ تا ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وجود نیاز به سرمایه سنگین، تولید در مجتمع‌های گلخانه‌ای مقرون به صرفه‌تر از تولید در مزرعه آزاد است.

وی سرعت احداث گلخانه در سطح استان اردبیل به خصوص به شکل مجتمع را چشمگیر خواند و افزود: استان اردبیل در زمینه احداث مجتمع‌های گلخانه‌های در رتبه ممتاز کشوری قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۲۰ فرد حقیقی و حقوقی بخش خصوصی در زمینه تولیدات گلخانه‌ای در این استان اضافه کرد: استان اردبیل با بهره‌برداری از طرح‌های در حال احداث، به قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: استان اردبیل در توسعه و گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده و احداث این مجتمع گلخانه‌ای نشان دهنده اهتمام تولیدکنندگان، بهره‌برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان در زمینه شکوفا کردن ظرفیت‎های کشاورزی منطقه است.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام مسئولان استان، تکمیل طرح‌های گلخانه‌ای در این استان، زمینه ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید، تولید ۷۰۰ هزار تن محصول با ارزش صادراتی ۳۰۰ میلیون دلار در سال و صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال را فراهم می‌کند.

ایجاد شغل پایدار برای ۱۰ الی ۱۲ نفر در هر هکتار گلخانه از جمله مزیت‌های کشاورزی در مجتمع‌های گلخانه‌ای است که با توسعه آنها و با افزایش میزان تولید، بستر لازم برای صادرات انواع محصولات گلخانه‌ای نیز فراهم می‌‍شود.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۱ هزار هکتار اراضی باغی است.

سالانه بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان اردبیل تولید می‌شود.

استان اردبیل در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی پیشتاز است به طوری در تولید عدس رتبه اول، تولید کلزا رتبه اول، تولید سیب زمینی رتبه دوم، تولید عسل رتبه سوم، تولید چغندر قند رتبه پنجم، تولید حبوبات، گندم و جو رتبه هفتم کشوری را دارد.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای استان اردبیل کشاورزی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای استان اردبیل کشاورزی کشت گلخانه ای استان اردبیل کشاورزی دهه فجر مجتمع های گلخانه ای مجتمع گلخانه ای استان اردبیل کشاورزی استان هکتار گلخانه گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مسائل و مشکلات فعالان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور مهاباد با حضور مسئولان استانی بررسی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از هماهنگی برای صادرات مرغ در استان گفت و افزود: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های تولید کننده گوشت مرغ هست که رتبه هشتم کشوری را دارد.

 بستانچی با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت به مرغدارها در برابر تولید مازاد، تشکل‌ها باید پای کار بیایند تا صادرات مستقیم صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون سهم کل کشوراز تولید مرغ ۷ هزار تن است که ۵ هزارتن آن برای اتحادیه مرغداران و ۲۰۰۰ تن هم مربوط به زنجیره‌هاست.

شریفی مدیر تولید زنجیره یکپارچه  تولید مرغ هم می گوید: مقرر شده امسال تولید گوشت مرغ را  به ۱۵ هزار تن در سال برسانیم و ۲۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد حدود ۳۳۰ هزار راس دام سبک و۲۱ هزار راس دام سنگین جود دارد افزود: از این میزان سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

حقگوی گفت: در شهرستان مهاباد ۷۴ واحد دامداری فعال است که در مجموع بیش از ۳۷ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و فرآورده‌های دامی در در آن تولید می‌شود.

بهسازی و نوسازی جایگاه‌های دام روستایی،تامین نهادهای دام و طیور و  جوجه و افزایش پوشش  بیمه ای  واحدهای تولیدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود