Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین امضا و تنفیذ قرارداد توسعه و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی سهراب با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری، بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت انرژی دانا در حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت برگزار شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شانا، امروز آیین امضا و تنفیذ قرارداد توسعه و بهره‌برداری از میدان مشترک نفتی سهراب با ارزشی معادل ۸۰۰ میلیون دلار، با حضور سید ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این قرارداد، شرکت ملی نفت ایران، تأمین مالی، توسعه و بهره‌برداری از میدان مشترک نفتی سهراب را در قالب الگوی جدید قرارداد‌های نفتی به شرکت انرژی دانا واگذار کرد.

این قرارداد با هدف تولید تجمعی ۱۶۰ میلیون بشکه نفت‌خام از میدان مشترک نفتی سهراب، بین دو شرکت تنفیذ شده است.

با تکمیل مرحله توسعه این طرح، تولید از این میدان به ۳۰ هزار بشکه در روز برسد، شایان ذکر است تولید تجمعی در دوره ۲۰ ساله قرارداد ۱۶۰ میلیون بشکه برآورد می‌شود که با در نظر گرفتن قیمت نفت‌خام معادل ۵۰ دلار برای هر بشکه، ارزش نفت‌خام اضافی قابل استحصال در طول دوره قرارداد (بدون احتساب ارزش گاز همراه تولیدی)، ۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

طرح توسعه میدان نفتی سهراب، مشتمل بر برنامه تخلیه طبیعی و حفاری ۲۰ حلقه چاه جدید، تجهیز ۱۴ چاه به پمپ درون چاهی، یک ایستگاه تقویت فشار با پمپ‌های سه‌فازی، خط لوله انتقال نفت‌خام و احداث واحد تفکیک‌گر و اندازه‌گیری در مجاورت واحد بهره‌برداری غرب کارون خواهد بود؛ این در حالی است که وجود پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های محیط زیستی و امنیتی در میدان نفتی سهراب، توسعه این میدان را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده است.

طرح کلی جانمایی و توسعه میدان مشترک نفتی سهراب با حفظ ملاحظاتی در جهت کاهش حداکثری مداخله در فضای محافظت شده هورالعظیم و حفظ شرایط طبیعی منطقه انجام می‌شود.

با اجرای کامل این طرح،   ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام کشور و حفظ سرمایه ملی در میادین مشترک، حمایت مؤثری از تولید داخلی انجام خواهد شد که این موضوع نقش چشم‌گیری در توانمندسازی روزافزون شرکت‌های داخلی و بهره‌مندی بیشتر از توان متخصصان و سرمایه‌انسانی ایرانی و بومی داشته و زمینه‌های اشتغال گسترده‌ای را در استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

 تنفیذ قرارداد توسعه و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی سهراب برای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های ششم توسعه و با تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در چارچوب تولید حداکثری و تسریع در توسعه میدان‌های مشترک با کشور‌های همسایه انجام شده است.

تنفیذ این قرارداد همچنین به‌منظور مقابله با آثار منفی نوسان درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز و برای توجه به راهبرد‌هایی همچون انتخاب مشتریان، ایجاد تنوع در روش‌های فروش و افزایش صادرات گاز و افزایش مشارکت بخش خصوصی در فروش نفت وگاز انجام شده است.

میدان مشترک نفتی سهراب واقع در شمال غربی شهر اهواز در استان خوزستان و در امتداد مرز ایران و عراق است. این میدان نفتی با میدان نفتی هویزه در کشور عراق مشترک است و از چندی پیش فعالیت‌های توسعه در سمت عراقی آغاز شده است.     بیشتر بخوانید: بیش از۷ هزار قلم کالا با هم‌افزایی شرکت ملی حفاری و مراکز پژوهشی ساخته شد

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت قرارداد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت قرارداد توسعه و بهره برداری شرکت ملی نفت ایران میدان نفتی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی پتروشیمی‌ها در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: در شرایط خاص شرکور که ما در جنگ اقتصادی هستیم حرکت روبه جلو جای شکر گذاری دارد.

وی ادامه داد: ما در نعمت خدادادی منابع طبیعی را داریم و شکر این نعمت ایجاب می‌کند که از این منابع خوب استفاده کنیم و استفاده از این منابع هیدروکربنیک ایجاد ارزش افزوده از آنهاست. علارقم جنگ اقتصادی وزارت نفت کار‌های بزرگی انجام داده است. در صنعت پتروشیمی نیز این توان وجود دارد و تعداد زیادی از آنها بدون وجود کمک خارجی موفق به انجام کار‌های فنی و توسعه‌ای شده است.

مهدوی تاکید کرد: ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت از کار‌های بزرگ وزارت نفت بود. برای رفع مشکل ناترازی گاز جز سرمایه گذاری برای توسعه میادین گازی و صرفه جویی راهی نبود و برای هر دو قسمت پتروشیمی‌ها اعلام آمادگی کردند. این تفاهم برای توسعه اقتصاد ملی بسیار مهم است و قطعا باعث پیشرفت خواهد شد شعار سال جهش تولید است و این امر الزامات دارد و از مهمترین آنها به ایجاد فضای کسب و کار می‌توان اشاده کرد. بخش خصوصی باید وارد کار شود چرا که خودش نیازمند این کار است و باعث رشد کشور نیز خواهد شد.  

وی ادامه داد: مبادا قرارداد‌ها طوری شود که فردا شورای استان‌ها دستورات خارج از عرفی را برای تغییر روند قرارداد‌ها صادر کنند و از وزیر محترم برای مراقبت از این امر تقاضا دارم. پتروشیمی صنعت پیشران کشور و مزیت کشور است و باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده