Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: طی 10 ماه سالجاری حدود ۶۹ درصد مشترکان برق این استان الگوی‌های تعریف شده برق را رعایت کرده اند.

به گزارش ایسنا- خلیل عوض زاده در نشست ائمه جمعه اهل سنت شهرستان های زاهدان، میرجاوه و منطقه سیستان افزود: طبق آیین‌ نامه جدید نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان، افرادی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند نه تنها شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد بلکه در صورت صرفه‌جویی نرخ برق آن‌ها به شدت کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مشترکانی که بیشتر از الگوهای تعیین شده، مصرف برق داشته باشند مشترک پرمصرف نامیده شده و میزان مصرف مازاد بر الگو، متناسب با افزایش مصرف آنها به صورت پلکانی و بر اساس هزینه‌های تامین انرژی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه، هرگونه مصرف بالاتر از الگو به ‌صورت پلکانی محاسبه می‌ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: تعرفه برق کشور به پنج منطقه (مناطق عادی و چهار منطقه گرمسیری) تقسیم شده که متناسب هر اقلیم الگوی مناسب مصرف آن تعریف می شود و بیشتر شهرستان‌های جنوبی و بخشی از شهرستان‌های شمالی استان از 6 تا 9 ماه سال از تعرفه گرمسیری نوع یک که ارزان ترین تعرفه برق کشور است برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بهای برق مشترکان کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت رعایت میزان تعیین شده با تخفیف ویژه محاسبه می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: نفوذ کلام علما در کشور و این استان بی بدیل است و باید از این ظرفیت در تبیین صحیح فرهنگ مدیریت مصرف برق به درستی استفاده شود.

مهندس عوض زاده با بیان اینکه روحانیت با حضور در مساجد و جمع‌های مردمی، نقش مهمی در اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق دارند گفت: استفاده نکردن از لوازم پر مصرف در ساعات پیک مصرف برق، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و تنظیم دمای سیستم سرمایشی به درجه آسایش (25 درجه) از جمله نکات ساده اما مهم در مدیریت مصرف بهینه برق است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پهناور کشور است، اظهار داشت: میانگین اشتراک برق در این استان حدود پنج اشتراک در هر کیلومتر مربع بوده در حالیکه میانگین کشور بیش از 25 اشتراک در هر کیلومتر مربع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به اقدامات شاخص این شرکت اشاره کرد و افزود: طرح قبض سبز، راه اندازی دیسپاچینگ های محلی، طرح چاوش، گروه‌های خطوط گرم با پیمانکاران بومی، هوشمند سازی اتفاقات برق از طریق سامانه ۱۲۱، خدمات غیرحضوری از جمله اقدامات مهم انجام شده این شرکت است.

وی با بیان اینکه شبکه برق 660 روستای این منطقه در طرح بهارستان اصلاح می شود، گفت: سال‌جاری 119 میلیارد تومان بودجه خدمات دهی و جابه جایی تاسیسات روستایی با جذب 80 میلیارد تومان و رشد 500 درصدی تخصیص یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان