Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حادثه اهواز»، «جمشید شارمهد»، «مریلا زارعی»، «وحید مرادی»،  «واکسن پاستوکووک»، «واکسن اسپایکوژن» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حادثه اهواز

دو روز پیش اتفاقی بسیار دلخراش و ترسناک در شهر اهواز رخ داد که باورپذیر نیست این اتفاق توسط یک انسان و در قبال یک انسان دیگر رخ داده باشد.

در جریان این حادثه تلخ که به سرعت فضای مجازی را تسخیر کرد، یک جوان اهوازی سر همسر خود را برید و در سطح شهر چرخاند.

انتشار فیلم آن در شبکه های اجتماعی به سرعت با موجی از واکنش های تند علیه جوان قاتل همراه شد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان را بابت سقوط شدید اخلاقی و خانوادگی در کشور نگران کرد.

به صورت مشخصص در این حادثهیک مرد اهوازی به کمک برادرش همسر خود را کشت و سر بریده او را در خیابان‌ها گرداند.

در همین رابطه رئیس کل دادگستری استان خوزستان از برخورد قاطع و سریع دستگاه قضائی با عوامل قتل زن جوان اهوازی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، اظهار کرد: متأسفانه امروز قتلی در اهواز اتفاق افتاد و متعاقب آن، قاتل اقدام به نمایش عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر کرد که این امر موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش پلیس و صدور دستورات قضائی لازم، عوامل قتل شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند، گفت: دستگاه قضائی استان با متهم این حادثه قاطع و سریع برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید

برخورد قاطع با عوامل قتل فجیع زن جوان اهوازی جمشید شارمهد

جمشید شارمهد متولد ۳ فروردین ۱۳۳۴ در تهران و سرکرده گروهک تروریستی تندر و از اعضای انجمن پادشاهی ایران است که مدیریت رادیو تندر را پس از ناپدیدشدن فرود فولادوند برعهده داشت.

بازداشت جمشید شارمهد توسط سربازان گمنام در سال گذشته و آغاز دادگاه محاکمه این فرد در ایران نام او را در دو مقطع زمانی به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل کرد.

در روزهای اخیر رسیدگی به اتهامات این فعال تروریستی به ریاست قاضی صلواتی در تهران آغاز شده است.

 توضیح بیشتر اینکه جمشید شارمهد متولد 1334 تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است. وی متهم است به افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی از جمله بمب گذاری در حسینیه شیراز در تاریخ 24 فروردین 1387 که موجب به شهادت رسیدن 14 نفر و مجروح شدن تقریباً 300 نفر شده است.

تلاش برای بمب‌گذاری در سد سیون شیراز در تاریخ 25 آبان 1385 و برنامه ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام (ره) در تاریخ 30 آبان 1388 و آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی از دیگر موارد اتهامی، متهم است.

گروهک تروریستی تندر در اواسط سال 1382 توسط تعدادی از عناصر سلطنت طلب به سرکردگی فتح الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریست ضددینی در انگلستان تاسیس شده است.

این گروهک تروریستی با بهره گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی مطالب توهین آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال 85 به عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد.

بیشتر بخوانید

جمشید شارمهد کیست؟ نحوه دستگیری جمشید شارمهد به روایت وزیر اطلاعات مریلا زارعی

مریلا زارعی متولد ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ و هنرپیشه تلویزیون، سینما و تئاتر ایرانی است. وی یکی از بازیگران زن بعد از انقلاب اسلامی در صنعت سینما است که در فیلم‌های کارگردانان به نام ایرانی همچون: مسعودکیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، عباس کیارستمی، حسن فتحی، پوران درخشنده، رضا عطاران، نرگس آبیار و شماری دیگر به ایفای نقش پرداخته‌است.

 زارعی تا کنون ۲ بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و ۱ بار برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

حضور مریلا زارعی در جشنواره امسال با فیلم هناس و اکران این فیلم سبب شد تا نام او یک بار دیگر به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

در همین رابه همشهری آنلاین نوشت: مریلا زارعی برای بازی در هناس به خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر آمده است. مریلا زارعی که با هناس پس از ۳ سال دوباره پایش به جشنواره رسیده توانایی های قابل توجهی را از خود در نمایش پیچیدگی‌های روحی و عاطفی زنانه این فیلم به نمایش گذاشته است. او پیش از این سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «زیر سقف دودی» پوران درخشنده و همچنین نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دختر» رضا میرکریمی را هم در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید

مریلا زارعی کیست؟ وحید مرادی

وحید مرادی به اصطلاح خودشان گنده لات تهران متولد دهه شصت در سال 1363 در تهران است و متاهل بوده و دارای یک پسر چهار ساله به نام طوفان است.

نامبرده در روز 11 تیر ماه 1397 به علت نزاع و درگیری در هواخوری زندان رجایی شهر با سعید و همدستانش بر اثر پنج ضربه چاقوی دست ساز به قتل رسید. این چاقو دست ساز بوده و در زندان توسط سعید و دوستانش ساخته شده بود که در این درگیری و به علت فحش ناموسی منجر به قتل وحید می شود. لازم به ذکر است که یک ضربه قلبش خورده که بر اثر همین ضربه چاقو به قتل رسیده است.

به تازگی ماجرای قتل وحید مرادی و محاکمه قاتل او در دادگاه به جریان افتاده است و همین موضوع به ترند شدن نام وحید مرادی پس از از سه سال گذشت زمان از زمان مرگش منجر شده است.

در رابطه با وحید مرادی و پرونده قاتل او همشهری آنلاین نوشته است:

 اواخر اردیبهشت ماه سال۹۷ وحید مرادی از افراد سابقه دار، چند روز پس از آزاد شدن از زندان در مهمانی یکی از دوستانش در ولنجک شرکت کرده بود اما با او درگیر شد و وی را به قتل رساند.

او بعد از قتل فرار و تلاش کرد با عبور از مرز به ترکیه بگریزد اما دستگیر شد. وحید از اشرار معروف و در اینستاگرام چهره شناخته شده‌ای بود. رسیدگی به پرونده قتلی که او مرتکب شده بود ادامه داشت تا اینکه ۲ماه بعد او در جریان درگیری دسته جمعی در زندان رجایی شهر به قتل رسید.

تحقیقات انجام شده نشان داد با وجود اینکه چندین نفر در درگیری حضور داشتند اما یکی از آنها به نام سعید، عامل اصلی قتل وحید است. بررسی سوابق این زندانی نشان می‌داد او پیش از این نیز مرتکب قتل شده اما توانسته بود رضایت اولیای دم را جلب کند.

او همچنین در یک سرقت مسلحانه در لاهیجان نیز شرکت داشت. در این شرایط او ۲مرتبه در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و هر دو بار به قصاص محکوم شد اما این ۲ حکم در دیوان عالی کشور نقض شد تا پرونده برای سومین مرتبه به دادگاه برگردد.
در سومین دور از رسیدگی به پرونده قتل وحید مرادی که دیروز برگزار شد ابتدا پدر، مادر، فرزند و همسر (به‌عنوان ولی دم قهری فرزند)‌ او خواستار قصاص قاتل شدند. سپس نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند.

او با وجود اعترافاتش در دادسرا، دست داشتن در قتل را انکار کرد و گفت: روز حادثه من را تازه از سوئیت آورده بودند. حمام کردم و وارد سالن شدم. من از درگیری بی‌خبر بودم که یک مرتبه دیدم وحید و دوستانش وارد و با بقیه زندانیان درگیر شدند.

متهم در ادامه گفت: قبول دارم که من هم در درگیری شرکت کردم اما قبول ندارم که من او را کشته‌ام. در دعوا افراد زیادی بودند که ممکن است آنها قاتل باشند.

به‌دنبال اظهارات متهم هیأت قضایی با اخذ آخرین دفاع از او برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

بیشتر بخوانید

انکار متهم در پرونده قتل وحید مرادی واکسن پاستوکووک

همزمان با آغاز پیک ششم کرونا و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، همچنین فرایند تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط شهروندان نیز در جریان است.

در این بین بسیاری از شهروندان در فضای اجتماعی به ویژه گوگل به دنبال یافتن اطلاعاتی دقیق در مورد واکسن هایی چون پاستوکووک و اسپایکوژن هستند و این دو واکسن را به ترندهای مهم گوگل تبدیل کرده است.

دو روز پیش در رابطه با این واکسن بیگلری-رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به جزئیات تولید و کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی کرونا (پاستوکووک) به رسانه ها گفت: بر اساس نتایج تحقیقات تزریق ۳ دز از واکسن پاستوکووک بیش از ۹۰ درصد بر سویه امیکرون موثر است و مشخص شد کسانی که چهار دز از این واکسن تزریق کردند، ۱۰۰ درصد در برابر امیکرون ایمن می‌شوند.

علیرضا بیگلری در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انستیتو پاستور ایران با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به سالگرد دومین سال تشخیص اولین موارد کووید۱۹ در کشور باقی مانده است، گفت: با توجه به اینکه بحران عالم گیر کووید۱۹ پیچیدگی‌های خاص خود را داشت، در آغازین روزهای شیوع بیماری در چین انستیتو پاستور آمادگی خود را منسجم کرد تا برای تشخیص بیماری راهکار و راهبردی داشته باشد. وقتی در ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ اولین موارد ابتلا در کشور به تایید رسید،  انستیتو پاستور ایران بلافاصله به عنوان کمیته راه‌اندازی و هدایت شبکه تشخیص آزمایشگاهی کووید۱۹ مسئولیت گرفت. با راه‌اندازی این کمیته ابتدا تمام نمونه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ۷۵۰ بیمارستان به انستیتو پاستور آمد و مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که اکثر مراکز توانایی تشخیص نداشتند،  حتی نمونه‌ها از بیمارستان‌های تهران نزد ما می‌آمد. در همین حین تصمیم گرفته شد آموزش کادر آزمایشگاهی دانشگاه‌ها را انجام دهیم و با تامین کیت مصرفی برای آزمایشگاه استان‌ها و آموزش کارکنان در پایان اسفند ۹۸ توانستیم شبکه آزمایشگاهی تشخیص کووید۱۹ را با شرکت ۷۰ آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم.

بیگلری ادامه داد: یک سال قبل در همین زمان همه به این فکر می‌کردند تزریق دو دز واکسن کافی خواهد بود، اما همان روزها طراحی ما به گونه ای بود که به فکر طراحی واکسن یادآور هم بودیم که اکنون آثار مثبت آن مشخص است. کارآزمایی فاز سوم در ایران و کوبا انجام شد؛ کارآزمایی در ایران در هشت شهر با ۲۴هزار نفر داوطلب شهر انجام شد که مشخص شد واکسن بی‌خطر بوده و می‌تواند در ۹۶.۵ درصد از بروز بیماری شدید پیشگیری کند. با توجه به اینکه در پلتفرم واکسن از زیرساختی استفاده شده است که عموما برای واکسن کودکان استفاده می‌شود، این واکسن قابلیت تزریق به گروه سنی بالای ۲ سال را هم دارد؛ البته در کودکان به دو دز واکسن پاستوکووک و در بزرگسالان به سه دز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس نیاز است.  

تاثیر ۹۰ درصدی واکسن پاستوکووک بر "اُمیکرون"

بیگلری تاکید کرد: بر اساس مقاله‌ای که هفته گذشته به دست‌مان رسید نشان می‌دهد تزریق ۳ دز از این واکسن بیش از ۹۰ درصد بر سویه امیکرون موثر است و مشخص شد کسانی که چهار دز از این واکسن تزریق کردند ۱۰۰ درصد در برابر امیکرون ایمن می‌شوند؛ البته با توجه به شکل درگیری امیکرون، اکثر واکسن‌ها نقش کمربند ایمنی ایفا می‌کنند و سبب می‌شوند عوارض و شدت عارضه بسیار کاهش یابد. بنابراین تاکید می‌کنیم افراد حتما برای انجام و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. درگیری امیکرون در کودکان بیشتر خواهد بود پس امیدواریم در اولین فرصت نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند. انستیتو پاستور ایران در دو سال گذشته در امر تشخیص و ایمن سازی با ایثار خادمان بی‌منت‌ و تلاش شبانه‌روزی اعضا اقدامات بزرگی انجام داد. تجربه دو سال گذشته بسیار بزرگ بود تا از آن برای روزهای آتی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

اثربخشی پاستوکووک ۹۶.۵ درصد است آیا دانش‌آموزان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ واکسن اسپایکوژن

همزمان با آغاز تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، بسیاری از شهروندان در مورد وضعیت و کیفیت واکسن اسپایکوژن که یکی از واکسن های پروتئینی است، در گوگل جست و جو می کنند و همین به ترند شدن این واکسن کمک کرده است.

در مورد واکسن اسپایکوژن توضیح اینکه اسپایکوژن، واکسن استرالیایی-ایرانی کرونا، حاصل همکاری مشترک شرکت سیناژن و شرکت Vaxine استرالی است. سیناژن پیشگام در تولید محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه و تنها مجموعه در ایران با استاندارد کیفی اتحادیه اروپا (EuGMP) است.

واکسن اسپایکوژن به عنوان دوز بوستر باعث پاسخ ایمنی مجدد و افزایش در میانگینِ غلظت آنتی‌بادی‌ها شد. این افزایش در سطح ایمنی برای دریافت‌کنندگان واکسن ویروس غیرفعال مانند سینوفارم قابل‌توجه و تا بیش از ۲۵ برابر بود.

به‌ همراه واکسن، افزودنی استانداردی به نام ادجوانت استفاده می‌شود که ایمنی پرقدرت‌تر و با دوام‌تر در مقابل ویروس را ایجاد می‌کند.

ادجوانت‌ها در بیشتر واکسن‌ها از نوع نمک‌های آلومینیومی هستند، اما در واکسن استرالیایی-ایرانی اسپایکوژن از ادجوانت‌های غیرآلومینیومی استفاده شده است، چون هم ایمنی مطلوبی ایجاد می‌کنند و هم عوارض کمتری نسبت به ادجوانت‌های آلومینیومی دارند.

واکسن استرالیایی-ایرانی اسپایکوژن یک واکسن Subunit است؛ به این معنی که برای تهیه واکسن، تنها از بخشی از ساختمان ویروس به‌جای خود ویروس کرونا (به‌صورت کشته‌شده یا ضعیف‌شده) استفاده شده است که باعث میزان بالایی از تحریک سیستم ایمنی می‌شود. این نوع طراحی می‌تواند احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از واکسن را کاهش دهد و بسیار ایمن تلقی می‌شود.

واکسن کرونا اسپایکوژن با استفاده از روش‌های مهندسی ژنتیک تهیه و تولید شده است. شرکت داروسازی سیناژن تجربه طولانی و چندین ساله در تولید انواع پروتئین‌های نوترکیب برای درمان بیماری‌های مختلف مانند ام‌اس، آرتریت مفصلی، انواع سرطان، دیابت و … دارد و تولید پروتئین نوترکیب برای واکسن کرونا را نیز بر پایه همین تجربه دنبال کرده است.

پس از تزریق واکسن اسپایکوژن، پروتئین نوترکیب Spike در بدن توسط انواعی از سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های عرضه‌کننده آنتی‌ژن (antigen-presenting cells) جمع‌آوری می‌شود. در قدم بعدی، این سلول‌ها بخش‌هایی از پروتئین Spike را در سطح خود نمایان می‌کنند. با قرارگرفتن بخش‌هایی از پروتئین Spike در سطح سلول‌های عرضه‌کننده آنتی‌ژن، این پروتئین توسط سلول‌های دیگری از سیستم ایمنی به نام سلول‌های T کمک‌کننده (helper T cells) شناسایی می‌شود.

فعال‌شدن سلول‌های T کمک‌کننده باعث فراخوانی بخش‌های مختلف سیستم ایمنی برای مقابله می‌شود. در ادامه، سلول‌های T کمک‌کننده، سلول‌های دیگری را در سیستم ایمنی به نام سلول‌های B و T فعال می‌کنند. سلول‌های B توانایی تولید پادتن (آنتی‌بادی) علیه پروتئین Spike را خواهند داشت و همچنین سلول‌های T از مکانیزم‌های دیگری باعث ایجاد ایمنی در برابر ویروس خواهند شد.

 بعد از تزریق واکسن کرونا اگر ویروس به بدن فرد واکسینه وارد شود، سیستم ایمنی بدن به سرعت فعال شده و با ترشح پادتن‌ و غیرفعال کردن سلول‌های آلوده به ویروس، از گسترش آن در بدن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید

دز سوم واکسن اسپایکوژن برای چه افرادی بهترین انتخاب است؟ واکسن اسپایکوژن چیست؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر حادثه اهواز جمشید شارمهد مریلا زارعی وحید مرادی واکسن پاستوکووک واکسن اسپایکوژن مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش جشنواره فیلم فجر واکسن اسپایکوژن واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور بیشتر بخوانید پاستور ایران جمشید شارمهد وحید مرادی واکسن کرونا سیستم ایمنی مریلا زارعی سلول های T قتل وحید واکسن ها جست و جو سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل