Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- هیات اول مستشاری دیوان محاسبات کشور پس از بررسی پرونده واگذاری این پالایشگاه، نحوه واگذاری را تأیید و سازمان خصوصی سازی را از هرگونه اتهام تبرئه کرد. از آنجا که دیوان محاسبات کشور به عنوان ناظر دولت در موضوعات مالی کشور است تصمیم این دیوان فصل الخطاب در مورد صحت این واگذاری و رعایت غبطه دولت و اموال موضوع واگذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه قیمت گذاری و اهلیت خریدار دو مبحث مهمی بود که مورد بررسی قرار گرفت و حال دیوان محاسبات کشور نیز با صدور رأی، نحوه واگذاری را تأیید و سازمان خصوصی سازی را از هرگونه اتهام تبرئه کرد.

در حکم دیوان محاسبات و درخصوص نحوه قیمت‌گذاری آمده است: پس از برگزاری چند مرتبه مزایده براساس ارزش روز خالص دارایی ها، ارزش ویژه دفتری و ارزش سود آوری که موفقیت آمیز نبود، در نهایت در نوبت چهارم با قیمت ٢/١٠٠ میلیارد ریال و با اختلاف ٢۵٠ میلیارد ریال بیشتر از قیمت نفر دوم واگذار شده است و در قیمت‌گذاری صورت گرفته بدهی های قبلی پالایشگاه نیز به عهده خریدار بوده که از سوی خریدار نیز تاکنون عمده بدهی های قبلی پالایشگاه پرداخت و تسویه شده است و متاسفانه در صحبت‌های اعلامی موضوع پرداخت بدهی ها اعلام نمی‌شود. 

همچنین بر اساس رسیدگی‌های قضایی صورت گرفته و قرار نهایی صادره از ناحیه شعبه ٣ بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٨ تهران درخصوص گزارش سازمان بازرسی کل کشور حاکی از فقدان اشکالات جدی که موجب فسخ قرارداد باشد یا سوءجریانات درخصوص نحوه واگذاری پالایشگاه مذکور می‌باشد.

براساس ماده ٣ آیین نامه یاد شده درصورتی که برای سهام عرضه شده خریداری به قیمت پایه سهام وجود نداشته باشد، هیأت واگذاری می‌تواند قیمت‍‌های پایین‌تری را انتخاب و اعلام نماید.

براساس نامه سازمان بازرسی کل کشور به عنوان وزیر وقت امور اقتصاد و دارایی، پالایشگاه مذکور سه مرحله عرضه شده است که بدلیل عدم وجود متقاضی به فروش نرسیده است لذا باتوجه به مراتب فوق، قوانین و مقررات مربوط در واگذاری رعایت گردیده و ورود ضرر و زیان به دولت متصور نمی‌باشد و موجبی برای ابطال یا فسخ قرارداد وجود ندارد.

در رأی دیوان محاسبات کشور درخصوص اهلیت خریدار آمده است: آرای قطی مراجع قضایی به شرح فوق حاکی از رد شکایت به عمل آمده در خصوص عدم اهلیت خریدار می‌باشد.

به موجب مواد ٢ و ٣ دستورالعمل روش انتخاب مشتریان استراتژیک مصوب ١٣٩٣ هیأت واگذاری تعیین استراتژیک بودن و شرایط خاص برای مشتریان استراتژیک از اختیارات هیأت واگذاری می‌باشد که در واگذاری پالایشگاه های تبریز، لاوان، شیراز، بندرعباس و... که دارای ظرفیت به مراتب بیشتری از پالایشگاه کرمانشاه می‌باشند نیز هیأت واگذاری هیچ یک را واجد شرایط استراتژیک ندانسته و غیر از اهلیت عمومی همه مزایده‌ها شرایط خاص دیگری پیش بینی ننموده است.

انتهای پیام/ ط.پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه پتروشیمی دیوان محاسبات دیوان محاسبات کشور هیأت واگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

سجاد امینی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم واگذاری ۱۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در فرمانداری قصرشیرین، گفت : به منظور ساخت مسکن ملی به متقاضیان تایید شده، ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته آماده سازی شد و واگذاری زمین برای ساخت به ۳۵ هزار خانوار آغاز شده و از این حیث کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه نهم را دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه واگذاری مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت استان کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

محمد نجفی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند که به همین منظور نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده و روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین در دست اقدام است.

وی گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که امروز ۱۱ مورد زمین به متقاضیان واگذار شد و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است که به زودی تحویل آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!