Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رضا دالوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های ویژه برای مناطق محروم در لرستان اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در استان در این رابطه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه رویکرد نظام و دولت توجه ویژه به مناطق محروم است، ادامه داد: تقریباً دو هزار و ۹۸۵ روستا در استان داریم که هزار و ۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: بر اساس قوانینی که وجود دارد، اولویت اول روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

دو هزار و ۷۴۸ روستای استان دارای آب شرب هستند

دالوند با اشاره به اینکه چهار هزار و ۳۵۸ کیلومتر راه روستایی در این رابطه تا کنون احداث شده است، افزود: میانگین کشور در این رابطه ۷۶ درصد است و این عدد در لرستان ۸۱ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأمین آب شرب روستایی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۷۴۸ روستای استان دارای آب شرب هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه میانگین کشوری در بحث تأمین آب شرب روستایی ۹۵.۵ درصد است که این عدد در لرستان ۹۴ درصد است، بیان داشت: ۴۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی در بخش آب از سوی قرارگاه امام حسن (ع) برای استان پیش بینی شده است.

دالوند با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای بازه زمانی سه ساله در نظر گرفته شده است، افزود: با اختصاص این میزان اعتبار، تحول بسیار خوبی در حوزه تأمین آب شرب روستایی استان ایجاد خواهد شد.

میانگین برق رسانی به روستاها در لرستان ۹۸ درصد است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برق رسانی به روستاهای استان نیز تصریح کرد: در استان دو هزار و ۷۷۳ روستای استان در حال حاضر دارای برق هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان بیان داشت: میانگین برق رسانی به روستاها در کشور ۹۲ درصد است و این عدد در لرستان ۹۸ درصد است.

دالوند با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب، تنها ۱۸۴ روستای استان دارای آب آشامیدنی سالم بودند، گفت: امروز دو هزار و ۷۴۸ روستا دارای آب شرب سالم هستند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب ۳۷ روستای استان دارای برق بودند که این عدد امروز به دو هزار و ۷۷۳ روستا افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به گاز رسانی روستایی گفت: در حال حاضر دو هزار و ۱۴ روستای استان دارای گاز هستند، میانگین کشوری در این رابطه ۸۷ درصد است و این عدد در لرستان ۹۳ درصد است.

لرستان رتبه دوم مقاوم سازی مسکن روستایی را دارد

دالوند با بیان اینکه قبل از انقلاب، هیچ روستایی از استان دارای ارتباط تلفنی نبود، گفت: امروز دو هزار و ۲۱۹ روستای استان تلفن ثابت دارند و میانگین استان در این حوزه ۹۴ درصد است و تقریباً ۹۰ درصد روستاها نیز دارای پوشش تلفن همراه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مقاوم سازی واحدهای روستایی در استان بیان داشت: قبل از انقلاب هیچ واحد روستایی در استان مقاوم سازی نشده بود که امروز لرستان بعد از کرمانشاه، در رتبه دوم مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور قرار داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه ۷۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در لرستان مقاوم سازی شده است، افزود: امیدواریم این عدد در استان ارتقا پیدا کند و در روستاها مسکن نامقاوم نداشته باشیم.

دالوند تصریح کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد از روستاهای استان دارای پوشش شبکه دیجیتال هستند، مناطق شهری نیز ۱۰۰ درصد پوشش شبکه دیجیتال دارند.

کد خبر 5418643

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت عمرانی استانداری لرستان احمدرضا دالوند تامین آب شرب دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر عکس استانها بارش برف افتتاح طرح عمرانی ایلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان روستای استان دارای عدد در لرستان آب شرب روستایی قبل از انقلاب حال حاضر مقاوم سازی دو هزار دارای آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند

ایسنا/لرستان شهردار سلسله گفت: راه‌ و شهرسازی لرستان در طرح‌های جامع و تفصیلی بازنگری کند و به اجرای این طرح‌ها شتاب بیشتری دهد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید از ظرفیت قانون مولدسازی برای کمک به شهرداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در ماده ۲۲ قانون هوای پاک به صراحت وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

شهردار سلسله گفت: با هدف توسعه فضای سبز در شهرها، نیاز است راه و شهرسازی برخی املاک خود را برای سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

وی درباره تامین قیر برای شهرداری‌ها، بیان کرد: در لرستان کارخانه آسفالت داریم، اما قیر نداریم و حتی اگر قیر را تامین کنیم شرکت آب منطقه‌ای لرستان اجازه برداشت شن و ماسه را از رودخانه نمی‌دهد.

او درباره تامین ماشین‌آلات در شهرداری‌های استان، گفت: سهم شهرداری الشتر از ماشین‌آلات عمرانی اندک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود