Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده صبح امروز تعداد پست‌های اسکله بندر بوشهر در سال ۱۳۵۷ ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی را چهار اسکله دانست و اظهار داشت: در دهه سال‌های ۴۰ در بندر بوشهر چهار پست اسکله ساخته شد و تا سال ۱۳۵۷ تغییری نکرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی امکان تردد کشتی با ظرفیت تا ۱۵ هزار تن در بندر بوشهر فراهم بود خاطر نشان کرد: با اجرا طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر در دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ امکان کشتی با ظرفیت تا ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگترین اسکله کانتینری در مجتمع بندری نگین بوشهر در حال ساخت است تصریح کرد: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳۲۰ هزار تی ای یو کانتینر در بندر بوشهر وجود دارد که با تکمیل اسکله کانتینری در مجتمع بندری نگین این ظرفیت به یک میلیون تی ای یو کانتینر افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از توسعه اسکله‌ها در بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اجرا طرح‌های توسعه‌ای تعداد اسکله‌های بندر بوشهر از چهار پست اسکله در سال ۱۳۵۷ اکنون به ۲۱ اسکله رسیده و علاوه بر آن اسکله‌های مختلف تجاری، گردشگری و مسافری در حال ساخت و راه‌‌اندازی است.

ارجمندزاده با اشاره به ظرفیت هشت میلیون تنی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر گفت: این ظرفیت با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای به دو برابر معادل ۱۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی فعالیت‌های خدمات دریایی در بخش‌های مختلف را برشمرد و افزود: فعالیت‌های حاکمیتی در خلیج‌فارس، جست‌وجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی دریایی از دیگر برنامه‌ها است.

افزایش عمق کانال و تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی

با اجرا پروژه لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر تردد کشتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد که با تحقق این مهم جان تازه‌ در کالبد بندر بوشهر دمیده شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به ۱۱ متر افزایش یافت و امکان کشتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد.

ارجمندزاده با اشاره به افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر خاطر نشان کرد: با برنامه‌‌ریزی انجام شده عمق این کانال با لایروبی افزایش می‌یابد تا تردد کشتی تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی غول پیکر گمرک بوشهر بندر بوشهر خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بندر بوشهر کشتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن تردد کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد