Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از تلاش آمریکا برای تشدید تنش در منطقه بالتیک با اعزام نیروهای هوابرد بهجنوب شرقی لهستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عصر یکشنبه از ورود صدها نفر از نیروهای هوابرد ارتش آمریکا در جنوب شرقی لهستان نزدیک مرز با اوکراین خبر دادند.

به گزارش وبگاه «لایو مینت» به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ۱۷۰۰ نیروی ویژه ارتش آمریکا در لهستان پیاده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای پیاده نظام هوابرد لشکر ۸۲ هوابرد با هواپیمای بوئینگ ارتش ایالات متحده وارد فرودگاه «جاسیونکا» شدند.

بایدن دستور داده نیروهای آمریکایی بیشتری در لهستان، رومانی و آلمان مستقر شوند تا به متحدان و دشمنان خود پایبندی آمریکا به جناح شرقی ناتو را در بحبوحه افزایش تنش ها بین روسیه و اوکراین نشان دهند. این لشکر می تواند به سرعت در عرض ۱۸ ساعت مستقر شود و اهداف مهم را مراقبت کند.

در روزهای گذشته، هواپیماهای آمریکایی تجهیزات و نیروهای لجستیکی را به فرودگاهی که در ۹۰ کیلومتری مرز لهستان با اوکراین قرار دارد، آوردند.

در همین رابطه وزیر خارجه لهستان از احتمال استقرار نظامیان روسیه در این کشور همزمان با تشدید تنش در منطقه بالتیک خبر داد و گفت، باید برای این واقعیت آماده شد که نیروهای روسیه در بلاروس باقی می‌مانند. «زبیگنیو راو» وزیر امور خارجه لهستان  در مصاحبه‌ای پس از سفر خود به ایالات متحده گفت که ورشو باید برای این واقعیت آماده شود که نیروهای روسیه در بلاروس باقی خواهند ماند.

وزیر خارجه لهستان در این گفت‌وگو اظهار داشت که دیدارش با بلینکن مربوط به استقرار احتمالی نیروهای روسیه در بلاروس است.

وی افزود: «با توسعه نامطلوب اوضاع، ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که اکنون از یک سو در استان کالینینگراد و از سوی دیگر در بلاروس نیروهای روس خواهیم داشت».

نیروهای هوابرد آمریکا وارد لهستان شدند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لهستان یا به طور کلی ناتو، برنامه‌ها و اقداماتی را برای انطباق با این وضعیت جدید آغاز کرده است، به عنوان مثال در مورد استقرار نیروها در منطقه، گفت که لهستان در تلاش است متحدان خود را متقاعد کند که این کار را انجام دهند.

علی‌رغم تاکید روسیه بر نداشتن هیچ برنامه‌ای برای تجاوز به خاک اوکراین، دولت آمریکا همچنان بر ادعاها درخصوص احتمال انجام‌شدن این حمله اصرار دارد.

دو مقام آمریکایی شامگاه شنبه گفتند که روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت رزمی را در اختیار دارد که برای تهاجم تمام عیار به اوکراین نیاز دارد و گروه‌هایی از گردان‌های تاکتیکی بیشتری را به مرز با همسایه خود می‌فرستد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، خبر دادند در دو هفته گذشته تعداد گروه‌های گردان‌های تاکتیکی در منطقه مرزی با اوکراین از ۶۰ گروه تا روز جمعه به ۸۳ نفر رسیده است و ۱۴ گروه دیگر در حال حرکت به منطقه هستند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا فقط به تنش‌ها دامن می‌زند، از واشنگتن خواست دست از تنش‌زایی در مسئله اوکراین بردارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت لهستان ارتش آمریکا بلاروس کاخ کرملین دیمیتری پسکوف دولت آمریکا اروپا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروهای هوابرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به واشنگتن درباره هرگونه حماقت علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ راه امنی در منطقه نخواهند داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره هرگونه حماقت جدید از جانب آمریکا علیه یمن به واشنگتن هشدار داد.

العزی با انتشار توییتی اعلام کرد که یمن کاملا از اقدامات خصمانه‌ای که آمریکا در حال برنامه ریزی برای آن است آگاهی دارد و این کشور را مسئول عواقب هرگونه حماقت آن می‌داند.

این مقام یمنی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه جدید، هیچ راه امنی در منطقه نخواهد داشت و منافع آمریکا در منطقه هدفی اصلی برای همه آزادگان خواهد بود.

معاون وزیر خارجه دولت صنعا به واشنگتن اخطار داد که به تحرکات خصمانه خود ضد یمن پایان دهد؛ پیش از آن که این افکار شکست خورده، آمریکا را وارد جهنمی طولانی مدت کند.

این درحالی است که شب گذشته یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است. نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

همچنین بامداد امروز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

به گفته یحیی سریع، «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم به این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از یک عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند