Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:48:28 GMT

وقتی مانه به دروازه‌بان مصر مشاوره غلط می‌دهد!

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۹۵۹۵

وقتی مانه به دروازه‌بان مصر مشاوره غلط می‌دهد!

محمد ابو جبل یا همان گاباسکی مصری‌ها در دقایق ابتدایی فینال بار دیگر ناجی کارلوس کی‌روش و هم‌تیمی‌هایش شد.

به گزارش "ورزش سه"، فینال جام ملت‌های آفریقا 2021 در شرایطی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی شوک بزرگی به مصری‌ها وارد شد. در حالی که هنوز یخ بازی آب نشده بود فرار از سمت چپ مهاجم سنگال سبب شد انگشت داور نقطه پنالتی را به سود هم‌تیمی‌های سادیو مانه نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در دقیقه چهار سالیو سیس فرار سریعی از سمت چپ ترتیب داد که تکل بلند عبدالمنعم او را در محوطه جریمه سرنگون ساخت و شانس بزرگ گلزنی به تیم ملی مصر با دفاع مستحکمش، درِ خانه سنگال را زد.

 

همان طور که انتظار می‌رفت سادیو مانه توپ را برداشت تا آن را روی نقطه پنالتی بکارد اما قبل از ضربه صحبت‌های محمد صلاح و پس از آن سادیو مانه با گاباسکی، دروازه‌بان مصر، صحنه بسیار جالبی را خلق کرد.

 

 

 

 

 

صلاح درحالی که جلوی دهانش را با دست گرفته بود در خصوص نحوه زدن پنالتی سادیو مانه که مدت زیادی با او در لیورپول هم‌بازی است، مشورت می‌داد. در همین بین مانه با آمدن به سوی صلاح و گاباسکی با انگشت سمت چپ دروازه‌بان را نشان داد و به نوعی جهت زدن ضربه‌اش را برای گلر مصر مشخص کرد. 

 

با این حال تلاش کاپیتان سنگال در برهم زدن تمرکز محمد ابوجبل، چهره دوست داشتنی این روزهای مصر، کارساز نبود. گاباسکی مثل همیشه با اعتماد به نفس در ضربه پنالتی ظاهر شد و با قد و قامت منحصر به فردش یکی از برترین مهاجمان لیگ جزیره را به چالش کشید. دروازه‌بان مصر با تشخیص دقیق ضربه محکم مانه را که وسط و کمی متمایل به سمت راستش بود را مهار کرد و شگفتی‌سازی خود در این تورنمنت را تکمیل کرد.

 

گاباسکی که که گلر دوم تیم کی‌روش محسوب می‌شد پس از مصدومیت محمد الشناوی مقابل ساحل عاج به میدان رفت و در آن بازی یک پنالتی را با یک دست مهار کرد. او مقابل کامرون میزبان در نیمه نهایی نیز دو ضربه پنالتی را مهار کرده بود و حالا در فینال نیز در جریان بازی مهارت فوق‌العاده‌اش در پنالتی‌گیری را به رخ کشید.

تیم ملی سنگال سادیو مانه لیورپول

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی سنگال سادیو مانه لیورپول سادیو مانه دروازه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مجتبی حسینی علی‌رغم نمایش فنی برتر و حملات پرشمارتر نسبت به پرسپولیس تا دقیقه 85 نتوانستند به گل برسند تا اینکه مهدی لیموچی قفل دروازه قرمزها را شکست و ارسال احسان قهاری از جناح راست زمین و رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه را با شوت روی پای تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا امیررضا رفیعی مثل همه تماشاگران نظاره‌گر این صحنه باشد.

اما درخشش مهدی لیموچی به همین‌جا ختم نشد و او که نقش اصلی در ایجاد حملات آلومینیوم را داشت، بازهم خط دفاعی پرسپولیس را به دردسر انداخت و توانست با نفوذهای سریع و استفاده از تکنیک بالای خود وارد محوطه جریمه شود و موقعیت‌سازی کند که بهترین اتفاق را در لحظات پایانی رقم زد.

گل اول آلومینیوم مقابل پرسپولیس توسط لیموچی امیدها را به اردوی ایرالکو برگرداند و آنها توانستند بازی را به وقت‌های اضافه بکشند، اما او سعی داشت در دقیقه 120 هم یک خطا در محوطه جریمه بگیرد که داور برخورد او و گئورگی گولسیانی را خطا تشخیص نداد ولی لحظاتی بعد این بازیکن زهرش را دوباره به قرمزها ریخت.

لیموچی که در این فصل جزء بهترین‌های آلومینیوم بوده و به پیراهن تیم ملی هم رسید، در لحظات پایانی دیدار مقابل پرسپولیس پاس در عمق به سمت چپ محوطه جریمه را با حرکت سریع خود تبدیل به موقعیت جدی کرد که پاس در عرض او با ضربه علیرضا نقی‌زاده تبدیل به گل شد تا بازی به پنالتی‌ها برود.

لیموچی که در فصل جاری لیگ برتر پنج گل به ثمر رسانده، سه پاس گل داده و دو پنالتی گرفته بود، در دیدار مقابل پرسپولیس هم علاوه‌بر یک گل حساس و یک پاس گل حیاتی، پنالتی خود را هم به تور دروازه چسباند و نقش مهمی در صعودشان داشت.

دیگر خبرها

  • طلسم دورتموند: پی‌اس‌جی هر چه می‌زند گل نمی‌‌شود
  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)
  • گلزنی سادیو مانه از روی نقطه پنالتی در حضور کریستیانو رونالدو (النصر 2-0 الخلیج)
  • تلاش ناموفق جود: تمرکز کین به هم نخورد! (عکس)
  • نیمه دوم طوفانی بایرن: کامبک در ۴ دقیقه! (عکس)
  • شیطنت بن وایت هنگام ضربه پنالتی سون هیونگ مین در دیدار تاتنهام و آرسنال / فیلم
  • با اولین هت‌تریک فصل: لوا مدعی پی‌چی‌چی شد (عکس)
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!