Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:40:06 GMT

پورسانت حق بیمه شهرداری تبریز36 میلیارد تومان!

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۰۷۹۱

پورسانت حق بیمه شهرداری تبریز36 میلیارد تومان!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدکاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: موقعیت فعلی شهرداری تبریز به لحاظ مالی حساس بوده که در این راستا لازم است شهرداری به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری کند.

وی ابراز کرد: طرح ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز در این راستا می‌تواند در تمام ابعاد به شهرداری کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زعفرانچیلر ادامه داد: در مناطق شهرداری بیش از ۳۰۰ خودرو سبک، ۱۴۰خودرو سنگین، ۵۰ ماشین‌آلات راه‌سازی، اتوبوس و مینی‌بوس و ون و ساختمان‌ها وجود دارد که همه ساله با مبالغی بیمه می شوند، همان اقلام در سازمان‌های وابسته به شهرداری هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار گفت: معمولا درصدهایی که دفاتر بیمه و نمایندگی‌ها از شرکت‌های بیمه می‌گیرند در برخی موارد ۷ ،۲۵ و یا ۳۰ درصد بوده که به عنوان پورسانت برای خودشان می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: تمام مواردی که در شهرداری بیمه می‌شوند به‌صورت تخمینی احصا کرده‌ایم و اکنون نرخ بیمه‌ها را در دست داریم و با عدد تخمینی می‌بینیم که شهرداری ناچار است همه ساله نزدیک به ۱۶۰ میلیارد حق بیمه پرداخت کند و درآمدی که بیمه‌ها از شهرداری اخذ می‌کنند نزدیک ۳۶ میلیارد است. 

زعفرانچیلر افزود: اگر الحاقاتی در راستای ایجاد سامانه متمرکز بیمه اتفاق بیفتد طبیعتا هرساله برای شهرداری بیش از۵۰ میلیارد آورده خواهد داشت.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌کارها این است که شهرداری تبریز نسبت به اخذ مجوز کارگزاری بیمه اقدام کند، شهرداری می‌تواند با تمام بیمه‌ها ارتباط داشته باشد و از تخفیفاتشان اطلاع یابد، این مسیر سخت بوده ولی این سختی مسیر نباید برایمان دلیل باشد.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: شهرداری تبریز می‌تواند به تمام بیمه‌ها فراخوان دهد تا بداند که هر کدام تخفیف بیشتری داشته باشد برای شهرداری نمایندگی بگیرد و این نمایندگی در ساختمان شهرداری مستقر شود تا تمام بیمه‌ها زیر مجموعه این نمایندگی کار کند، هم‌اکنون اتفاقات جزیره‌ای در حوزه بیمه رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار یادآور شد: شهرداری می‌تواند این پورسانت را برای مردم خرج کند.

حکیمه غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: شهرداری این را به یک لایحه اجرایی تبدیل کند تا ما به مسائل ریز وارد نشویم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز عضو شورای شهر تبریز جلسه شورای شهر تبریز شهرداری تبریز کسب و کار شورای شهر تبریز مینی بوس اتوبوس فارس تبریز شهرداری تبریز بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از عملیات تعقیب و گریز پلیس با قاچاقیان چوب در تبریز

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900126

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • ببینید | لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • ببینید | تصاویری از عملیات تعقیب و گریز پلیس با قاچاقیان چوب در تبریز
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز