Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@19:40:55 GMT

علت خارش ته گلو چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۷۲۴۱

‍‍‍‍‍‍

چه چیزی باعث خارش گلو می شود؟ آبریزش از عقب بینی: گلو درد: آلرژی ها: سینوس عفونی: کم آبی : غبار: آسم: چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟ عوامل خطر خارش گلو: درمان های دیگر خارش گلو:

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ در اغلب موارد، این شرایط آزاردهنده است و ممکن است ناشی از این موارد باشد:

        آبریزش بینی

        سینوزیت

        گلو درد

        التهاب حنجره

        آسم

        محرک های محیطی

        کم آبی بدن

        هم چنین بیماری رفلکس اسید معده (GERD) منجر به سرفه مزمن و خارش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارش و خلط گلو احساس خاریدن در پشت دهان را دارد، افراد ممکن است صدایشان خشن شود و مشکل در صحبت کردن پیدا کنند.اگر آبریزش از عقب بینی علت خارش باشد، گلو درد و ناراحتی احساس می کنید. افراد ممکن است احساس کنند که بغضی در گلو دارند که اغلب به خاطر تورم لوزه ها است.

چه چیزی باعث خارش گلو می شود؟

دلایل بالقوه زیادی برای خارش گلو وجود دارد که علاوه بر انچه در ابتدای این بخش از سلامت گفتیم موارد مهم دیگری نیز موجب این مشکل می شوند که شامل:

عوامل خارجی خارش گلو

ممکن است به خاطر مواجهه با چیزی که خارج از بدن شما رخ می دهد, خارش گلو را تجربه کنید.این عوامل خارش گلو ممکن است شامل این موارد باشد:

هوای سرد و خشک

آلودگی هوا ناشی از ترافیک, دود و یا مواد شیمیایی

دود سیگار

سعی کنید از تماس با این عوامل خارجی اجتناب کنید تا احتمال ایجاد خارش گلو را کاهش دهید.

فارنژیت

این وضعیت, اصطلاح پزشکی برای گلودرد است که در این اصطلاح گلو متورم است. این ممکن است نتیجه یک ویروس یا باکتری باشد که وارد بدن شده, مانند سرماخوردگی یا استرپتوکوکوس گروه A.

لارنژیت

خارش گلو ممکن است نشانه ای از لارنژیت باشد. یکی از رایج ترین اثرات لارنژیت, از دست دادن صدا است. این شرایط ممکن است زمانی رخ دهد که شما " تارهای صوتی خود را با فریاد زدن و بلند کردن صدایتان در یک محیط و یا صحبت کردن برای ساعت ها در یک زمان - اذیت کرده اید.همچنین می تواند ناشی از عفونت های ویروسی و باکتریایی باشد.

سرما خوردگی های معمول

سرماخوردگی ممکن است منبع خارش گلوی شما باشد. این وضعیت ویروسی باعث بروز علائمی در دستگاه تنفسی فوقانی شامل گلو می شود و ممکن است منجر به خارش گلو شود.

آلرژی

خارش گلو می تواند تحت تاثیر حساسیت های مختلف باشد.آلرژی وقتی رخ می دهد که بدن شما آنتی بادی هایی را آزاد کند، تا از یک ماده خارجی دفاع کند.شما می توانید یک واکنش آلرژیک نسبت به طیف وسیعی از عناصر شامل گرده, حیوان خانگی, نیش حشرات, نیش حشرات, کپک, غذا و غیره تجربه کنید.

سینوزیت

عوامل این مورد:گرفتگی بینی. درد و فشار در صورت. سرفه مزمن.این اتفاق ممکن است چندین بار در یک سال تکرار شود.سینوزیت ممکن است به عنوان یک عفونت ویروسی شروع شود, اما در طی این شرایط یک عفونت باکتریایی یا قارچی ایجاد می کند.

برگشت اسید معده

ممکن است باعث تعجب شما شود اما اسید معده می تواند منجر به خارش شود. اگر شما برگشت اسید یا ریفلاکس معده - مری (gerd) داشته باشید, اسید معده می تواند باعث تحریک احساس خارش شود.این شرایط می تواند ناشی از پرخوری, خوردن غذاهای خاص و یا دراز کشیدن فوری بعد از غذا خوردن باشد.

سرطان گلو

خارش گلو می تواند نشانه مشکل جدی تری باشد، مانند سرطان گلو.اگر در معرض الکل و دود هستید یا ویروس پاپیلومای انسانی دارید, ممکن است مستعد این وضعیت باشید. این وضعیت می تواند شامل علائم دیگری باشد، مانند:

        کاهش وزن

        تغییر در صدا

        برآمدگی در نزدیکی گلو

بخور گیاهی برای گلودرد

خارش گلو و سرفه با سرماخوردگی

درمان خارش گلو با توجه به دلیل بروز خارش

هدف از درمان خارش گلو، حل علت اساسی این مشکل است.

آبریزش از عقب بینی:

بهترین راه برای درمان خارش گلو به خاطرآبریزش از عقب بینی، پرداختن به علت ریشه ای افزایش در تولید خلط است.علل شایع، آلرژی ها، GERD و عفونت های باکتریایی و ویروسی هستند.

گلو درد:

گلو درد می تواند ناشی از عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد.بین 15 تا 30 درصد موارد در کودکان و 5 تا 20 درصد موارد در بزرگسالان گلودرد استرپتوکوکی است.اینها توسط باکتری استرپتوکوس ایجاد می شوند و به درمان با آنتی بیوتیک ها نیاز دارند.

آلرژی ها:

برای رهایی از خارش در گلو که به خاطر آلرژی است، فرد باید آنچه را که باعث آلرژی می شود تشخیص دهد و سپس از آن اجتناب کند.

سینوس عفونی:

عفونت های ویروسی ناشی از باکتری ها را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد.

کم آبی :

افزایش تولید آب دهان می تواند به کاهش علایم کمبود آب بدن و از بین بردن خارش در گلو کمک کند.هم چنین تکه های یخ می تواند به آرام کردن گلو درد کمک کنند.

غبار:

محرک های محیطی مانند گرد و غبار, آلودگی هوا و دود سیگار همگی می توانند موجب خارش گلو شوند. یکی از بهترین راه ها برای رفع این مشکل ترک سیگار و محدود کردن دود است وGERD:را می توان با ترکیبی از دارو و تغییراتی در سبک زندگی مانند خوابیدن با سر بالا و اصلاح عادات غذایی و آشامیدن درمان کرد.

آسم:

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که ملتهب می شود و نفس کشیدن را مشکل می سازد.برای برخی افراد, خارش گلو و سرفه مزمن، نشانه های اصلی آسم است.افراد مبتلا به آسم نیازمند مراجعه به پزشک هستند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

گاهی اوقات افراد به پزشک مراجعه می کنند، چون فکر می کنند که سرفه مزمن و یا خارش گلو دارند, اما معمولاً این طور نیست.اگر خارش گلویی که بیش از 3 هفته طول بکشد و با غده های متورم, تب, دشواری در بلع, خس خس سینه, کاهش وزن و یا سایر علایم جدی همراه باشد, فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

عوامل خطر خارش گلو:

تماس با آلرژن شناخته شده و غذاهایی که بسیاری از افراد به آن حساسیت دارند, می توانند به عنوان عوامل خطر در نظر گرفته می شوند.

آلرژی های شایع:

        موی حیوانات

        نیش حشرات

        کنه های گرد و غبار

        کپک

        گرده ها

همچنین بسیاری از افراد نسبت به غذاهای زیر حساسیت دارند:

        آجیل

        صدف

        لبنیات

        تخم مرغ

        غلات

درمان های خانگی رفع خارش گلو

این موارد پیشنهاد شده در بخش سلامت  را دنبال کنید:

غرغه نمک

بیش از نصف قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را در دهان خود غرغه کنید و پس از مدتی کوتاه تف کنید.

قرص مکیدنی گلو

قرص مکیدنی و حتی آب نبات های سفت می توانند به تحریک تولید بزاق کمک کنند که می تواند باعث مرطوب نگه داشتن گلو و تسکین خارش شود.

داروی بدون نسخه (otc)

شما می توانید از ضد دردهای otc و یا اسپری آن البته فقط با تجویز پزشک استفاده کنید.

بیشتر استراحت کنید

اگر فکر می کنید که خارش گلویتان نتیجه مبارزه بدنتان با ویروس هاست زیادی به خودتان فشار نیاورید و بیشتر استراحت کنید.

مایعات بنوشید

آب و حتی نوشیدنی های گرم مثل چای های گیاهی را امتحان کنید.از نوشیدنی های الکلی و کافیین دار دوری کنید اینها می توانند باعث کم آبی و خشک شدن گلویتان شوند.

رطوبت و حرارت را به هوا اضافه کنید

هوای خشک و سرد اغلب باعث ناراحتی گلو می شود. سعی کنید در اتاقتان دستگاه بخور قرار دهید.

مراقب محرک ها باشید

شما ممکن است بدانید که عناصر خاصی می توانند باعث خارش گلو شوند. اینها ممکن است شامل آلرژن هایی مانند گرده یا گرد و غبار باشند. گلو باید مرطوب شود تا سوزش کاهش یابد.

لیمو و عسل

لیمو به برداشتن مخاط اضافی کمک می کند و عسل گلو را نرم می کند.در یک لیوان آب, یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره لیمو ترش اضافه کنید. این مخلوط را دو بار در روز بنوشید تا گلودرد خود را آرام کنید .

درمان های خانگی خارش گلو

درمان خارش گلو با لیمو ترش و عسل

درمان خارش گلو با داروی گیاهی و طبیعی

حمام بخار

حمام بخار می تواند برای گلودرد شما شگفتی ایجاد کند. بخار، گلوی شما را مرطوب می کند و مخاط گلو را صاف می کند.

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک عامل ضد باکتریایی و قارچ کش عمل می کند و یک روش ارگانیک برای حفظ رطوبت گلو است.

چند قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و این محلول به شما کمک می کند تا عفونت گلو را درمان کنید.سرکه و بخار خواص درمانی دارند که به طور طبیعی به گلوی شما کمک می کنند.

اگر هنگام خوابیدن مشکل دارید می توانید قبل از خوابیدن یک لیوان آب گرم بنوشید

احساس خلط و خارش را از بین می برد و به شما کمک می کند که یک خواب آرامش بخش داشته باشید.

فلفل قرمز می تواند به خارش و خلط گلو کمک کند

فلفل قرمز را با یک فنجان سرکه سیب اضافه کنید تا عفونت شما را درمان کند.

دمنوش های گیاهی

برای رفع و درمان گیاهی خلط گلو آویشن، پونه، گل ختمی، گل پنیرک توصیه می شوند که باید به صورت دمنوش برای درمان خلط استفاده کرد. چای های گیاهی مثل بابونه و یا چای نعناع نیز برای گلو شما عالی هستند. چای گیاهی گرم را دو بار در روز بنوشید تا گلو شما التیام یابد.

بخورهای گیاهی برای درمان خارش گلو

اگر میل دارید برای درمان خلط گلو از بخورها استفاده کنید پیشنهاد می شود از بخور آویشن و پونه، نعنا فلفلی، دمنوش و بخور اکالیپتوس، جوشانده مخلوط آویشن و پونه و پنیرک روزی سه مرتبه استفاده شود تا خلط گلو به خصوص خلط های صبحگاهی رفع شود.

در بخش های قبلی درمان های خانگی در سلامت عنوان کرده بودیم که عصاره آلوئه ورا برای خارش گلو و سرفه می تواند شگفتی ایجاد کند. عصاره آلوئه ورا را در آب گرم رقیق کنید و با این مخلوط را غرغره کنید. همچنین می توانید از این محلول برای درمان مجاری تنفسی خود استفاده کنید.

درمان های دیگر خارش گلو:

        سوپ داغ

        داروی نیروبخش از آب داغ، آبلیمو، عسل و فلفل قرمز

        چای زنجبیل

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات آلرژی خارش گلو درد خارش ته گلو سرطان گلو بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط آشنایی با علائم حساسیت دارویی از دلایل صاف کردن مکرر گلو چرا دهان بدون دلیل بی حس می شود؟ چرا در زمستان به اگزما مبتلا می شویم؟ علت حساسیت پوست چیست؟ چند توصیه‌ به بیماران آسمی ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها رشد ۱۱.۵ دلاری قیمت جهانی گندم در یک روز علت خارش ته گلو چیست؟ اجاره خانه در عباس آباد چقدر خرج دارد؟ لغو گسترده پروازهای امریکا چرا رکنا توقیف شد؟ نقدینگی قله ۴.۴ هزار میلیارد تومان را فتح کرد متوسط قیمت جهانی برنج افزایش یافت سرما و یخبندان در ۲۴ استان ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه بنیاد شهید اضافه شد دو ماسک بزنیم یا نه؟ محدودیت‌های سراسری اعمال نمی‌شود تکنولوژی سگویت (Segwit) چیست؟ ارزان قیمت ترین موبایل اپل چند؟ (جدول) روشی برای تشخیص سلامت قلب در خانه عرضه یک مجموعه NFT توسط کریم باقری همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می شود؟ محدودیت در تراکنش برداشت از حساب سپرده سیب زمینی چاق می‌ کند؟ تنها راه توافق با ایران است پرداخت لحظه‌ ای حساب به حساب با پل در بانک صادرات ایران تکلیف یارانه ۸۰۰ هزار تومانی چه شد؟ تحلیل بورس امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ / حمایت ‌هایی که دردی را دوا نکرد دریافتی مقامات را کاهش دهید اگر دچار سرماخوردگی شویم کرونا نمی گیریم؟! شاخص قیمت تولید کننده محصولات گاوداری ۳۲ درصد کاهش یافت ای نماد پای وزیر صمت را به مجلس باز می کند؟ تقدیر از روسای برتر شعب موفق موسسه ملل زمان پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام شد این فلزات خطر تصلب شرایین را تشدید می کنند ذخیره ۱۷۰۰۰ تن مرغ منجمد در پایتخت حجم سرمایه گذاری بخش کشاورزی در سال آینده افزایش می یابد برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته چطور گردن درد را درمان کنیم؟ اگر این مشکل را دارید ویتامین A مصرف کنید! ارزان قیمت ترین یخچال چند؟ (جدول) دستیار اجرایی مدیرعامل بیمه سرمد منصوب شد هشدار زرد هواشناسی برای تهران پرداخت تسهیلات خرد در بانک دی سرعت گرفت قدرت انتقال اومیکرون ۲۵ برابر دیگر سویه‌ها است کشف صدها سرنگ واکسن که در جوی آب بود گل‌محمدی: از شروط بازگشتم فقط زمین را گرفته‌ اند / مجبورم از روی فیلم بازیکن بگیرم! قانون چک کماکان مشکل ساز است نکونام: برابر پرسپولیس باید از کوچک‌ ترین فرصت استفاده کنیم برای درمان لکه های بارداری چه کار کنیم؟ کدام استان ها سردتر می شوند؟ علت این که مدام احساس سرما می‌ کنید، چیست؟ خبر خوب درباره وام بازنشستگی عضویت اسراییل در اتحادیه آفریقا تعلیق شد تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۴۱۵ میلیارد تومانی برای پالایش و دارا یکم رهاسازی سواحل به بندرعباس رسید DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلرژی خارش گلو درد سرطان گلو پزشک مراجعه درمان خارش گلو خارش گلو یک لیوان آب اضافه کنید برای درمان خارش گلو گلو می شود سرفه مزمن اسید معده سرکه سیب برای گلو آلرژی ها خلط گلو گلو درد کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

17 درمان سریع خانگی التهاب معده

التهاب معده یکی از مشکلات رایج گوارشی برای افراد می باشد و برای هر فرد علائم و نشانه های مختلفی دارد . افراد مبتلا به این مشکل ، ممکن است که احساسی شبیه به سیری داشته باشند و همچنین با مشکلاتی مثل استفراغ ، سوزش معده ، از دست دادن اشتها ، نفخ ، کاهش وزن روبرو شوند.

به گزارش نمناک، بسیاری از آن ها نیز هیچ علائمی ندارند . این بیماری ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین آن شامل مصرف بیش از حد بعضی از دارو ها ، مانند:آسپرین است.

در چنین حالتی ممکن است که مشکلاتی مثل خونریزی و تومور نیز در فرد به وجود بیاید . علت اصلی آن نیز معمولا کمبود ویتامین B12 و یا باکتری ها است .

درمان التهاب معده با این راهکارهای خانگی 1. دانه کاروم

دانه کاروم مانند یک دارو برای مشکلات گوارشی و معده عمل می کند و داروی طبیعی برای ترش کردن معده محسوب می شود.

طرز استفاده :

روش اول

چهار قاشق چای خوری دانه کاروم را با دو فنجان آب ترکیب کنید. سپس تا جایی که نصف آب بخار شود ، آن را بجوشانید. دوبار در روز آن را بنوشید تا جایی که علائم از بین بروند.

روش دوم

دانه کاروم ، زنجبیل خشک و نمک سیاه را هر کدام به اندازه یک قاشق چای خوری تهیه کنید. همه آن ها را ترکیب کرده و یک لیوان آب گرم به آنها اضافه کنید. سه بار در روز از این ترکیب استفاده کنید تا علائم از بین بروند.

روش سوم

یک قاشق چای خوری پودر دانه کاروم را با نصف قاشق چای خوری نمک سیاه ترکیب کنید. همه مواد را با یک لیوان آبدوغ ترکیب نمایید. دوبار در روز آن را بنوشید.

2. زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین راه ها برای درمان التهاب معده است و دارای خواص آنتی باکتریایی و ضد التهابی می باشد.

طرز استفاده :

روش اول :

یک قاشق چای خوری ریشه زنجبیل خرد شده را با یک فنجان آب داغ ترکیب کنید. سپس روی آن را بپوشانید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس آب آن را جدا کرده و کمی عسل به آن اضافه نمایید. به مدت یک هفته ، دو الی سه بار در روز از این ترکیب جرعه جرعه میل کنید.

اگر وقت ندارید که این چای را تهیه کنید ، مقداری ریشه زنجبیل را بجوید.

نکته :زنجبیل در صورت ابتلا به فشار خون بالا یا مصرف قرص های رقیق کننده خون نباید استفاده شود.

روش دوم :

یک قاشق چای خوری آب زنجبیل را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. دو بار در روز قبل از غذا آن را میل کنید. این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید تا علائم شما بهبودی پیدا کنند. 3. میخک

این گیاه ترشح مایع گوارشی را تحریک کرده و باعث حرکت غذا در لوله گوارش شده و موجب تجزیه مواد غذایی دیرهضم مانند چربی ها و پروتئین ها خواهد شد.

طرز استفاده :

20 قطره از عصاره میخک را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

4. ماست

ماست یکی از بهترین مواد خوراکی موجود در رژیم غذایی است و حاوی پروبیوتیک بالایی است که از معده محافظت می کند.

طرز استفاده :

روش اول :

نصف یک فنجان ماست را روزانه میل کنید . به طور منظم این کار را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش دوم :

همچنین می توانید ماست را با موز و عسل هم ترکیب کنید و دو الی سه بار در روز از این اسموتی میل کنید. این راهکار را هر روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

5. آب کلم

کلم یکی از بهترین درمان های ضد التهاب و حاوی ویتامین U است و مشکلات معده را در عرض چند روز درمان می کند.

طرز استفاده :

کمی برگ کلم را با نصف فنجان آب ترکیب کنید. آن را با شکم خالی و به مدت یک الی دو بار در روز میل کنید تا علائم شما برطرف گردند. 6. بابونه :

این گیاه برای کاهش استرس بسیار مفید است و از آنجایی که استرس نفخ را افزیش می دهد و باعث حالت تهوع می شود ، بنابراین بابونه برای التهاب معده نیز بسیار مفید خواهد بود.

طرز استفاده :

گیه بابونه را بجوشانید و بعد از دم کردن ، هر شب قبل از خواب تا زمان بهبودی بنوشید.

7. رازیانه

رازیانه دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و علائم التهابی معده را نیز برطرف می کند.

طرز استفاده :

یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه را با کمی آب داغ ترکیب کنید. اجازه دهید که ده دقیقه دم بکشد. سپس کمی عسل به آن اضافه کنید و دو الی سه بار در روز این ترکیب را میل کنید. بهتر است که فقط یک هفته این کار را انجام دهید.

به جای روش بالا همچنین می توانید بعد از هر وعده غذایی کمی دانه رازیانه را بجوید.

8. آبلیمو

آبلیمو دارای خواص قلیایی است و می تواند اسید معده را خنثی و التهاب را به مرور از بین ببرد.

طرز استفاده :

2 قاشق غذاخوری آبلیمو را به یک لیوان آب گرم بیفزیید و هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

9. جعفری

جعفری حاوی ویتامین K1 و پتاسیم است و اسید اضافه در معده را کاهش می دهد و به نوعی آرام بخش معده محسوب می گردد.

طرز استفاده :

3 الی 4 قاشق چای خوری برگ جفری خرد شده را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. 15 دقیقه بعد از دم کردن، آن را جرعه جرعه بنوشید. این درمان را دو الی سه بار در روز تکرار کنید تا علائم ناپدید شوند. 10. عسل

عسل یکی از بهترین درمان های خانگی برای اکثر مشکلات و همچنین معده می باشد . پس نباید بی تفاوت از کنار آن عبور کنید.

طرز استفاده :

2 قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. یک بار در روز با شکم خالی این ترکیب را میل کنید. این روش را تا جایی پیاده کنید که التهاب و سوزش معده شما کاملا از بین بروند. 11. دارچین 

دارچین گیاهی است که هضم غذا را سریع و آسان تر خواهد کرد و برای رفع نفخ و التهاب معده نیز بسیار موثر خواهد بود.

طرز استفاده :

دارچین را به غذاهای خود اضافه کنید و جز روتین رژیم غذایی خود بگنجانید . اگر طعم دارچین در هر غذایی مناسب نبود ، می توانید در چای از آن استفاده کنید.

12. نعناع

یکی از بهترین گیاهان برای پیشگیری از نفخ معده نعناع است که حالت تهوع را تسکین داده ، نفخ معده را کاهش داده و باعث تقویت مزاج خواهد شد و همچنین هضم غذا را آسان تر می کند.

طرز استفاده :

مقداری برگ نعنا را در آب بجوشانید و به صورت دم کرده دو بار در روز بنوشید.

13. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین درمان های خانگی برای التهاب معده است ، همچنین معده را نرم کرده و با باکتری های عامل التهاب معده مبارزه می کند.

طرز استفاده :

روش اول

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را یک بار در روز با شکم خالی بنوشید. این پروسه را هر روز تکرار کنید.

مواد غذایی که نباید خورد

مصرف فلفل قرمز ، گوشت قرمز ، قهوه ، شیرینی جات ، نوشابه ، غذهای شور و دودی ، غذای ترش ، پروتئین ، ترشی ، سرکه ، غذاهای مانده ، مواد غذایی دارای سلنیوم را کاهش دهید زیرا این مواد میزان اسیدیته معده را افزایش داده و بر روی دیوار معده اثر گذاشته و باعث افزایش التهاب معده خواهند شد.

مواد غذایی که باید خورد

به جز موادی که در قسمت های منع شده آوردیم ، سایر مواد غذایی هیچ گونه خطری برای التهاب معده نخواهند داشت و این درباره افراد مبتلا به زخم معده نیز صدق می کند.

آیا مصرف حبوبات برای التهاب معده مجز و بی خطر است ؟

بیماران می توانند از حبوبات که حاوی مقدار زیادی پروتئین های گیاهی است ، مصرف کنند اما با ذکر این نکته که فرد بیمار تحرک داشته باشد که در غیر اینصورت مواد روی هم انباشته شده و باعث نفخ و درد شکم خواهند شد.

سایر راهکارهای اضافه تر از میوه هایی مثل گریپ فروت ، سیب و ... بیشتر استفاده کنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب شام را میل کرده باشید. همراه با غذا آب ننوشید اما در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید. از مواد غذایی و مکمل هایی که حاوی ویتامین C، E و B12 هستند، بیشتر استفاده کنید. غذا را آرام آرام خورده و کامل بجوید. از وعده های غذایی کم تر به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز استفاده کنید. سیگار را ترک کنید. استرس را از خودتان دور کنید. یوگا و مدیتیشن انجام دهید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی