Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه پژوهشی ایرانی موفق به تألیف و چاپ سه فصل از کتابی در زمینه آلیاژهای هوشمند تحت عنوان "مواد هیبریدی هوشمند نیکل-تیتانیوم" در انتشارات الزویر شدند.

به گزارش ایسنا، اخیراً یک گروه پژوهشی ایرانی موفق به تألیف و چاپ سه فصل از کتابی در زمینه آلیاژهای هوشمند تحت عنوان "مواد هیبریدی هوشمند نیکل-تیتانیوم" (Nickel-titanium smart hybrid materials) در انتشارات Elsevier شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشارات الزویر با 142 سال تجربه، یکی از بزرگترین و معتبرترین انتشارات علمی در جهان است.

در کتاب مذکور سه فصل توسط پژوهشگران ایرانی به شرح ذیل تألیف شده است:

فصل 5- عملیات حرارتی آلیاژهای نیکل-تیتانیوم ( https://doi.org/10.1016/B978-0-323-91173-3.00016-X)

فصل 15- کاربردهای زیست پزشکی آلیاژهای نیکل-تیتانیوم (https://doi.org/10.1016/B978-0-323-91173-3.00010-9)

فصل 19- خواص آلیاژهای حافظه‌دار نیکل-تیتانیوم (https://doi.org/10.1016/B978-0-323-91173-3.00021-3)

این گروه از محققان متشکل از دکتر سروش پرویزی استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، دکتر سید مهدی هاشمی از دانشگاه تولدو آمریکا، مهندس فاطمه عسگری‌نیا دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهندس ساناز معین دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران است.

تألیف سه فصل مذکور از این کتاب، پیرو پژوهش‌های پیشین این گروه که منجر به چاپ مقالاتی در مجلات بسیار معتبر (با ایمپکت فاکتور 58/39 و 559/19) به شرح ذیل شده بود، انجام گرفته است. ضریب تاثیر مجلات (IF) و تعداد ارجاع مقالات (Citation) در زیر آورده شده است:

1. S. Parvizi, S.M. Hashemi, F. Asgarinia, M. Nematollahi, M. Elahinia, “Effective parameters on the final properties of NiTi-based alloys manufactured by powder metallurgy methods: A review”, Progress in Materials Science, Vol. 117, 100739, 2021. (IF: 39.58, Citation: 17)

2. S.M. Hashemi, S. Parvizi, H. Baghbanijavid, A.T.L. Tan, M. Nematollahi, A. Ramazani, N.X. Fang, and M. Elahinia, “Computational modeling of process-structure-property-performance relationships in metal additive manufacturing: a review”, International Materials Reviews, In press, Vol. 67:1, 2022. (IF= 19.559, Citation: 8)

نایتینول از جمله پرکاربردترین آلیاژ حافظه‌دار است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه برای کاربردهای مختلف مهندسی قرار گرفته است. آلیاژهای نیکل- تیتانیوم (NiTi) به دلیل رفتار هوشمند که شامل خاصیت حافظه‌داری و سوپرالاستیسیته است و همچنین قابلیت کارکرد در دمای بالا و زیست سازگاری در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه صنایع در حال رشد قرار گرفته اند.

کتاب حاضر مجموعه‌ای کامل از مهمترین ویژگی‌‎ها و کاربردهای آلیاژهای نیکل-تیتانیوم بوده و شامل به‌روزترین مباحث و تئوری‌های ارائه شده در مقالات معتبر است و به دانشمندان و مهندسان علم مواد کمک می‌کند تا فناوری‌ها و سیستم‌های هوشمند را برای صنایع هوافضا، مکانیک، خودرو، الکترونیک و علوم پزشکی فراهم کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به این کتاب به لینک زیر مراجعه فرمایند:

https://www.elsevier.com/books/nickel-titanium-smart-hybrid-materials-from-micro-to-nano-structured-alloys-for-emerging-applications/thomas/978-0-323-91173-3

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الزوير کتاب آلیاژ سه فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، انگاته روباد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی در حاشیه نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو)، در گفت و گو با صدا و سیما از آمادگی و تمایل کشورش برای همکاری‌های معدنی در زمینه‌های ساخت کارخانه‌های فراوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش خبر داد و گفت: آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن شناخته شده از آهک تا فلزات مختلف با مواد معدنی گوناگون دارد و خواستار همکاری با ایران است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی تاکید کرد: ایران روی منابع معدنی اش کار کرده، ما هم به دنبال شرکای تجاری هستیم. ما به دنبال دانش ایرانی هستیم.

کد خبر 6093620 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد