Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- قریب ۲ سال که کل دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا است و این بیماری خسارت‌های جانی و مالی زیادی را به دنیا وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، با شیوع ویروس منحوس کرونا نیروهای سپاه و بسیج وارد میدان شدند و در کنار کادر بهداشت و درمان به مبارزه با ویروس پرداختند.

از همان زمان با حضور پررنگ در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم و کادر درمان بودند تا اگر کاستی وجود داشت همه با هم آنرا را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که هنوز نحوه انتشار ویروس ناشناخته بود و احتمال می‌رفت از طریق سطوح نیز منتقل شود تیم‌های ضدعفونی‌کننده و گندزدایی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان وارد میدان شده و به ضدعفونی معابر و خیابان‌های سطح شهر سمنان پرداختند.

خسارت ویروس منحوس منحصر به جان و سلامت مردم نبود، در تمام مدت این دوسال جولان ویروس بخش اقتصاد و گردشگری و بسیاری از بخش‌های کشور آسیب دید.

همان زمان وقتی اصناف تعطیل شدند و مردم و به ویژه قشر ضعیف با مشکلات معیشتی مواجه شدند با سخنرانی مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم کمک به آسیب دیدگان از کرونا، سپاه و بسیج به میدان آمدند.

برگزاری رزمایش‌‌های متعدد مواسات بخشی از حضور پررنگ این سبزپوشان ولایت برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از شیوع این ویروس منحوس ببود.

اجرای طرح شهید سلیمانی و حضور چند هزار بسیجی و انجام اقداماتی مختلفی مانند بیماریابی، تست، کمک به بیماران و ضدعفونی منازل بیماران گوشه‌ای این فعالیت‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به فعالیت مجدد تیم‌های طرح شهید سلیمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی در گام‌های گذشته اقداماتی مانند بیماریابی فعال و سریع و همچنین قرنطینه از طریق تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی انجام شد.

سرهنگ علی خالقیان افزود: همچنین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برای کمک به تسریع در واکسیناسیون با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان 4 مرکز واکسیناسیون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان راه‌اندازی کرد.

وی گفت: راه‌اندازی این مراکز واکسیناسیون کرونا در چهار شهرستان استان سمنان برای خدمات بهتر به مردم در گام پنجم انجام شد.

از سرگیری فعالیت تیم‌های طرح شهید سلیمانی

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان با اشاره به از سرگیری فعالیت تیم‌های طرح شهید سلیمانی به منظور رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی و اقشار آسیب‌دیده از کرونا گفت: نیروهای بسیج و تجهیزات کادر پزشکی و مراکز درمانی در بر اساس نیازمندی‌ها در اختیار2 دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار گرفت.

خالقیان گفت: این مهم با هدف تشدید و تقویت گام 6 طرح شهید سلیمانی و برای تسریع در انجام مرحله سوم واکسیناسیون انجام می‌‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با وحدت فرماندهی بین دانشگاه و سپاه و بسیج و هلال احمر به سلامت از موج ششم کرونا گذر کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: مردم دغدغه و نگرانی نداشته باشند و نیروهای سپاه و بسیج در تهیه دارو و امکانات ، مواد غذایی و در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به صورت محله‌ای وارد شده و به کمک مردم خواهیم رفت.

تبدیل پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های امداد و نجات و سلامت

خالقیان با بیان اینکه در گام ششم طرح شهید سلیمانی پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های امداد و نجات و سلامت تبدیل شدند افزود: 500 پایگاه بسیج برای کمک به مردم تبدیل به پایگاه سلامت شدند.

وی از تشکیل 165 تیم مراقبتی خبر داد و گفت: این تیم‌ها در مراکز 16 ساعته و محله‌ای و خانه به خانه بربالین بیماران کرونایی مراجعه کرده و به مردم کمک می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کم رنگ شده است به فعالیت تیم‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: تیم‌های نظارتی بسیج  در راستای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی به کمک شبکه‌های بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌آید.

خالقیان با اشاره به فعالیت تیم‌های حمایتی نیز گفت: تیم‌های حمایتی نیز با تهیه مواد غذایی و دارو به کمک مردم می‌آیند.

موضوع بیماریابی جدی گرفته شود

استاندار سمنان نیز گفت: موضوع مهم بیمار‌یابی باید جدی گرفته شود و تلاش شود تا افراد مشکوک شناسایی و هر چه سریع‌تر درمان شوند.‌

سید محمدرضا هاشمی نیز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت بسیج گفت: این طرح با هدف پیشگیری و کنترل کرونا بدون هیچ ساده‌انگاری با همکاری و پشتیبانی کامل دستگاه‌ها انجام شده و انجام این طرح به صورت روزانه در سطح استان رصد شود.‌

طرح سلیمانی‌ها در بیرجند اجرا می‌شوداجرای طرح شهید سلیمانی توسط سپاه ناحیه شهید مطهری تهران؛ از بیماریابی تا خرید دارو برای بیماران ناتوانقرارگاه حافظان سلامت در نطنز راه‌اندازی شد/غربالگری و بیماریابی در محلات توسط حافظان سلامت
آری نیروهای جان برکف سپاه و بسیج اینروز‌ها همچنان با عشق در کنار مردم بوده و برای رفع نگرانی و دغدغه مردم تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت به شرایط عادی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگ کننده سپاه سپاه قائم آل محمد طرح شهید سلیمانی فعالیت تیم ویروس منحوس استان سمنان سپاه و بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: عملیات وعده صادق همه مظلومان جهان را امیدوار کرد، این عملیات سبب شده است که در رژیم صهیونیستی جنگ داخلی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سردار مرتضی عمو مهدی صبح امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان اظهار کرد: دیدگاهی بعد از ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته که هدف آن برقراری حاکمیتی بر پایه عدل و عدالت با کمک مردم مظلوم است و این دیدگاه روز به روز محبوب تر و طرفداران آن زیاد تر می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت جهان باید از دست زورگویان و کسانی که قصد دارند با تحمیل فشار به بقیه حکومت کنند نجات پیدا کند، افزود: ما برای برقراری نظم و عدل هزینه‌های زیادی داده‌ایم و توطئه‌های بسیار علیه ما شده است اما ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر رشد و توسعه داشته است.

جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان (عح) استان اصفهان خاطرنشان کرد: چشم مستضعفان جهان به ما است؛ عملیات وعده صادق همه مظلومان جهان را امیدوار کرد، این عملیات سبب شده که در رژیم صهیونیستی جنگ داخلی ایجاد شود و مقامات آن‌ها استعفا دهند.

عمومهدی تصریح کرد: مردم مظلوم و مستضعف جهان به ویژه فلسطین، پس از شکل‌گیری حکومت رژیم صهیونیستی آرامش نداشته‌اند، جمهوری اسلامی ایران با کمک همین مردم مظلوم، ریشه این رژیم را خواهد کند.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع برای تشکیل تمدن نوین اسلامی تاکید کرد: اولین مانع شاه بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران رفت و مردم در زیر چتر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند، پس از آن حذف شدن رژیم غاصب صهیونیستی مطرح شد که همه باید تلاش کنند و پای کار باشند تا از صحنه روزگار محو شود.

جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان (عح) استان اصفهان با اشاره به روز کارگر تصریح کرد: هرکسی که برای امرار معاش و رضایت خداوند متعال کار کند، کارگر است و باید از آن قدردانی شود.

عمو مهدی با تأکید بر این‌که باید در عرصه اقتصادی قوی شویم گفت: قوی شدن در عرصه اقتصاد نیازمند احترام و تکریم نیروهایی است که برای رشد کشور تلاش می‌کنند و برای تحقق تولید قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دهاقان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند به خوبی موضوع جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کرده‌اند و به همین جهت باید تمامی دستگاه‌هایی اجرایی و همچنین بسیج حمایت‌هایی را که می‌توانند انجام دهند.

جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان (عح) استان اصفهان ضمن قدردانی از فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج دهاقان اظهار کرد: برای فرمانده جدید ناحیه آرزوی توفیق داریم و انتظار می‌رود مدیریت شهرستان و دستگاه‌هایی اجرایی همراهی‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات عبدالرسول آقایی فرمانده سابق ناحیه قدردانی و بشیر کیانی‌نژاد به سمت فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج دهاقان معرفی شد، وی پیش از این ریاست سازمان بسیج عشایری استان اصفهان را بر عهده داشته است.

کد خبر 749303

دیگر خبرها

  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند