Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:32:21 GMT

لزوم تطبیق زندگی با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۸۵۰

لزوم تطبیق زندگی با کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شاهین شیرانی صبح دوشنبه بعد از جلسه ستاد استانی کرونای اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت شیوع کرونا در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تمامی نقاط کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است که اصفهان نیز از این بحث مستثنی نیست و چهار شهرستان استان اصفهان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت آبی کرونا قرار ندارد، افزود: وضعیت خاص فعلی نشان دهنده لزوم اقدامات اساسی است، در این راستا همچنان درخواست ما از هم استانی‌های محترم امتداد رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک است.

دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان با اشاره به دوبرابر شدن آمار بستری‌های کرونا در هفته گذشته در این استان ادامه داد: آمار فوتی نیز به دنبال افزایش آمار بستری رشد کمی داشته اما برای ما افزایش یک نفری فوتی نیز قابل توجه است، همچنین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای مقابله با پیک ششم به طور کامل تجهیز و آماده شده‌اند.

مدارس ابتدایی در وضعیت قرمز مجازی ماند

وی در خصوص شرایط حضور دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: مصوبه قبلی ستاد مبنی بر تعطیلی ۱۰ روزه مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهد کودک‌ها در شرایط قرمز همچنان پابرجاست و مقرر شد برای نحوه حضور دانش آموزان در مدارس بعد از موعد مقرر تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

شیرانی اضافه کرد: مدارس در وضعیت‌های نارنجی و زرد به صورت حضوری خواهد بود و اگر در مدرسه‌ای دانش آموزی به کرونا مبتلا شود طی مصوبات قبلی برای مجازی کردن آموزش در آن مدرسه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن به کودکان ابراز داشت: طبق آخرین مصوبه کشوری کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز طبق درخواست خانواده می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و درخواست داریم خانواده‌هایی که کودکان این رده سنی را دارند هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

تأثیر مهم واکسن روی کاهش آمار فوتی

دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: تزریق واکسن تأثیر چندانی روی عدم ابتلای فرد به کرونا ندارد اما احتمال بستری و فوت شخص مبتلا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، به نوعی که از بستری‌ها و فوتی‌های حال حاضر استان ۳۱ درصد هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند این در حالی است که در عموم جامعه هدف ۱۰ درصد را افراد واکسن نزده تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم تطبیق زندگی با کرونا ابراز داشت: در این راستا مقرر شد تالارهای نمایشی و سینماها در وضعیت قرمز کرونا با ۴۰ درصد ظرفیت و در وضعیت نارنجی کرونا با ۶۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند، همچنین رستوران‌ها و استخرها طبق پروتکل‌های قبلی به کار خود ادامه دهند.

شیرانی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ما در حال حاضر در وسط پیک ششم کرونا هستیم باید مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در همین راستا نظارت‌ها به سفرهای برون شهری با هواپیما، قطار و اتوبوس افزایش یافته است.

مقابل پیک ششم غافلگیر نشدیم

وی با بیان اینکه پیک ششم کرونا پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: ما مقابل این پیک غافلگیر نشدیم، بیمارستان‌ها حتی قبل از آغاز پیک در حالت آماده باش قرار داشتند و دپوی دارویی لازم نیز پیش‌بینی شد تا از جهت دارو، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی کمبودی نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ظرفیت بیمارستان‌ها برای مقابله با پیک ششم تصریح کرد: ما در پیک ششم با بستری سه هزار و ۸۰۰ نفر روبه‌رو بودیم در حالی که در حال حاضر مجموع بستری روزانه ما ۸۰۰ نفر است که هنوز با اوج بیماری فاصله زیادی دارد اما پیش‌بینی های لازم انجام شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر ویروس کرونا اومیکرون افزایش مبتلایان کودکان واکسن کرونا مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر حال حاضر پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس

وضعیت بازیکنان مصدوم تیم فوتبال سپاهان اصفهان قبل از تقابل حساس مقابل پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش‌مشرق، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان است.

دو تیم با شرایط متفاوت پا به این دیدار می‌گذارند، سپاهان موفق شد در جام حذفی با برتری مقابل استقلال ملاثانی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود و در مقابل پرسپولیس با شکست مقابل آلومینیوم اراک از این رقابت‌ها حذف شد.

رضا اسدی هافبک تیم فوتبال سپاهان آخرین‌بار در دیدار مقابل تراکتور در بازی معوقه از هفته شانزدهم به میدان رفت و بعد از آن نتوانسته در چند دیدار گذشته طلایی‌پوشان را به دلیل مصدومیت همراهی کند. شایعاتی مبنی بر اینکه گفته می‌شود رضا اسدی دیدار مقابل پرسپولیس را نیز قطعا از دست داده نیز به گوش می‌رسد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این بازیکن روند بهبودی خوبی را پشت سر گذاشته و احتمال دارد که برای این دیدار در دسترس کادر فنی قرار بگیرد.

فرشاد احمدزاده نیز که شنیده شد مصدومیتش در دیدار روز گذشته مقابل استقلال ملاثانی تشدید شده است اما مشکلی برای همراهی سپاهان در دیدار مقابل پرسپولیس ندارد و قطعا در صورت صلاحدید کادر فنی می‌تواند در ال‌کلاسیکو فوتبال ایران به میدان برود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان