Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:32:43 GMT

برخورد دستگاه قضا با مجرمان جرائم خشن بسیارقاطع است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۷۷۲۴

برخورد دستگاه قضا با مجرمان جرائم خشن بسیارقاطع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، کورش زارعی، معاون قضایی دادگستری فارس  در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی وماه رجب  با تسلیت شهادت شهید رنجبر ازمأمورین نیروی انتظامی شیراز در برخورد با  اشرار و در راستای نظم و امنیت جامعه گفت:  بالاترین اعمال که فضیلت سنگینی هم دارد خدمت به مردم است و بالاترین خدمت ، خدمت قضایی، تامین امنیت و اجرای عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که فرصت ها محدود است و باید قدر فرصت ها را بدانیم  خاطر نشان ساخت: همه ما در هر پست و مقامی باید فرصت ها را غنیمت شمرده و در راستای خشنودی و رضایت خداوند در راستای خدمت رسانی  گره از مشکلات مردم باز کنیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از اقدامات دادستان سابق در خصوص مسئولیت سنگینی که برعهده دادستان گذاشته شده است گفت: دادستانی یکی از مسئولیت‌های سنگین در دستگاه قضایی است و قانونگذار بیش از ۳۰۰ وظیفه بر دوش دادستان نهاده که این مسئولیت‌ها بسیار متعدد، متنوع و بعضا سنگین است که می‌طلبد شخصی توانمند عهده‌دار این سِمت باشد.

زارعی در اد امه افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم دائما باید بر امور نظارت داشته باشد و بی‌تفاوت بر جرائم و تخلفات نباشد، اگر مجرمین و مفسدین  و مخلان نظم و امنیت بدانند که دادستان در همه حال حاضر و بر همه امور نظارت دارد احساس آرامش نخواهند کرد.

 وی یاد آور شد: دادستان باید احقاق حقوق عامه را در دستور کار خود قرار دهد و به عنوان نمونه اگر جاده‌ای  منجر به حوادث و سوانح رانندگی  و سبب از بین رفتن جان و مال مردم می گردد در راستای وظیفه ذاتی خود، احقاق حقوق عامه و حفظ  حقوق بیت المال به موضوع ورود نماید .

معاون قضایی دادگستری فارس توجه به  کاهش جمعیت کیفری زندان ها ،موضوع صلح و سازش و سرعت ودقت در رسیدگی به موقع پرونده های قضایی را برخی دیگر از موارد مهم و مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان حجت الاسلام والمسلمین موسوی دانست و به دادستان توصیه نمود: با متعرضین به نوامیس مردم، اشرار، مخلین نظم و امنیت و افرادی که منافع مادی خود را بر امنیت جامعه ترجیح می‌دهند در چارچوب قانون و بدون اغماض قاطعانه برخورد نمایند.

امین حشمتی، دادستان جدید شهرستان گراش، در این مراسم گفت: امیدوارم با  تعامل و همراهی با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر وظایف خطیر سمت دادستانی را به نحو شایسته انجام  داده و بتوانم پاسخ اعتماد ریاست دادگستری کل دادگستری استان  فارس را بدهیم.

وی درخصوص اجرای سیاست‌های قوه قضایه و پیگیری این سیاست‌ها گفت:  ان شاالله بتوانیم سیاست های مد نظر ریاست محترم قوه قضائیه را  در شهرستان گراش پیگیری و  در بحث حفظ و توجه به حقوق عامه، در جرائم قابل گذشت، بحث صلح و سازش با استفاده از ظرفیت روحانیت، شوراهای حل اختلاف، معتمدین بتوانیم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

دادستان جدید گراش با بیان این که با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد قاطع خواهیم کرد افزود: با همکاری اعضای محترم شورای تامین و با تعاملی که خواهیم داشت در تامین امنیت  گام  بر می داریم ومطمئن باشید با کسانی که بخواهند نظم و امنیت مردم را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع خواهیم کرد، خواب را از چشم کسانی که خواب را از چشم مردم می‌گیرند خواهیم گرفت.

گفتنی است در پایان این مراسم  از خدمات ۱۴ماهه‌ی سعید کشاورز، دادستان پیشین گراش، با لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری فارس قدردانی و امین حشمتی با حکم ریاست معظم  قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین اژه ای،  به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش معرفی شد.

لازم به ذکر است که  کورش زارعی معاون قضایی دادگستری استان فارس به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به همراه رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی لارستان، گراش، جویم ،خنج ، اوز و مهر  ضمن بازدید و سرکشی  هدفمند از زندان لارستان با مددجویان این زندان ملاقات وبه بررسی مشکلات و درخواست های آنان پرداختند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: جرائم تخلفات برخورد قاطع مجرمان شهرستان گراش معاون قضایی نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای معاونین دادستانی کل با حضور اعضا و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین موحدی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، وی را نمونه‌ای از انسان خردمند و عالم دانست و گفت: شهید مطهری در دوران زندگی پربرکت خویش، خدمات بسیار زیادی را به انقلاب اسلامی داشتند و انصافاً انتساب روز شهادت وی به روز معلم یک عنوان مناسب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه آثار شهید مطهری را مفید می‌دانستند، گفت: اندیشه‌های این شهید والامقام در عرصه‌های دینی و اجتماعی بسیار گران بها بوده و اگر نسل جوان ما با نگاه دینی و سیاسی شهید مطهری آشنا شوند جامعه‌ای فرهیخته‌تر و با بصیرت خواهیم داشت.

اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد

دادستان کل کشور در ادامه این جلسه با اشاره به طرح نور فراجا، گفت: باید فراجا و مسئولان قضائی در تمامی حوزه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند و اجرای صحیح طرح نور مستمر و اثربخش باشد.

باید قدردان حافظان امنیت بود

دادستان کل کشور، امنیت را یک نعمت الهی دانست و گفت: نفس وجود پلیس در جامعه امنیت‌ساز است و بدون حضور پلیس برای هیچکس امنیت معنا نخواهد داشت، پلیس هم امنیت‌ساز و حافظ امنیت است.

وی ادامه داد: مردم قدردان فرزندان خود در تمامی حوزه‌های امنیتی و انتظامی بوده و واقف هستند که با تلاش شبانه‌روزی حافظان امنیت است که در همه جای کشور پهناور امنیت و آسایش حرف اول را می‌زند. بنابراین، قانون هم از اقدامات آنان دفاع کرده است و تمرد از دستورات پلیس را جرم و قابل تعقیب می‌داند.

برخی در مقابل جنایات تروریست‌ها ساکت و مدافع مجرمان هستند

حجت الاسلام والمسلمین موحدی به انتقاد از رویه برخی افراد در حمایت از افراد مجرم پرداخت و گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور تحت القائات معاندین از یک مجرم حمایت می‌کنند، ولی در قبال جنایات تروریست‌های اجاره‌ای که اخیراً تعدادی از حافظان امنیت را به شهادت رساندند سکوت در پیش گرفته‌اند. این افراد اندک، غیرت و تعصب دینی، ملی و وطنی خود را زیر پا گذاشته و البته باید بدانند اقدامات آنان رصد می‌شود.

هیأت نظارت بر مطبوعات به وظیفه خود عمل کند

در ادامه دادستان کل کشور به لزوم حفظ امنیت روانی جامعه تاکید کرد و گفت: برخی از جراید و روزنامه‌ها عناوین و تیتر صفحه اول را عمداً به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ضمن اینکه برای معاندین خوشایند می‌شود، موجب ناامنی و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه نیز می‌گردد. با توجه به مسبوق به سابقه بودن این رفتار در برخی از جراید لازم است هیئت نظارت بر مطبوعات به فلسفه وجودی خود توجه کند و نظارت قانونی بر عملکرد و فعالیت مطبوعات را جدی بگیرد.

نهادهای مسئول بر فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فعالیت شبکه‌های معاند و صهیونیستی در فضای مجازی پرداخت و گفت: طبق قانون هر نوع همکاری با شبکه‌های معاند جرم است، لذا نهادهای نظارتی باید نسبت به شناسایی افرادی که با این شبکه‌ها همکاری دارند اقدام کنند و افراد مجرم را با مستندات، به دستگاه قضائی معرفی کنند

وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر بیش از گذشته در میدان روشنگری و مطالبه‌گری باشند

وی با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی گفت: امروز غرب و هم‌پیمانانشان از رژیم صهیونیستی که حقوق ملت فلسطین را به صورت گسترده تضییع می‌کند حمایت دارند، اما در کشور خود مخالف جدی آزادی بیان و اعتراض مردم و دانشجویان به توحش رژیم صهیونیستی هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: این کشورها با تمام وقاحت ادعای حقوق بشری دارند و کشورهای آزاد را متهم به نقض این حقوق کرده و علیه آنان قطعنامه صادر می‌کنند، در حالی که دست پلید آنان برای مردم آزادی‌خواه عالم رو شده و دیگر اعتباری حتی در بین مردم و ملت خود ندارند.

وی در پایان گفت: در این راستا وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر ایران باید فعال‌تر از گذشته، در عرصه بین‌الملل از حقوق ملت آزادی خواه دفاع کنند و نفاق مدعیان حقوق بشر را بیشتر به دنیا معرفی کرده و از مکانیسم‌های موجود برای محکومیت آنان استفاده کنند.

کد خبر 6094235

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر