Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:30:36 GMT

مجلس باید به اولویت‌های مردم توجه بیشتری کند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۸۸۰

مجلس باید به اولویت‌های مردم توجه بیشتری کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 18 بهمن) مجلس در مخالفت با گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه ماده (81) قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: اقلام کشاورزی در کشور بر اساس اسناد بالادستی مشخص است و اگر قرار باشد برای همه آیتم های کشاورزی یک طرح و لایحه بیاوریم با اصل 3 قانون اساس و مواد مختلف آیین نامه داخلی مجلس مخالفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامی با اشاره به اینکه تولید کمپوست یکی از نیازهای اساسی کارخانجات در این بخش است، افزود: نباید قوانین را ناکارآمد کنیم. اگر این طرح را تصویب کنیم، بسیاری از خدمات و فعالیت ها را باید مشمول معافیت مالیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از شرکت های تعاونی به دلیل ماهیت تعاونی خود در حال پرداخت مالیات هستند که این موضوع تبعیض در حق این تعاونی ها است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید همه اقلامی که متناسب با شان و تولید کشور است مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید در مجلس همه اقلامی را که منجر به توسعه کشاورزی کشور می شود را مدنظر قرار دهیم و نباید تنها یک قلم  از محصولات کشاورزی را در بررسی معافیت‌های مالیاتی مورد توجه قرار داد.

وی افزود: تامین امنیت غذایی، تولید محصولات کشاورزی و مانند آن برای مجلس اهمیت زیادی دارد و در این حوزه نیز مجلس رای بالایی برای تامین امنیت غذایی داده است. به این دلیل، نباید به بهانه های مختلف معافیت های مالیاتی را برای اقلام مختلف در نظر بگیریم.

کارنامی با تاکید بر اینکه لایحه جامع قانون مالیات و مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود، افزود: اینکه چنین طرح های را در مجلس مطرح کنیم مغایر با شان مجلس و سبب بروز سوال نزد افکار عمومی می شود. این مسئله باید با دقت مورد توجه قرار گیرد و نباید با شتابزدگی درباره آن اقدام شود.

وی در ادامه به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید جزئیاتی از مذاکرات به مردم ارائه شود، گفت: نیاز است در جلسه غیر علنی به دفاع از کیان دولت انقلابی و مجلس مقتدر  بپردازیم چرا که عده ای که در گذشته در مذاکرات عملکردی نداشتند اما از دستاوردهایی می گویند که وجود نداشته است. لازم است درباره مذاکرات فعلی به نمایندگان و مردم اطلاعات بیشتری داده شود.

انتهای پیام / 

منبع: فارس

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد