Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حجازی فر کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» در حاشیه اکران این فیلم در خانه جشنواره درباره ژانر این فیلم و اینکه فضای آن ضدجنگ بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: ما این داعیه را داریم که دفاع کردیم. نباید اثر آزاردهنده باشد به نظرم باید همه چیز کنار هم گفته شود و به تصویر کشیده شود.

وی درباره ساخت اثر درباره شهید باکری گفت: این علاقه شخصی من بود، این افراد را به‌خوبی می‌شناسم، پدرم در این لشکر بوده است، دو عمویم شهید شده‌اند، آشنایان من در لشکر عاشورا بوده‌اند، تمام لحظات اضطراب جنگ را در مقام کودک تجربه کرده‌ام و چون اینها را می‌شناسیم ناراحت می‌شوم که به شاعرانگی اینها توجه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجازی‌فر درباره نقش مهدی باکری و چگونگی ایفای آن هم گفت: تکنیک بازیگری ام توکل بود چون اینقدر کار داشتم که نمی‌دانستم چه می‌کنم.

وی درباره یکی از سخنان خود که گفته بود دیگر کاری در حوزه دفاع مقدس نمی‌سازد و اینکه چقدر واقعی بوده است، عنوان کرد: آن موضع‌گیری واقعی بود مگر اینکه کاری درباره دفاع مقدس بسازم که در آن نه اسلحه باشد نه انفجار.

کارگردان «موقعیت مهدی» درباره ادامه ساخت چنین آثاری تصریح کرد: من برخلاف نقش‌هایم به شدت احساساتی هستم و می‌توانم درباره حس‌هایی که تجربه کرده‌ام اضطراب‌هایی که مادرم دیده است، عشقی که بین پدر و مادرم برقرار بود و جنگ باعث دوری ما شد بنویسم و بسازم. من قسم می‌خورم این آدم‌ها بیش از همه کسانی که زنده ماندند عاشق زندگی بودند.

وی درباره حضور برادرش در نقش حمید باکری یادآور شد: وحید ما بازیگر تاتر است، سال‌ها کار می‌کند من هم تلاش کردم بازیگر شبیه‌تر پیدا کنم که نشد.

کارگردان سریال «عاشورا» درباره اولین ساخته خود که کار سختی هم بود اظهار کرد: من به شدت تجربی و کله خرابم و به قلبم رجوع می‌کنم. امیدوارم راه برای کارهایی از این دست باز شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره احتمال ممیزی نسخه سریالی آن یادآور شد: زمانی ما آیتم‌هایی برای تلویزیون می‌ساختیم و هر شبکه ای ممیزی خود را داشت. من اصلاً آدمی نیستم که از کسی تشکر کنم و اتفاقاً خیلی دوست داشتم تشکر کنم از کسانی که کمکمان نکردند چون اسامی شان از آنها که کمک کردند خیلی بیشتر می‌شد اما حرف درست را باید گفت اگر آقای جبلی پشت کار نبود این فیلم ساخته نمی‌شد و امیدوارم همین روند را حفظ کند.

وی درباره سنگ اندازی ها نیز گفت: در این کشور دوست دارند کار ساده انجام شود و اینکه بنشینیم یادواره برگزار کنیم. من چون بازیگر بودم از این هم سواستفاده کردم و هر اتفاقی می‌افتاد مصاحبه می‌کردم تا کار جلو برود.

حجازی فر درباره رتبه بالای فیلم در ارای مردمی هم گفت: از اول بحثمان بود که کار را برای مخاطب باید ساخت نه اینکه من در خلوت خودم آن را ببینم. اگر کار خوب ساخته شود مردم کمک می‌کنند.

وی در پایان درباره حساسیت خانواده شهدا نسبت به این آثار به خبرنگار مهر بیان کرد: این یکی از بزرگترین موانع این کارهاست چون نگران هستند و من خیلی ممنونم از احسان باکری و خانم مدرس که کنار ما بودند. من در پروژه‌های این چنینی بودم و می دانم که این خانواده‌ها پر از سوءتفاهم هستند به خاطر تجربیاتی که شاید پیش از این داشته‌اند.

کد خبر 5418672 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی حجازی فر سریال شهید باکری فیلم موقعیت مهدی چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر ایران حسین مسافر آستانه برج میلاد جشنواره فیلم فجر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر فیلم دسته دختران موسیقی ایرانی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فیلم موقعیت مهدی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

کد خبر 6096314

دیگر خبرها

  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد