Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@11:31:45 GMT

هفت تروریست الشباب در عملیات ارتش سومالی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۹۹۹۶

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک"، تلویزیون سومالی یکشنبه شب اعلام کرد که علاوه بر کشته شدن این اعضای الشباب، مخفیگاه آنان در جنوب کشور نیز تخریب شد.

این عملیات در روستاهای "سانگونی"، "موسی الحاج"، "عراری" و "کوبان" در استان "کیسامایو" در ایالت جوبالاند در جنوب کشور انجام گرفته است.

همچنین هفته پیش ارتش سومالی اعلام کرد، در پی انجام  عملیات امنیتی در حومه شهر «طوس مریب» واقع در مرکز کشور ۲۰ تروریست الشباب کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه «القاعده» است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده  پایه‌ریزی کرده است.

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

برچسب‌ها اتحادیه آفریقا سومالی موگادیشو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا سومالی موگادیشو اتحادیه آفریقا سومالی موگادیشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه