Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- شرکت موزیلا به تازگی اقدام ویژه‌ای برای مبارزه با کوکی‌ها انجام داده است که موجب می‌شود تا بتوان مرور وب امن‌تر و با کمترین میزان شنود حتی قانونی اطلاعات کاربر را تجربه کرد. شرکت موزیلا به تازگی اقدام ویژه‌ای برای مبارزه با کوکی‌ها انجام داده است که موجب می‌شود تا بتوان مرور وب امن‌تر و با کمترین میزان شنود حتی قانونی اطلاعات کاربر را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  androidcommunity، سال گذشته بود که شرکت موزیلا یکی از نیرومندترین خدمات خود یعنی سیستم حفاظت از کوکی را برای کاربران خود عرضه کرد که بر روی دستگاه‌های اندرویدی تمرکز داشت.
 
این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد تا بتوانند از خودشان در برابر ردیابی بین سایتی محاافظت کنند و همچنین از قابلیت مسدود شدن هوشمند برای رفع مشکلاتی که به واسطه مسدود کردن کوکی‌ها به وجود می‌آمدند بهره‌مند شوند.
 
سیستم مسدودسازی کامل کوکی‌ها بخشی از ساختار حفاظت از حریم شخصی یکپارچه و جامع شرکت موزیلا است که مزایای حفاظتی بسیار زیادی برای کاربران به همراه می‌آورد.
     
این سیستم یک منبع کوکی ویژه خود را برای هر وب‌سایت که به ان کاربران مراجعه کنند ایجاد می‌کند و سپس آن را به نحوی مدیریت می‌کند که تنها در سطح استفاده از همان سایت اعمال شود.
 
این امر به این معنی است که سایت‌ها دیگر نخواهند توانست تا به کوکی‌های سایت‌های دیگر دسترسی پیدا کنند و فعالیت‌های شما در سایت‌ها و رفتارها و استفاده شما از موارد مختلف اینترنتی را مورد بررسی قرار بدهند.
 
این قابلیت پیش از این بر روی فایرفاکس نسخه دسکتاپ در دسترس بود ولی هم اکنون شاهد عرضه آن بر روی نرم‌‌افزار اختصاصی موزیلا برای مرور وب در دستگاه‌های اندرویدی نیز خواهیم بود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: موزیلا فایرفاکس مرورگر شرکت موزیلا کوکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی

در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد؛ اما اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است. در قابلیت جدید می‌توان میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی‌استور یا در صفحه اصلی گوشی خود دید.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ‌استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که گوشی جدیدی خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900962 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی