Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس، گروه شهری: انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون است و اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی با فاصله گرفتن از زمان پیروزی انقلاب بیش‌تر می‌شود. دستاوردهایی که در حوزه شهری هم اندک نیست و روز به روز در حال افزایش است و اکنون مدیریت شهری جدید و شورای ششم هم به آن توجه ویژه دارد.

انتخابات شورای ششم شهر و روستا 28 خرداد سال جاری برگزار شد.این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت 21 نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند. فعالیت شورای شهر ششمی‌ها در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد آغاز شد و مهم ترین اولویت آنها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت. اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. پس از یک ماه حکم علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور دولت رئیسی ابلاغ شد و  11 شهریور به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد. طی این مدت برنامه های زیادی به صورت جهادی، فوری و انقلابی توسط شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است.

بر همین اساس درباره بهره برداری از ایستگاه های جدید مترو، خرید و بکارگیری 110 دستگاه اتوبوس جدید، نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی فرسوده،جزئیات رویکردی تحولی در حوزه حمل و نقل،  انتقال پایانه های مسافربری به خارج تهران، دستاوردهای  چله انقلاب اسلامی در حوزه حمل و نقل در شهر تهران با  سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به بحث و گفت وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

 اقدامات فوری و ضربتی در حمل و نقل عمومی

جناب شفیعی حوزه حمل و نقل یکی از حوزه های مهم شهرداری تهران محسوب می شود و شهروندان در این بخش مطالبات زیادی دارند مدیریت شهری جدید برای برون رفت از از وضعیت فعلی حمل و نقل پایتخت و بهبود آن چه تصمیماتی دارد؟

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری با بهره‌گیری از توان اجرایی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و به منظور اتخاذ راهکاری کوتاه‌مدت جهت برون‌رفت از وضعیت فعلی حمل و نقل پایتخت و بهبود آن نسبت به برنامه‌ریزی اقدامات در سطح فوری و ضربتی تا پایان سال جاری و سطح کوتاه‌مدت تا پایان سال آتی اقدام کرده است.

توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات در سامانه مترو/بازسازی و اورهال ناوگان مترو و اتوبوس

بر این اساس و به عنوان راهکاری فوری و ضربتی، برنامه‌ریزی لازم در 6 ماهه دوم سال 1400 در محورهای متعدد از قبیل توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات در سامانه مترو با تأکید بر افزایش دسترسی‌ها، توجه ویژه به بازسازی و اورهال ناوگان مترو و اتوبوس با هدف حفظ سطح فعلی خدمات و افزایش ایمنی در سامانه‌های مذکور، توسعه ناوگان اتوبوسرانی از طریق خرید مستقیم، بهبود وضعیت و احیای ناوگان سامانه جانبازان و معلولین، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی با اهرم‌های تشویقی و سایر اقدامات مرتبط صورت پذیرفته است.

بهره‌‌برداری از دو ایستگاه 17 شهریور و بوستان گفتگو در خط 7 مترو تا پایان سال

تا پایان سال چه اقداماتی در حوزه حمل و نقل به ویژه مترو در دستور کار دارید؟

در این چارچوب پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل پایتخت در مهلت محدود باقیمانده تا پایان سال باشیم که از آن جمله می‌توان بهره‌‌برداری از دو ایستگاه 17 شهریور و بوستان گفتگو در خط 7 مترو تا پایان سال کما اینکه از آغاز دوره جدید مدیریت شهری ایستگاه‌های شهید رضایی در خط 6 مترو و ایستگاه توحید در خط 7 مترو به بهره‌برداری رسیده است.

 بهره‌برداری از 6  ورودی دوم در ایستگاه‌های مترو

همچنین بهره‌برداری از 6  ورودی دوم در ایستگاه‌های مترو من جمله ورودی‌های دوم واقع در ایستگاه‌های بریانک، مولوی، اشرفی اصفهانی و یادگار امام (ره) تا پایان سال در حالی که تاکنون 5 ورودی دوم نیز در ایستگاه‌های بعثت، مرزداران، برج میلاد، مهدیه و رودکی افتتاح گردیده‌اند.

بهره‌برداری از فاز نخست پایانه اکباتان/قرارداد خرید 113 دستگاه واگن مترو 

بهره‌برداری از فاز نخست پایانه اکباتان در خط 4 مترو تا پایان سال و اجرایی‌سازی قرارداد خرید 113 دستگاه واگن مترو به صورت مستقیم از سوی شهرداری تهران همچنین آغاز تعمیرات اساسی یا اورهال 8 رام قطار  AC، یک رام قطار DC و 5 واگن دوطبقه  که تاکنون 4 رام قطار AC  و یک واگن دو طبقه اتمام یافته و در کنار آن تکمیل بخشی از موجودی قطعات یدکی مورد نیاز تعمیرات اساسی ناوگان و تجهیزات مترو نیز در برنامه قرار دارد.

 خرید و بکارگیری 110 دستگاه اتوبوس جدید

سرانجام خرید اتوبوس های جدید به کجا رسید؟

ببینید ان شالله و بر اساس برنامه های انجام گرفته خرید و بکارگیری 110 دستگاه اتوبوس جدید از قرارداد 175 دستگاهی که 65 دستگاه باقیمانده آن نیز تا پایان سال به چرخه بهره‌برداری افزوده خواهد شد. البته بازسازی 249 دستگاه اتوبوس تاکنون و آماده به کارکردن 900 دستگاه اتوبوس دوکابین در آذر ماه از دیگر برنامه ها در این راستا بوده است.همچنینی تعویض مخازن CNG 500 دستگاه اتوبوس گازسوز که از دی ماه با رفع موانع و انجام هماهنگی‌های لازم به طور جدی آغاز شده و تاکنون 104 دستگاه آن انجام شده که با توجه به صدور تأییدیه استاندارد آن‌ها، با اخذ معاینه فنی به چرخه بهره‌برداری وارد می‌شوند.

 همچنین خرید و بکارگیری یک دستگاه ون مناسب‌سازی شده ویژه معلولین و جانبازان معزز از قرارداد 20 دستگاهی که 19 دستگاه مابقی آن نیز در صورت تأمین منابع ان‌شاء‌الله تا پایان سال به سامانه معلولین و جانبازان افزوده خواهند شد.

تکمیل نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی/ نوسازی 1000 دستگاه دیگر تا پایان سال

آیا خبر خوشی در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی دارید؟

 بله تکمیل نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و نوسازی 1000 دستگاه دیگر تا پایان سال از برنامه های انجام گرفته در این زمینه است. و ان شالله این برنامه ها در سال آینده نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

 آغاز اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای هوشمند در مناطق 2، 6 و 7

انعقاد قرارداد و آغاز اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای هوشمند در مناطق 2، 6 و 7 با 12 هزار فضای پارک حاشیه‌ای و برنامه‌ریزی به منظور آغاز اجرا در مناطق 3، 11 و 12 همچنین ایمن‌سازی معابر بزرگراهی از طریق جایگزینی گاردریل با نیوجرسی در بخشی از بزرگراه‌های شهید فهمیده، شهید بابایی، آزادگان، شهید مدرس، شهید یاسینی، امام علی (ع) و یادگار امام (ره) که تاکنون در بخش‌هایی از معابر مذکور من جمله حدفاصل پل شهید مطهری تا میدان هفت تیر در بزرگراه شهید مدرس به طول 600 متر و 2,900 متر طول از رفیوژ میانی بزرگراه امام علی (ع) صورت پذیرفته است.

البته بهسازی و مسقف‌سازی پایانه شاهد در منطقه 19 و پایانه مترو شهرری در سطح منطقه 20 و پایانه وصال در سطح منطقه 16 که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

خرید و بکارگیری ایستگاه سنجش آلودگی هوا/آغاز پروژه بازنگری و ساماندهی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی 

گفته می شود در زمینه دستگاه های سنجش آلودگی هوا و چراغ های راهنمایی و رانندگی هم برنامه هایی دارید. تغییرات در چراغ ها به ویژه در تقاطع ها چقدر است؟

 خرید و بکارگیری یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در منطقه 12 که در دهه مبارک فجر به منظور رصد کیفیت هوا در محدوده تاریخی منطقه 12 به چرخه بهره‌برداری وارد خواهد شد. آغاز پروژه بازنگری و ساماندهی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی تقاطعات شهر و بهسازی و تبدیل چراغ‌های راهنمایی چشمک‌زن سولار به برقی در نقاط منتخب که تاکنون در 11 نقطه از منطقه 3 و 11 به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته و طی هفته جاری تکمیل می‌شود و در فاز دوم 10 نقطه از مناطق 7 و 10 نیز در دستور کار قرار گرفته است. ضمن آنکه مطالعات مکان‌یابی و اولویت‌بندی در سایر مناطق و نقاط شهر تهران نیز در دست اقدام است.

جزئیات رویکردی تحولی در حوزه حمل و نقل/افتتاح 7 ایستگاه از خطوط مترو در سال آینده

 

مدتی پیش اعلام شد معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به اتخاذ رویکردی تحولی در حوزه‌های مختلف مأموریتی خود برای سال آینده اقدام می کند درباره این موضوع  بیشتر برایمان بگویید

بله در سال 1401 معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به اتخاذ رویکردی تحولی در حوزه‌های مختلف مأموریتی خود اقدام خواهد کرد که رویکرد تحولی در بخش متروشامل  تکمیل خطوط هفت گانه مترو و ظرفیت واگن های آن و توسعه و بهره برداری از 5 خط مترو  شامل8 تا 11 و اکسپرس و بهره برداری از 14.2کیلومتر مسیر از خطوط مترو شامل 4کیلومتر از خط هفت، 9 کیلومتر از خط شش ، 1.2کیلومتر از خط چهار از جمله این برنامه ها است.

همچنین افتتاح 7 ایستگاه از خطوط مترو شامل چهار ایستگاه از خط 6، دو ایستگاه از خط 7  و یک ایستگاه از خط 4 و بهره برداری فاز 2 پایانه اکباتان در خط 4،انجام مطالعات خطوط مترو شامل مطالعات توسعه شرقی خط2 از فرهنگسرا به پایانه شرق جدید، ادامه مطالعات خطوط جدید 8-9-10-11، انجام بخشی از مطالعات خطوط سبک ریلی (LRT)  شهر تهران، اورهال 12 رام قطار AC ، سه دستگاه واگن دو طبقه و یک دستگاه لکومتیو،شروع عملیات اجرایی بهسازی مراکز فرمان خطوط 1 و 2 و تکمیل انبار قطعات یدکی متروی تهران از دیگر جزئیات رویکرد تحولی است.

احداث و توسعه مترو با مشارکت بخش خصوصی، آغاز احداث 20 کیلومتر مسیر از خطوط جدید متروی تهران با اولویت خط 10، آغاز احداث دپوی تعمیراتی واگن‌ها با اولویت فاز دوم پایانه اکباتان، عقد قرارداد خرید 105 دستگاه واگن مترو  نیز از دیگر برنامه های سال 1401 است.

خرید و بکارگیری 100 دستگاه اتوبوس برقی

رویکرد تحولی در بخش اتوبوسرانی برای سال آینده چگونه خواهد بود؟

  بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و توسعه فعالیت اتوبوس های برقی، کاهش 5 دقیقه‌ای هدوی اعزام اتوبوس‌های بخش خصوصی و افزایش حداقل 100 میلیون جابجایی مسافر، بازسازی 1400 دستگاه اتوبوس فرسوده شامل 300 دستگاه اتوبوس های دوکابین بخش عمومی و 1100 دستگاه تک کابین بخش خصوصی

خرید و بکارگیری 100 دستگاه اتوبوس برقی و راه‌اندازی خط اتوبوس برقی بهارستان- جمهوری با ظرفیت 50 دستگاه اتوبوس برقی از طریق مشارکت عمومی - خصوصی برای اولین بار در کشور، خرید 14 دستگاه ون ویژه معلولین و جانبازان معزز

توسعه سامانه های اتوبوس برقی در کدام مسیرها است؟

 توسعه سامانه های اتوبوس برقی با مشارکت بخش خصوصی با ظرفیت 60 دستگاه در مسیر پایانه شهید محلاتی تا میدان راه آهن، مسیر پایانه ثامن الحجج تا میدان شهدا و میدان بهارستان تا میدان شوش خواهد بود.

ورود تاکسی های برقی و هیبریدی به سامانه تاکسیرانی شهر تهران برای اولین بار 

رویکرد تحولی در بخش تاکسیرانی را نیز توضیح دهید.

بازسازی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و بهره مندی از تاکسی های هیبریدی، اعطای تسهیلات جهت نوسازی 10000 دستگاه تاکسی،اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض جهت نوسازی 2000 دستگاه ون،هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی، ورود تاکسی های برقی و هیبریدی به سامانه تاکسیرانی شهر تهران برای اولین بار در کشور، بکارگیری خودروهای پاک و استاندارد در سامانه تاکسیرانی، بکارگیری 500 دستگاه ون اشتراکی برقی و ورود 400 دستگاه ون گاز سوز از رویکرد تحولی در بخش تاکسیرانی است.

رویکرد تحولی در بخش سامانه های هوشمند حمل و نقل نیز شامل توسعه شبکه نظارت تصویری شهر تهران و ساماندهی تجهیزات کنترل ترافیک، فعالسازی مجدد 30 درصد از سامانه‌های هوشمند خارج از سرویس، نصب 55 سامانه جدید هوشمند حمل و نقل و ترافیک، رفع مشکل خاموشی چراغ های چشمکزن 600 تقاطع سولار، نصب و راه اندازی چراغ راهنمایی در 110 تقاطع و تبدیل 26 تقاطع چشمک زن به برنامه پذیر، توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترافیک با استفاده از بازگشت منابع ماده 23 جرایم رانندگی و مشارکت بخش خصوصی و خرید و نصب و بهره‌برداری از 2000 سامانه دوربین های نظارت تصویری، پلاک خوان و ثبت تخلفات مکانیزه از دیگر برنامه ها در این بخش است.

انتقال باراندازهای شهری پایانه های مسافربری غرب، جنوب و شرق به خارج شهر

رویکرد تحولی در ساماندهی بار و مسافر هم خواهید داشت؟

 بله این موضوع شامل انتقال باراندازهای شهری ساماندهی بار و پایانه های مسافربری غرب، جنوب و شرق به خارج شهر،تکمیل پایانه شرق جدید و انتقال پایانه شرق تهران، انجام مطالعات انتقال باراندازهای محدوده مرکزی شهرهمچینین توسعه فاز دوم پایانه شرق جدید با مشارکت بخش خصوصی از برنامه ها در این زمینه است. البته رویکرد تحولی در پایش  و کاهش آلودگی هوا هم داریم که شامل مطالعه و توسعه زیرساخت های پایش و کاهش آلودگی هوا، اجرای طرح پایلوت ورود 110 دستگاه موتور سیکلت برقی با باتری سواپ، اجرای بخشی از عملیات ساخت و تجهیز آزمایشگاه مرجع جایکا، اجرای مطالعات موضوعی طرح‌های آلودگی هوا و صدا و ارتقاء کیفیت داده‌های آلودگی هوا و صدای شهر تهران، افزایش سهم 0.5 درصدی دوچرخه از سفرهای درون شهری است.

برنامه معاونت حمل و نقل برای توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور با مشارکت بخش خصوصی به چه صورت خواهد بود؟

 خرید و تآمین 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی، احداث مرکز معاینه فنی آسمان آبی در شرق تهران، تعمیر و نوسازی 20 نمایشگر آلودگی هوا و صدا، توسعه استفاده از دوچرخه اشتراکی هوشمند با بکارگیری 2000 دوچرخه اشتراکی همچنین رویکرد تحولی در بخش پلیس راهور داریم که شامل توسعه و ارتقای ظرفیت های مدیریتی پلیس راهور، خرید 150 دستگاه انواع خودروی سبک و 50 دستگاه موتورسیکلت برای پلیس راهور، تجهیز فنی و آمادی و پلیس راهور، اجرای طرح های ویژه ساماندهی موتورسیکلت‌سواران است.

ایمن سازی و رفع 100 نقطه حادثه خیز در تهران/آغاز نهضت احداث 30000 فضای پارک غیرحاشیه‌ای

با توجه به جمعیت روزافزون تهران و افزایش تعداد خودروها آیا برای کاهش تصادفات رانندگی برنامه ای در دستور کار قرار گرفته؟ برای موضوع نهضت پارکینگ سازی نیز اقدامی آغاز شده است؟

بله رویکرد تحولی در بخش  کاهش تصادفات شامل ارتقاء ایمنی و بهره وری معابر، ایمن سازی و رفع 100 نقطه حادثه خیز،بهره برداری از تقاطع غیر همسطح فتح باغستان از برنامه ها در این راستا است در کنار این موضوع رویکرد تحولی در مدیریت پارکینگ هم داریم  ساماندهی مدیریت پارک های حاشیه ای شهر و طرح توسعه پارکینگ ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و آغاز نهضت احداث 30000 فضای پارک غیرحاشیه‌ای محله ای با مشارکت بخش خصوصی از برنامه های در دستور کار برای سال جدید است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستاورد انقلاب مترو مشارکت بخش خصوصی حمل و نقل و ترافیک چراغ های راهنمایی حوزه حمل و نقل معاونت حمل و نقل برنامه ها خرید و بکارگیری پایانه اکباتان بهره برداری انقلاب اسلامی دستگاه اتوبوس پیروزی انقلاب نوسازی ناوگان شهرداری تهران بهره برداری ایستگاه از خط دستگاه تاکسی آلودگی هوا برنامه ها دستور کار تا پایان سال دستگاه واگن هزار دستگاه مدیریت شهری سازی ناوگان اتوبوس برقی برنامه ریزی پایانه شرق شهر تهران دستگاه ون سال آینده خطوط مترو 110 دستگاه تا میدان حاشیه ای رام قطار چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

تین نیوز

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ مترو تهران، امسال نیز بخش دیگری از تاسیسات، دسترسی ها و ورودی های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ ارتقاء یابد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، آزاد اکبری  مجری خط ۳ مترو تهران در خصوص برنامه های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، اتفاق های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی مانده این خط تامین شود، می توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی