Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@10:59:30 GMT

سفرهای اتوبوسی در پیک ششم کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۸۶۳

سفرهای اتوبوسی در پیک ششم کرونا

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری با اشاره به اتصال سفرهای اتوبوسی بین‌شهری به سامانه امید و جلوگیری از سفر کرونایی‌ها، اعلام کرد: مسافران در پایانه‌های مسافری غربالگری نمی‌شوند.

به گزارش مشرق، احمدرضا عامری،رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری،  اظهار کرد: پروتکل‌های جدیدی برای سفرهای جاده‌ای بین‌شهری با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ابلاغ نشده است و بر اساس همان شرایط قبلی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رشد سریع مبتلایان به امیکرون با غفلت از تزریق دز سوم واکسن

وی افزود: در شرایط کنونی و در فصل زمستان معمولا سفرهای اتوبوسی کاهش پیدا می‌کند و هر قدر به اسفند ماه و پایان سال نزدیک تر می‌شویم این سفرها کمتر و کمتر می‌شود چرا که مردم عمدتا سفرهای خود را برای ایام نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند علاوه بر آن شیوع ویروس جدید کرونا با نام امیکرون سبب شده تا سفرهای بسیار کمتری انجام ‌شود.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات مسافران چک می‌شود و بخش حمل و نقل جاده‌ای به سامانه امید متصل است و اگر مسافری به کرونا مبتلا باشد، نمی‌تواند با اتوبوس به سفر برود و بلیتی به او فروخته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی ۷۶ میلیون مسافر امسال با اتوبوس در جاده‌ها +جدول

عامری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا شرایط مسافران از نظر علائم بالینی چک و غربالگری می‌شود که اگر مسافری به کرونا مبتلا باشد از سفر او جلوگیری کنند؟ گفت: غربالگری مسافران در پایانه‌های مسافربری انجام نمی‌شود مگر به صورت رندوم اما مگر این غربالگری در بخش‌های دیگر اجرا می‌شود که در سفرهای جاده‌ای بین‌شهری هم اجرا شود؟

وی همچنین درباره وضعیت راننده‌های اتوبوس در شرایط کرونایی و ادامه داشتن آن در دو سال گذشته و درخواست برای حمایت از حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با شرایط و محدودیت‌های مالی دولت توانی برای حمایت از بخش حمل و نقل ندارد و امیدواریم هر چه سریعتر این ویروس کرونا در کشور و جهان ریشه کن شود.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری اعلام کرد: دریافت تسهیلات بانکی برای همه مردم به ویژه رانندگان اتوبوس کفش آهنی می‌خواهد و در این میان بعضی‌ها می توانند این تسهیلات را دریافت کنند و برخی دیگر هنوز نتوانستند از وام های کرونایی استفاده کنند و انتظار ما این است که از بخش حمل و نقل به ویژه حوزه حمل و نقل جاده‌ای حمایت بیشتری شود اما متاسفانه دولتمردان در همه حوزه‌هایی که ما مربوط می‌شود، کمک های مادی مناسبی نکردند و تنها برای ما دعا می‌کنند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت سلامت مشرق ویروس کرونا پیک ششم کرونا اتوبوس مسافران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد