Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد،  کیانوش بیرانوند با اشاره به بهره برداری از طرح پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان دورود گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری روستای کاغه شهرستان دورود با حضور استاندار لرستان، معاونین هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استانداری، فرماندار دورود، امام جمعه شهرستان، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ستادی و مسئولین شهرستان  افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح با ظرفیت ۳۰ تن انواع گوشت ماهیان خاویاری در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع، با اعتبار ۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵ نفر در محل روستای کاغه به بهره برداری رسید.

بیرانوند در پایان افزود: از مزیت‌های این طرح می‌توان به صادرات محور بودن، استفاده از پسماند آب خروجی شیلات در مزارع کشاورزی و سوددهی بالا اشاره کرد.

لرستان با داشتن بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه فصلی و دایمی و ۵۰ آبشار هرچند سهم بسزایی از این منابع خدادادی در بخش کشاورزی نداشته، اما آبزی‌پروری استان با این ظرفیت سوار بر موج جهش تولید و خودباوری، حرکتی روبه جلو در پیش گرفته است و در ایام فجر انقلاب شاهد انقلابی نو در صنعت آبزی پروری در استان هستیم

اکنون ۵۶۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان فعال می‌باشد که سالانه ۲۵ هزار تن انواع آبزیان از این مزارع تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که ۱۴ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در شیلات استان ایجاد کرده است.

با این حال سرانه مصرف ماهی این استان هفت تا هشت کیلوگرم برآورد می‌شود در حالی که میانگین کشوری این رقم ۱۲ کیلوگرم عنوان شده است در همین راستا در شهرستان دورود با سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومانی طرح ماهی خاویاری احداث گردید.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات لرستان طرح پرورش ماهی ماهیان خاویاری شهرستان دورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازید از طرح‌های مرزی و بین‌المللی شهرستان خداآفرین افزود: سد قیزقلعه‌سی یکی از افتخارات بزرگ مهندسان داخلی که با اتکا به دانش و فن‌آوری بومی کشور ساخته شده، به طور کامل آماده بهره‌برداری است و سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب مرزی از طریق این سد، تنظیم‌گری و برای تامین آب حدود ۹ هزار هکتار اراضی پایاب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ایجاد کریدور ارس ـپایانه مرزی آق‌بندـ را نشانه نگاه راهبردی دولت به شهرستان مرزی خداآفرین دانست و گفت: اجرای این طرح افزون بر توسعه و پیشرفت این منطقه به‌ویژه در حوزه گردشگری، ترانزیت و اشتغال؛ زمینه رشد و رونق منطقه آزاد ارس مرکز خداآفرین را نیز فراهم خواهد کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰۷ کیلومتری مسیر راهبردی کریدور ارس، از مطالبات مردم و رئیس جمهور است اضافه کرد: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، قسمت قابل توجه این طرح در کمترین زمان و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون