Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی محمدیان امشب در جلسه ستاد مدیریت و کنترل کرونای مشگین شهر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سویه اومیکرون شبیه سرماخوردگی بوده و قدرت سرایت و میزان مراجعات سرپایی در این بیماری بیشتر است و ۲۰ درصد کودکان را درگیر می‌کند.

وی ضمن تاکید بر مقدم بودن اصل پیشگیری و بهداشت بر درمان افزود: در بحث بهداشتی رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون مهم بوده و مهم‌ترین مساله در حوزه درمان، مدیریت بیماران سرپایی، تامین دارو، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی است و تزریق دز سوم واکسن تا ۹۰ درصد از این بیماری پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به شیوع بیماری کرونا در طی دو سال گذشته و تجربیات تلخ و شیرین این بیماری در کشور و استان بیان کرد: در اوایل شیوع این بیماری مشکلات متعددی در حوزه سلامت جهت مقابله با این بیماری وجود داشت که با تکیه بر جوانان دانشمند ایرانی و نگاه به داخل، توانستیم در زمینه تولید واکسن، تجهیزات پزشکی، ونتیلاتور، کیت‌های تشخیصی و سایر وسایل مورد نیاز توانمند شویم. 

وی از مسؤولان شهرستان خواست به صورت جهادی و دلسوزانه وارد میدان شده و در ایجاد حساسیت بیشتر در این شهرستان تلاش کنند.

محمدیان ضمن تجلیل از خدمات و زحمات مدافعان سلامت تصریح کرد: کارکنان بهداشتی و درمانی با حداقل امکانات و حتی با وجود ابتلا به کرونا در طول دو سال گذشته، همچنان با دبسوزی ارائه خدمات کردند که لازم است از تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان قدردانی کنیم.

میزان استفاده از ماسک در مشگین شهر ۲۰ درصد است

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان مشگین شهر بیان داشت: یکی از علل مهم این وضعیت، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، متاسفانه میزان استفاده از ماسک در این شهرستان حدود ۲۰ درصد است.

محمدیان ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین اصناف و مراکز خدمت‌رسان پایین بوده و فضاسازی و حساسیت‌زایی مناسب در این شهرستان به نحو مناسب مشاهده نمی‌شود، نباید سلامت جامعه را با عقاید شخصی و نگرش متعصبانه و اشتباه عده‌ای به خطر انداخت و حتما هم ارائه‌دهندگان خدمت و هم گیرندگان خدمت، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. 

تالارها و غذاخوری‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد

وی  تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان باید اماکن خدمت‌رسان و پرتجمع مثل تالارها و غذاخوری‌ها و استخرها و ... با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و در واکسیناسیون متولیان این مراکز بیشتر دقت شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فعالیت مراکز بهداشتی تا ساعت ۱۲ شب برای مراجعه بیماران سرپایی را از جمله اقدامات مهم در این شهرستان دانست و تصریح کرد: داروخانه‌های غیرشبانه روزی به مدت دو هفته تا ۱۲ شب و همچنین در روزهای تعطیل فعالیت خواهند داشت. 

متخصص طب اورژانس در بیمارستان مشگین شهر مستقر می‌شود

تامین نیروی انسانی از قبیل پزشک، پرستار، نیروهای خدماتی، تجهیز بخش ICU بیمارستان ظرف چند روز آینده، پرداخت کارانه کادر درمان و بهداشت از جمله مواردی بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص آن گزارشی ارائه داد و گفت: یک نفر پزشک متخصص طب اورژانس نیز در شرف هماهنگی بوده و اورژانس بیمارستان نیز جهت ارائه خدمات مطلوب، دوپزشکه خواهد شد.

محمدیان بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین سلامت تاکید کرده و افزود: باید موارد مهم در حوزه سلامت شهرستان اولویت‌بندی شده و از خیرین سلامت نیز در تجهیز و تکمیل کمبودهای مربوط به بهداشت و درمان شهرستان بهره جست.

عذرخواهی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مردم مشگین شهر 

وی از ایجاد اختلال چند ساعته در خدمت‌رسانی به بیماران در روز جمعه گذشته از مردم شهرستان عذرخواهی کرده گفت: ما خودمان را خدمتگزار مردم می‌دانیم و در مقابل کوتاهی‌ها و کمبودها، از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

در این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین شهر ضمن تجلیل از مدافعان سلامت و مجموعه دانشگاه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در جهت مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان ارائه داد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وضعیت قرمز علی محمدیان خیرین سلامت متخصص طب اورژانس اومیکرون سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشگین شهر ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!