Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - «جیک سالیوان» ادعا کرد که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین ممکن است هر لحظه رخ دهد و آمریکا بر این باور است که روسیه توانایی‌های انجام یک عملیات نظامی بزرگ علیه اوکراین را دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی در خصوص تحولات اوکراین گفت: «ما در حال افزایش تلاش‌های خود برای آماده‌سازی پاسخ به تشدید تنش‌های روسیه و در عین حال آماده سازی متحدانمان و حمایت از اوکراین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌ جمهور بایدن به روسیه یک مسیر دیپلماتیک پیشنهاد داده، اما ما برای همه احتمالات آماده هستیم.»

سالیوان با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در نظر گرفته‌اند ادعا کرد که این تحریم‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر چین هم تاثیر خواهند داشت!

طی ماه‌های گذشته تنش میان آمریکا و ناتو با روسیه بالا گرفته است و دو طرف نیرو‌های رزمی را به مرز‌های اوکراین اعزام کرده‌اند. در همین راستا آمریکا سربازان خود را به لهستان و آلمان اعزام کرده و روسیه نیرو‌های خود را به شبه جزیره کریمه فرستاده است.

آمریکا و رسانه‌های تحت اختیار آن به قدری بر طبل جنگ کوبیده‌اند که امروز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، کی یف در عرض ۷۲ ساعت سقوط خواهد کرد و شکست خواهد خورد. همچنین دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود در گزارشی مدعی شدند که روسیه ۷۰ درصد از توان نظامی لازم برای حمله به اوکراین را در مرز‌ها مستقر کرده و هر روز در حال تجهیز گروه‌های تاکتیکی جدید در این مناطق است.

علی رغم ادعا‌های آمریکا و متحدانش روسیه بار‌ها گفته است که هیچ برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و غرب به جای دامن زدن به این اختلافات بهتر است خواسته‌های امنیتی مسکو را پاسخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اروپای شرقی تحولات اوکراین روابط روسیه و آمریکا تنش روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد