Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@05:23:38 GMT

معرفی جامع پردرآمدترین کسب و کارها در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۵۳۷

معرفی جامع پردرآمدترین کسب و کارها در استان فارس

آیا از کار فعلی خود در استان فارس ناراضی بوده و به‌دنبال تغییر شغل در این منطقه هستید؟ آیا مهمترین ملاک شما برای ورود به بازار کار، داشتن حقوق و درآمد بالا است؟

اگر تاکنون مسیر شغلی خود را انتخاب نکرده‌اید یا قصد تغییر شغل خود به یک فرصت شغلی پول‌ساز و پردرآمد را دارید، باید به شما بگوییم که نشانی را کاملاً درست آمده‌اید! چراکه در این مطلب با معرفی جامع پردرآمدترین کسب و کارها در استان فارس در خدمت شما هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شکلی که با مطالعه این مطلب، با فهرستی از مشاغلی آشنا می‌شوید که قطعاً ورود آگاهانه به هر کدام از این کسب‌وکارها، می‌تواند برای شما آینده شغلی بسیار روشنی را از نظر مالی به‌همراه داشته باشد. پس اگر به‌دنبال کسب درآمد زیاد هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

معرفی ظرفیت‌های استان فارس

پیش از معرفی شغل‌های پردرآمد در استان فارس، ابتدا بهتر است با این استان و ظرفیت‌های اقتصادی آن نیز آشنا شویم. چراکه تنها در صورت انجام مطالعات کافی درباره ویژگی‌های استان و نیازهای بازار آن است که می‌توانید فرصت‌های درآمدزایی را نیز به‌درستی شناسایی کنید. به‌همین دلیل نیز در ابتدای این مطلب و در این بخش، به معرفی استان فارس و صنایع فعال آن می‌پردازیم.

استان فارس یکی از استان‌های جنوبی ایران است که با جمعیتی نزدیک به پنج میلیون نفر، یکی از استان‌های پرجمعیت کشور نیز محسوب می‌شود. مرکز این استان شهر شیراز بوده و دارای شهرستان‌های دیگری ازجمله آباده، قیر و کارزین، اقلید، پاسارگاد و جهرم است. بخش کشاورزی و دامداری به‌عنوان بخش‌های اقتصادی مهم در این استان شناخته می‌شوند. در ادامه برخی از موارد جالب‌توجه در ارتباط با ظرفیت‌های اقتصادی استان فارس آورده شده است:

- بخش کشاورزی استان فارس یکی از قطب‌های اشتغال‌زایی و تأمین امنیت غذایی در کشور است.

- تولید و صادرات انجیر در استان فارس دارای رتبه نخست در دنیا است.

- غلات، مرکبات، خرما، چغندرقند و زعفران، جز مهمترین محصولات کشاورزی استان فارس محسوب می‌شوند.

- بیش از ۲ درصد خرمای جهان در شهرستان جهرم استان فارس تولید می‌شود.

- رتبه اول تولید گندم در ایران متعلق به استان فارس است.

- در تولید محصولات دامی و مواد غذایی مانند گوشت قرمز، شیر و تخم‌مرغ، استان فارس یکی از استان‌های پیشتاز در کشور است.

- کارخانه‌های فعال در صنعت خودروسازی، پتروشیمی و پالایشگاه، صنعت سیمان، صنایع مخابراتی، صنعت داروسازی و صنایع لاستیک‌سازی، از واحدهای صنعتی مهم در استان فارس هستند. شما می‌توانید برای استخدام در کارخانه‌های استان فارس از این سایت دیدن کنید.

کدام کسب‌وکارها در استان فارس پول‌ساز هستند؟

انتخاب یک کسب‌وکار پول‌ساز و درآمدزا در استان فارس کاملاً به علاقه، استعداد، مهارت و تخصص شما بستگی دارد. اما پیش از انتخاب هر فرصت شغلی، حتماً اطلاعات بیشتری درباره شغل و شرایط بازار آن بدست آورید و سپس برای ورود حرفه‌ای به بازار کار اقدام کنید. ازجمله فرصت‌های شغلی مناسب برای درآمدزایی در استان فارس عبارتند از:

- برنامه نویسی

- تحلیلگر بازارهای مالی

- فروش صنایع دستی

- کشت محصولات کشاورزی

- فرصت شغلی تور لیدر

- نویسندگی و تولید محتوا

- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

- مشاغل فنی

در ادامه، درباره مشاغل مورد اشاره در بالا توضیحات بیشتری آورده شده است.

برنامه نویسی

یکی از شغل‌های پردرآمد در حوزه فناوری اطلاعات، فرصت شغلی برنامه نویسی است. یک برنامه‌نویس به ایجاد، پشتیبانی و رفع معایب برنامه‌های کامپیوتری، اپلیکیشن‌های موبایل و سایت‌های اینترنتی می‌پردازد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی یا خصوصی، آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس را در مؤسسات کاریابی، سایت‌های کاریابی و روزنامه‌ها منتشر می‌کنند. البته یک برنامه‌نویس می‌تواند به صورت مستقل نیز کار کند و درآمدزایی خوبی هم داشته باشد.

برای ورود به این حوزه داشتن مدرک تحصیلی مرتبط مانند کارشناسی مهندسی کامپیوتر، می‌تواند ورود شما را به بازار کار سرعت بخشد. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی یا تهیه فیلم‌های آموزشی برنامه نویسی، دانش لازم برای ورود به کار برنامه نویسی را نیز به دست آورید.

تحلیلگر بازارهای مالی

چنانچه به سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازار بورس و سهام علاقه دارید، حتماً باید با ماهیت این بازار و تحلیل‌های تکنیکال آن نیز آشنایی داشته باشید. از دیگر بازارهای مالی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد می‌توان به بازار سکه و طلا، ارز و ارز دیجیتال اشاره کرد. اما چنانچه دارای تحصیلات، تخصص و تجربه‌کاری در حوزه‌های مالی و سرمایه گذاری هستید، می‌توانید به‌عنوان مشاور سرمایه گذاری و تحلیلگر بازارهای مالی نیز فعالیت کنید.

تولید و فروش صنایع دستی

خرید و فروش صنایع دستی یکی از فعالیت‌های اقتصادی موردتوجه در استان فارس است. سفالگری، خاتم‌کاری و معرق‌کاری تنها برخی از صنایع دستی پرطرفداری هستند که در این منطقه از ایران رواج دارند. اما شما برای ساخت و فروش صنایع دستی به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارید.

کافی است تا با تهیه مواد اولیه، مهارت‌های لازم برای ساخت صنایع دستی مورد علاقه خود را بیاموزید. در صورت ساخت صنایع‌دستی باکیفیت و بازاریابی مناسب، قطعاً می‌توانید سود فراوانی را از محل فروش صنایع دستی خود بدست آورید.

کشت محصولات کشاورزی

یکی از مشاغل پردرآمد خانگی، کشت و فروش محصولات کشاورزی است. با توجه به این موضوع که محصولاتی مانند قارچ و زعفران را می‌توان در محیط کوچکی نیز پرورش داد، می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی، برای کشت این محصولات نیز اقدام کنید. در ضمن کشت محصولات کشاورزی در خانه نیز به هزینه زیادی نیاز ندارد و می‌توانید با سرمایه گذاری اندکی، درآمدزایی در این حوزه را نیز تجربه کنید.

تور لیدر

وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد مانند باغ ارم شیراز، مسجد نصیرالملک، حافظیه و تخت جمشید، موجب رونق صنعت گردشگری و ایجاد مشاغل مرتبط با خدمات گردشگری در استان فارس شده است. استخدام در صنعت گردشگری استان فارس می‌تواند ضمن درآمدزایی مناسب، امنیت شغلی شما را نیز تضمین نماید. تور لیدری یکی از شغل‌های پردرآمد است که با گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با آن، می‌توانید در این حرفه نیز درآمدزایی کنید.

تولید محتوا

یکی از شغل‌های پردرآمد که مورد استقبال کسب‌وکارهای مختلف ازجمله فروشگاه‌های آنلاین نیز قرار گرفته است، نویسندگی و تولید محتوا است. چنانچه با مهارت‌های نویسندگی و اصول سئو آشنایی دارید، می‌توانید برای استخدام در شرکت‌ها رزومه خود را ارسال کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از محیط‌های جذاب برای تبلیغات، جذب مشتری و در نهایت، خرید و فروش محصولات است. در صورت آشنایی با این محیط می‌توانید به‌صورت مستقل یا از طریق مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها، درآمدزایی کنید.

مشاغل فنی

ازجمله شغل‌های پردرآمد که رنگ بیکاری را به خود نمی‌بینند! مشاغل مرتبط با کارهای فنی هستند. با گذراندن دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، می‌توانید به سرعت مشغول به کار شده و کسب درآمد کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی جامع پردرآمدترین کسب و کارها در استان فارس پرداختیم. هر یک از مشاغل معرفی‌شده در این مقاله نیازمند مهارت و تخصص مخصوص به خود است. درنتیجه با فراگیری مهارت و تخصص مورد نیاز در هر فرصت شغلی، شما نیز می‌توانید از همین امروز به درآمد خوبی در استان فارس دست پیدا کنید. اگرچه عوامل مختلفی در ورود به یک حرفه و درآمدزایی نقش دارند، اما همواره این نیروی انسانی است که ارزش‌آفرینی کرده و از چالش‌های موجود برای خلق فرصت‌ها استفاده می‌کند. بنابراین استعدادهای خود را شناسایی کرده و با کسب مهارت و تخصص، به‌راحتی کسب درآمد کنید.

کد خبر 553932

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استان فارس کسب و کار گندم کارخانه پالايشگاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شبکه های اجتماعی محصولات کشاورزی دوره های آموزشی فروش صنایع دستی شغل های پردرآمد بازارهای مالی استان فارس سرمایه گذاری برنامه نویسی مهارت و تخصص فرصت شغلی کسب درآمد برای ورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی پنج شنبه شب در دیدار با رئیس و پرسنل بیمارستان محلی شهدای شبانکاره و مرکز جامع سلامت شهید خان عزیزی به همراه مسئولان بخش به مناسبت هفته سلامت با تبریک این هفته، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم این مراکز قدردانی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کارکنان در حوزه بهداشت و سلامت یکی از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود که تأثیر مستقیم در سلامت اجتماع دارد و شایسته است که همواره تلاش‌های این مجموعه را ارج نهیم.

بخشدار شبانکاره با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع سلامت در جامعه گفت: اهمیت سلامت در جامعه بر کسی پوشیده نیست بویژه طی سال‌های اخیر که با بیماری کرونا مواجه بودیم اهمیت این حوزه و تلاش کارکنان بهداشت و درمان بیش از پیش مشخص شد.

در پایان بخشدار شبانکاره و سایر مسئولان از روند ارائه خدمات و بخش‌های مختلف بازدید کرده و ضمن تبریک هفته سلامت به پرسنل، در جریان فرآیند و اقدامات به عمل آمده قرار گرفتند.

کد خبر 6088818

دیگر خبرها

  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود