Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@03:27:23 GMT

زیرسویه های جدید اومیکرون آمدند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۷۵۸۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایگاه خبری اینترنتی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تدروس آدهانوم در یک کنفرانس خبری گفت اکنون بسیار نگران افزایش شمار تلفات اومیکرون در بیشتر مناطق جهان  هستیم و هنوز برای اعلام پیروزی هر کشوری در مقابل این بیماری بسیار زود است.

این مقام بین المللی گفت بیماری های موسمی نادیده گرفته شده، بر جوامع در حاشیه مانده و فقیر تاثیر می گذارند و همه گیری کرونا وضعیت را وخیم تر کرده و مانع ارائه خدمات و درمان چنین بیماری هایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدهانوم افزود: از زمان اولین شناسایی اومیکرون در تقریبا ۱۰ هفته پیش تقریبا ۹۰ میلیون مبتلا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است که بیش از آمار گزارش شده در کل سال ۲۰۲۰ است.

این مقام بین المللی هشدار داد نگران روایت هایی در برخی از کشورها هستیم مبنی بر این که به دلیل واکسن و به دلیل میزان بالای سرایت اومیکرون و شدت کمتر آن جلوگیری از انتقال این ویروس دیگر چندان ممکن نیست و ضرورتی ندارد اما هیچ یک از این مطالب درست نیستند.

آدهانوم بر ضرورت دسترسی همگانی به واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: سویه اومیکرون در حال حاضر زیرسویه های دیگری نیز دارد.

وی افزود: اکنون به ویژه در حال رصد زیر سویه های «بی ای ۱/BA.۱»، «بی ای ۲/BA.۲» و «بی ای ۳/BA.۳» اومیکرون است.  این ویروس بسیار خطرناک است و همچنان در مقابل دیدگان ما در حال تغییر و تحول است. سازمان جهانی بهداشت تاکنون قادر به ردیابی و شناسایی زیرسویه های نگران کننده اومیکرون شامل BA.۲ بوده است.

ماریا وَن کرخوف مقام سازمان جهانی بهداشت گفت ما هنوز همه مسائل را درباره این ویروس نمی دانیم و از سویه های مختلف آن و مسیر آینده آن بی خبر هستیم.

دو زیر سویه اومیکرون تاکنون در سراسر جهان درحال گسترش است و نگرانی هایی را درباره مبتلا کردن واکسینه شده ها و غیر واکسن زده ها برانگیخته است.

دانمارک، انگلیس، سنگاپور و هند شاهد افزایش متبلایان به کووید در ارتباط با زیرسویه BA.۲  و BA.۳ هستند.

کارشناسان می گویند سویه اومیکرون آخرین سویه کووید-۱۹ نخواهد بود.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که اطلاعات اولیه نشان می دهد زیر سویه BA.۱  نسبت به سویه اصلی اومیکرون بیماری خفیف تری ایجاد می کند و در ۵۷ کشور جهان شناسایی شده است.

این سازمان افزود هنوز اطلاعات زیادی درباره تفاوت زیرسویه های اومیکرون وجود ندارد اما تحقیقات چندی نشان داده که شدت ابتلای BA.۲ که به «سویه مخفی کار» هم شناخته می شود نسبت به اومیکرون اصلی و زیر سویه BA.۱ بیشتر است.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا سویه جدید کرونا اومیکرون سویه اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط اروپا کمتر از دو ماه دیگر درگیر اومیکرون می شود توسعه واکسیناسیون، بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون ضرورت واکسیناسیون مکرر برای توقف چرخه اومیکرون اومیکرون از کجا آمده است؟ بهترین راه جلوگیری از اومیکرون ریسک ابتلا به اومیکرون در واکسن نزده‌ها ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها آشنایی با خواص فوق العاده بادام تلخ! زیرسویه های جدید اومیکرون آمدند زنان هیات درخواست پناهندگی دادند نشانه های وجود انگل در بدن چیست؟ دست چندم مهم نیست، فقط سالم باشه! قیمت کره (جدول) پیش بینی قیمت دلار برای ۱۸ بهمن/ آرامش پس از طوفان چگونه از دیفای (Defi) استفاده کنیم؟ تویوتا لندکروز را بیشتر بشناسید / کدام مدل‌ این شاسی بلند ژاپنی در ایران حضور دارد؟ توضیح دادستان کل کشور درباره انتشار فیلم یک قتل در فضای مجازی سفر لاکچری به سنگاپور چند؟ (جدول) کدام کشورهای اروپایی روی گاز آمریکایی‌ها حساب باز می‌کنند؟ انسولین قلمی ایرانی وارد بازار شد دستور وزیر برای واحدهای مسکن مهر بلاتکلیف پاک سازی روده ها با این نسخه گیاهی! ایران چند آمبولانس هوایی دارد؟ لزوم توجه صنعت قطعه سازی بر بکارگیری از جوانان نخبه در این صنعت رشد ۱۱.۵ دلاری قیمت جهانی گندم در یک روز علت خارش ته گلو چیست؟ اجاره خانه در عباس آباد چقدر خرج دارد؟ لغو گسترده پروازهای امریکا چرا رکنا توقیف شد؟ نقدینگی قله ۴.۴ هزار هزار میلیارد تومان را فتح کرد متوسط قیمت جهانی برنج افزایش یافت سرما و یخبندان در ۲۴ استان ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه بنیاد شهید اضافه شد دو ماسک بزنیم یا نه؟ محدودیت‌های سراسری اعمال نمی‌شود تکنولوژی سگویت (Segwit) چیست؟ ارزان قیمت ترین موبایل اپل چند؟ (جدول) روشی برای تشخیص سلامت قلب در خانه عرضه یک مجموعه NFT توسط کریم باقری همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می شود؟ محدودیت در تراکنش برداشت از حساب سپرده سیب زمینی چاق می‌ کند؟ تنها راه توافق با ایران است پرداخت لحظه‌ ای حساب به حساب با پل در بانک صادرات ایران تکلیف یارانه ۸۰۰ هزار تومانی چه شد؟ تحلیل بورس امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ / حمایت ‌هایی که دردی را دوا نکرد دریافتی مقامات را کاهش دهید اگر دچار سرماخوردگی شویم کرونا نمی گیریم؟! شاخص قیمت تولید کننده محصولات گاوداری ۳۲ درصد کاهش یافت ای نماد پای وزیر صمت را به مجلس باز می کند؟ تقدیر از روسای برتر شعب موفق موسسه ملل زمان پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام شد این فلزات خطر تصلب شرایین را تشدید می کنند ذخیره ۱۷۰۰۰ تن مرغ منجمد در پایتخت حجم سرمایه گذاری بخش کشاورزی در سال آینده افزایش می یابد برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته چطور گردن درد را درمان کنیم؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا سویه جدید کرونا اومیکرون سویه اومیکرون سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون زیر سویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرخطرترین شغل ها برای کارگران

حسن اصیلیان مهابادی،  با بیان اینکه مشاغل گوناگونی در جوامع انسانی وجود دارد، اظهار کرد: بررسی وضعیت مشاغل بیانگر این است که هرکدام از گروه‌های شغلی بنا به ماهیت خود با مشکلات سلامت و ایمنی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی کار، «سلامت» را در کانون توجه قرار داده، خاطرنشان کرد: به طور قطع، رعایت‌نکردن اصول ایمنی و بهداشت در محیط‌های کار منجر به بروز مشکلات فراوان برای جامعه کارگری می‌شود که در صنایع مختلف مشغول به فعالیت هستند. براساس آخرین برآوردهای سازمان بین‌المللی کار، سالانه حدود ۳ میلیون کارگر به دلیل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، جان خود را از دست‌ می‌دهند.

استاد گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار دانشگاه تربیت‌مدرس ادامه داد: میزان مرگ و میر کارگران به دلیل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ بیش از ۵ درصد افزایش یافته است. بنابر بر گزارش سازمان بین‌المللی کار، بیشترین میزان مرگ‌ومیر کارگران به دلیل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار مربوط به بیماری‌های شغلی می‌شود که معادل ۲.۶ میلیون از ۳ میلیون مرگ‌ومیر سالانه حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در دنیا است. همچنین حوادث ناشی از کار که جزو مقوله ایمنی به حساب می‌آید موجب مرگ ۳۳۰ هزار کارگر در هر سال می‌شود. 

بیماری‌هایی که سلامت کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهند

رئیس انجمن بهداشت حرفه‌ای ایران با بیان اینکه برخی از بیماری‌ها تاثیر بیشتری بر سلامت کارگران دارند، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی_عروقی، سرطان و بیماری‌های تنفسی جزو مواردی هستند که سلامت کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ به نحوی که سه‌چهارم مرگ‌ومیرهای ناشی از کار مربوط به این بیماری‌های است.

وی با بیان اینکه «ساخت‌وساز»، «جنگل‌داری»، «کشاورزی» و «ماهیگیری» جزو پرخطرترین مشاغل  هستند، افزود: ۶۳ درصد از آسیب‌های شغلی منجر به مرگ برای مشاغل «ساخت‌وساز»، «جنگل‌داری»، «کشاورزی» و «ماهیگیری» است. 

وضعیت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در ایران

اصیلیان درباره وضعیت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار کشور اظهار کرد: وضعیت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار کشور نسبت به روزهای نخست انقلاب از وضعیت خوبی برخوردار است. بررسی وضعیت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار ایران در مقایسه با برخی از کشورهای منطقه  بیانگر این است که این مولفه، شرایط نسبتا خوبی دارد اما در مقایسه با کشورهای پیشرفته، با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

لزوم به‌روزرسانی قوانین سلامت محیط کار

وی با بیان اینکه قوانینی در زمینه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار تدوین شده، افزود: اگرچه قوانین حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار  کشور طی سال‌های گذشته بهبود یافته، اما با سطح مطلوب فاصله دارد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نسبت به ابلاغ قوانین سلامت محیط کار اقدام کرده و علاوه بر قوانین ابلاغی وزارت بهداشت، «قانون کار» نیز تدوین شده است. اگرچه قوانین ابلاغی وزارت بهداشت و قانون کار در کشور اجرا می‌شود اما این قوانین باید به‌روزرسانی شوند. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت حرفه‌ای و سلامت کار یک موضوع ضروری قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: به طور قطع، فرهنگ‌سازی سبب بهبود وضعیت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار می‌شود. فرهنگ توجه به نکات ایمنی باید در وهله نخست در میان کارفرمایان جاری شود؛ پس از آن، کارگران باید به نکات ایمنی و بهداشتی خود توجه ویژه داشته باشند. فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به نکات ایمنی باید در کانون توجه قرار گیرد و تلاش‌های فراوانی در این راستا محقق شود. 

اصیلیان گفت: سازمان بین‌المللی کار،  موضوع فرهنگ‌سازی توجه به سلامت را با توجه به میزان مرگ‌ومیر بیماری‌های و حوداث ناشی از کار در کانون توجه قرار داده و در این مسیر گام برمی‌دارد. سازمان بین‌المللی کار با توجه به ضرورت و اهمیت بهداشت حرفه‌ای و سلامت کار، ۲۷ آوریل را به عنوان روز جهانی «ایمنی و بهداشت حرفه‌ای» لحاظ کرده و هر ساله شعاری برای این روز تعیین می‌کند. سال گذشته، شعار «محیط کار سالم و ایمن، حق مسلم هر نیروی کار است» را انتخاب کرد.

تاثیر تغییرات اقلیمی بر محیط کار

وی درباره شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نیز اظهار کرد:  «تغییرات آب و هوایی» در کانون توجه شعار سال جاری قرار گرفته است. دخل ‌و تصرف و توسعه فعالیت‌های انسانی در کره زمین سبب تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن کره زمین شده و سبب بروز سیلاب، طوفان، کولاک و سونامی در نقاط مختلف کره‌زمین شده است. افزایش دمای کره زمین، تغییرات اقلیمی، افزایش اشعه ماورای بنفش خورشید و همچنین افزایش حشرات که عامل بیماری به حساب می‌آیند، می‌تواند برخی از محیط‌های کاری را تحت تاثیر قرار دهد.  

رئیس انجمن بهداشت حرفه‌ای ایران ادامه داد: کارگرانی که در مناطق رو باز فعالیت می‌کنند تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند. موضوع تاثیر تغییرات اقلیمی بر محیط‌های کار در کانون توجه سازمان بین‌المللی کار قرار گرفته است و با توجه به اهمیت این موضوع باید در داخل کشور نیز مهم قلمداد شود. سازمان محیط زیست، وزارتخانه‌های «بهداشت» و «کار» و انجمن بهداشت حرفه‌ای می‌توانند دست به دست یکدیگر دهند و در این زمینه اقداماتی انجام دهند. 

وی در پایان گفت: طرح جدید سازمان بین‌المللی کار، محیط کار سالم از سال جاری تا سال ۲۰۳۰ اجرا می‌شود و برای تحقق این منظور سه هدف در نظر گرفته است. نخستین راهبرد برای تحقق این موضوع، «بهبود چارچوب ایمنی و بهداشت کار» است. همچنین ۲ راهبرد «تقویت هماهنگ، مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه ایمنی و بهداشت کار» "OSH" و "تقویت OSH"  نیز به عنوان دیگر راهبردهای سازمان بین‌المللی کار در زمینه ارتقای سلامت محیط کار به حساب می‌آید. اگر به سه راهبرد سازمان بین‌المللی کار توجه کنیم به حد مطلوبی در زمینه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار نایل می‌آییم. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی