Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@21:44:38 GMT

ابر آروان دیتاسنتر شهریار را در تبریز افتتاح کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۶۳۹

ابر آروان دیتاسنتر شهریار را در تبریز افتتاح کرد

باتوجه به وجود استارت‌آپ‌های فعال، کارخانه‌ها و صنایع متعدد در کلان‌شهر تبریز، در روند توسعه‌ی دیتاسنترهای ابری آروان در سطح کشور، این شهر در اولویت قرار گرفت.

اضافه‌شدن دیتاسنتر شهریار به دیتاسنترهای فعلی ابر آروان این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا با Deploy زیرساخت خود در Available Zoneهای مختلف، معماری پایدار به‌شکل Multi-region داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیتاسنتر شهریار با استاندارد Tier 3 و کم‌ترین Latency اینترنت در گام نخست، با ظرفیت ۱۶ رک به‌بهره‌برداری رسیده و میزبان محصول سرور ابری (Cloud server) آروان است. در فاز بعدی ۱۶ رک دیگر به ظرفیت این دیتاسنتر اضافه می‌شود و در ادامه، پاپ‌سایت جدید محصول فضای ابری آروان (Object Storage) در این دیتاسنتر راه‌اندازی خواهد شد.

مزیت‌ها و ویژگی‌های فنی دیتاسنتر شهریار

از مزایای دیتاسنتر شهریار می‌توان به پهنای باند مستقیم زیرساخت، اتصال به IXP استانی آذربایجان شرقی، زیرساخت شبکه بدون Over Subscription و در ارتباط بودن با گیت‌وی‌های ورودی غرب ایران با کم‌ترین HOP و Latency اشاره کرد.

کاربرانی که در شهریار  ابرک‌ می‌سازند این امکان را خواهند داشت تا برای ابرک خود به‌میزان دل‌خواه Disk انتخاب کنند، شبکه‌ی خصوصی بین ابرکی پایدار و بهبودیافته داشته باشند و از سرورهای خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه و  آن را دانلود کنند.

دیگر امکانات دیتاسنتر شهریار به شرح زیر است:

امکان ساخت سرورهای پایدار Local Storage امکان ارایه‌ی Cloud Dedicated Server محافظت از سرورها هنگام بروز مشکل سخت‌افزاری زیرساخت ذخیره‌سازی و عملکرد دیسک بهینه‌شده سرویس‌هایی که در دیتاسنتر شهریار ارایه می‌شود

مطابق تمام دیتاسنترهای ابر آروان، مشتریان می‌توانند ابرک خود را در دیتاسنتر شهریار بسازند. شهریار هم‌چنین از نخستین دیتاسنترهای ابر آروان است که سرویس  Local Storage ارایه می‌دهد. Local storage دیسکی است که به‌شکل مستقیم روی سرور سخت‌افزاری نصب می‌شود و کاربران را از استفاده از کلاستر عمومی (Network Storage) برای ذخیره‌ی داده‌های ابرک خود بی‌نیاز می‌کند. در نتیجه‌ کاربران با استفاده از این سرویس سرعت بسیار بیش‌تری را در ذخیره‌سازی داده‌ها تجربه خواهند کرد.‍

هم‌چنین سرویس‌های CPU Optimize و Memory Optimize به‌زودی به دیتاسنتر شهریار اضافه می‌شود تا پاسخ‌گوی مشتریانی باشد که به CPU قوی و فرکانس بالا و ابرک با Memory بالا نیاز دارند.

مزیت دیتاسنتر شهریار برای شهر تبریز

در کنار مزیت‌هایی که افتتاح شهریار برای تمام مشتریان سرور ابری آروان به‌لحاظ افزایش امنیت داده‌، استمرار سرویس و پایداری ایجاد می‌کند، برخی مزیت‌های راه‌اندازی آن به‌شکل اختصاصی متوجه مردم آذربایجان شرقی خواهد بود.

برای نمونه‌، اگر کسب‌وکارهای آنلاین شهر تبریز ابرک خود را در شهریار بسازند، باتوجه به نزدیکی جغرافیایی و Latency پایین اینترنت‌، دسترسی سریع‌تری به داده‌های خود خواهند داشت.

برای آگاهی بیش‌تر صفحه‌ی دیتاسنتر شهریار را ببینید.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر ابر آروان مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر ی دیتاسنتر ابر آروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز با احکام برنامه توسعه و منابع مالی مناسب رفع می شود، از افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده، تسریع در تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی و بهره برداری از محور تبریز صوفیان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ اردیبهشت در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن افتتاح ۸۴۰۴ واحد مسکونی و بازدید از برخی پروژه های آزادراهی، بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه های شهرهای جدید، بازآفرینی شهری و شهرسازی در جمع بندی سفر خود به استان گفت: امروز در سفر به استان هم آغاز عملیات اجرایی و هم بازدید از پروژه ها و هم افتتاح های مناسبی در بخش مسکن انجام شد. همچنین امروز برای جمع بندی در بخش های مختلف دو جلسه کمیسیون حمل و نقل و ایمنی استان و جلسه شورای مسکن برگزار شد.

انجام بهسازی و روکش آسفالت محور تبریز زنجان با منابع وزارت راه وشهرسازی

بذرپاش توضیح داد: در حوزه محورهای مواصلاتی یکی از محورهای پرمساله استان محور تبریز-زنجان است که مشکلات جدی دارد به این دلیل که سرمایه گذاری به عنوان شراکت با ما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل مکفی نبودن عوارض بهسازی در طول سال ها در این مسیر انجام نشد، تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی مستقیما عملیات بهسازی و روکش آسفالت را انجام بدهد تا بتوان در فاز نخست نقاط پرحادثه را برطرف کرد و بعدها کل محور را روکش َآسفالت کنیم.

تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی تسریع می شود

وی ادامه داد: در حوزه عملیات راهسازی نیز در استان تصمیمات خوبی گرفته شد. یکی از این محورها قطعه ۶ محور تبریز ارومیه است که با تزریق مالی که انجام خواهد شد؛ از طریق ماده ۵۶، از طریق ردیف بودجه و از طریق مولدسازی که به سازمان ملی زمین و مسکن داده شده است، تکمیل این قطعه از این محور سرعت مناسب پیدا می کند.

افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده

بذرپاش محور بعدی این استان را که در سفر در خصوص آن تصمیم گیری شد محور مراغه هشترود عنوان کرد و افزود: این محور در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد که با حمایت مالی که از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد در چند ماه آینده آماده افتتاح می شود.

محور تبریز صوفیان در هفته دولت به بهره برداری می رسد

وی افزود: در خصوص محور تبریز صوفیان  در تلاش هستیم تا باند رفت را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم و باند برگشت را نیز تا هفته دولت امسال بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذار ایلخچی نیز در سفر امروز بازدید شد. این کنارگذر نیز پیشرفت خوبی دارد که با تکمیل آن بخشی از ترافیک منطقه حل خواهد شد.

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

بذرپاش تصریح کرد: در بخش ایمنی مقرر شد تا یک هفته درمیان با ریاست استاندار کمیسیون ایمنی حمل ونقل برگزار شود. امسال در دولت هم احکام برنامه مناسبی دیده شده و هم برای رفع نقاط حادثه خیز منابع خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سراسر کشور رفع خطر شد، گفت: در استان آذربایجان شرقی ۱۰ نقطه پرخطر رفع خطر شد و امسال نیز رفع ۱۰ نقطه پرخطر  دیگر رفع خطر خواهد شد.

عوارض آزادراه تبریز سهند با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه عوارض آزادراه تبریز-سهند مقرر شد تا با ۵۰ درصد تخفیف انجام شود. مابه التفاوت آن از طریق دولت تامین و پرداخت خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: زیرساخت احداث قطار تبریز بستان آباد خاوران انجام شده است. این مسیر رام قطار کم دارد که قرار شد تا رام قطاری را اضافه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود