Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها که اومیکرون پرشتاب می تازد، در بسیاری از نقاط کشور شاهد افزایش انفجاری آمار مبتلایان به این ویروس منحوس هستیم، اما در این میان طبق گفته متخصصان بهداشت و درمان کودکان طعمه بزرگ سویه جدید کرونا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ طبق اعلام متولیان بهداشت و درمان متاسفانه این روزها با جولان سویه اومیکرون شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلا به کرونا در کشور هستیم و بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌ بندی کرونا تعداد شهرهای قرمز به شدت افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سیستان و بلوچستان نیز وضعیت مناسب نیست به گونه ای که روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا و به طور متوسط روزانه ۱۰ نفر بستری می شوند که می تواند خطرناک باشد.

اما خبرهایی که از کارشناسان و متخصصان نقل می شود، حاکی از آن است که بیشترین مبتلایان به سویه جدید کرونا کودکان هستند، به ویژه در کودکان زیر دو سال شدت بیماری زیاد گزارش شده است. 

افزایش مرگ و میر کودکان زیر ۲ سال 
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: افرادی که این روزها علائم سرماخوردگی دارند، به اومیکرون مبتلا هستند، متاسفانه با شیوع این ویروس مرگ و میر بچه های زیر دو سال زیاد شده است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان وضعیت بسیار بدی را شاهد هستیم، چرا که بیماران دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و متاسفانه از میان افراد مبتلا، آمار کودکان زیر دو سال بالاست.

 شهریاری گفت: از مردم خواهش می کنیم در صورتی که کوچکترین علامتی را در فرزندشان مشاهده کردند، به بیمارستان مراجعه و از نگهداری وی در خانه خودداری کنند، چرا که کودکان در برابر اومیکرون خیلی آسیب پذیر هستند‌.

هر سرماخوردگی کروناست، مگر این که خلاف آن ثابت شود

 وی تاکید کرد: هر بیماری با علائم سرماخوردگی کروناست، مگر این که خلاف آن ثابت شود، حتی کسانی که سه نوبت واکسن دریافت کردند، ممکن است مبتلا شوند، اما بیماری شان خفیف خواهد بود و مرگ و میر خیلی کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار کرد: اکثر افرادی که فوت می شوند و دلیل بالای آمار مبتلایان کسانی هستند که واکسن تزریق نکرده اند، با توجه به شرایط نامناسب کرونایی، مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال و بچه های کوچک باید به صورت جدی انجام شود.

سیستان و بلوچستان وضعیت خوبی ندارد 

 وی اذعان کرد: طبق آخرین آماری که در ستاد مقابله با کرونا، ارائه شد متاسفانه سیستان و بلوچستان  وضعیت خوبی ندارد که باید در این شرایط از کودکان، به ویژه بچه های زیر ۲ سال مراقبت بیشتری کنیم.

شهریاری اضافه کرد: سیستان و بلوچستان جزو استان هایی است که وضعیت واکسیناسیون آن به خصوص در  جنوب استان و حتی اطراف زاهدان و روستاها مناسب نیست، چراکه برخی به واکسن اعتقاد ندارند و از تزریق آن خودداری می کنند، این نگرانی جدی است، آن هم در شرایطی که واکسیناسیون سپر دفاعی قوی در برابر کروناست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان