Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، فاز دوم کارخانه آب آشامیدنی و طرح پرورش ماهی مزرعه بعثت بردسیر مربوط به انجمن حمایت زندانیان کرمان با حضور رئیس کل دادگستری استان، امام جمعه بردسیر وجمعی از مدیران استان در بردسیر افتتاح شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: دشمنان هر چه در توان داشته اند از سازوکار‌های نظامی، کودتا، تجزیه طلبی تا تحریم اقتصادی را برای زمین گیر کردن این انقلاب ونظام به کار برده اند، اما با اراده حضرت حق تمامی این توطئه‌ها به شکست منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یدالله می گوید: دستاورد‌های انقلاب بیشمار است و التبه دشواری‌های این مسیر نیز کم نیستند و ملت دارد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و مسیر تعالی و رشد خود ادامه می‌دهد.
او  با اشاره به اینکه زندان ابزاری برای تامین امنیت جامعه و مقابله با بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی است، گفت: این ابزار باید به شکل مناسب مورد استفاده قرار گیرد، زیرازندان یک دارو است که عوارض دارد و اگر مردم، جامعه و حاکمیت از عوارض آن مراقبت نکنند و آن را کاهش ندهند، تبدیل به سمی مهلک می‌شود و نه تنها امنیت آور نخواهد بود بلکه تولید ناامنی نیز می‌کند.

موحد می گوید: وقتی فردی به لحاظ ارتکاب جرم در معرض اتهامی قرار می‌گیرد و به اشکال قانونی وارد زندان می‌شود و به عنوان مددجو وارد زندان‌ها می‌شود یکی از مسائل جدی در رابطه با وی؛ اصلاح و بازپروری فرد به جامعه است و در این رابطه باید حس مسئولیت پذیری وی را ارتقا دهیم تا دچار یاس و ناامیدی نشود و برای دستیابی به این مهم نیز باید برنامه‌های آموزشی، حرفه آموزی و فرهنگی اجرایی شود.

رئیس دادگستری استان با اشاره به این مطلب که ۷۲ درصد زندانیان ما متاهل هستند، گفت: تعداد قابل توجهی از این خانواده‌ها بی بضاعت هستند و با ورود سرپرست خانواده به زندان، با مشکلات مضاعفی روبرو می‌شوند.

او می گوید : ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان به منظور کمک به خانواده‌های زندانیان فعال هستند و این در حالی است که این دو نهاد، هیچ اعتبار دولتی ندارند و همواره باید با اقدامات اقتصادی درامد حاصل کرده و در اختیار افراد تحت پوشش قرار دهند.

او به او  راه اندازی فاز دوم کارخانه آب معدنی بردسیر، به افتتاح مزرعه پرورش ماهی نیز اشاره کرد وگفت: در این مزرعه طی شش ماه آینده ۵۰ تن ماهی تولید و در آمد آن در بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: همه این خانواده‌ها خواهران و برادران دینی ما هستند که اگر برای کمک به معیشت، تحصیل، درمان و. آن‌ها از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن بهره برداری نشود، مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

او گفت: همواره تاکید داریم که خانواده زندانیان که مرتکب جرم نشده اند و لزوم حمایت از آن‌ها اصلی پذیرفته شده است.

موحد می گوید: خیرانی هستند که قطعا خداوند عنایت خاصی به آن‌ها را داشته تا بتوانند زمینه اشتغال خانواده‌های زندانی بی بضاعت را فراهم کنند و مایه امید این خانواده‌ها می‌شوند.

به گفته او، زمینه اشتغال تعدادی از خانواده‌های مددجویان زندان‌ها نیز در کارخانه آب معدنی فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: خانواده‌های زندانیان در نبود سرپرست خانواده با چالش‌های فراوانی روبرو هستندو امیدواریم بتوایم از محل این فعالیت‌های اقتصادی به آن‌ها کمک کنیم.

سید مجتبی حسینی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد زندانیان استان متاهل هستند و از این تعداد ۸۵ درصد از خانواده‌های آن‌ها در شرایط دشوار زندگی هستند، گفت: ۱۱ دفتر انجمن در شهرستان‌های استان کرمان فعال است و تلاش می‌شود که این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۳ مرکز افزایش یابد.

به گفته او، ۴۶ درصد از خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفته اند که تا پایان سال به ۷۵ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری پرورش ماهی دادگستری استان استان کرمان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته